Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Trendy

Mini Paceman Concept bude na salóne v Detroite

Wednesday, 22. 12. 2010 - 18:29, Ivan Václavík   

Mini Paceman Concept bude na salóne v Detroite

Presne pred desiatimi rokmi bolo publikum na autosalóne NAIAS (North American International Auto Show) v Detroite svedkom znovuuvedenia značky Mini na severoamerický trh. Teraz je značka pripravená osláviť toto významné jubileum svetovou premiérou novej štúdie Mini Paceman Concept, ktorá sa predstaví širokej verejnosti v dňoch 10. - 23. januára na autosalóne NAIAS 2011.

mini-paceman-concept540g.jpg

Znamená to dôležitý historický medzník v podobe ďalšej novej koncepcie vozidla, ktoré je ďalším obohatením produktového portfólia. Mini Paceman Concept si ako základ berie najpodstatnejšie silné stránky súčasného Mini: jeho jedinečnosť, jazdné vlastnosti motokáry, agilitu, dynamické schopnosti a individuálny dizajn - a dáva im novú podobu pomocou špičkovej technológie. Kombinuje všestrannosť a dimenzie štvordverového Mini Countryman so športovými vlastnosťami kupé. Klasickú koncepciu a vzhľad kupé spája do harmonického celku.

mini-paceman536g.jpg

Dizajn Mini Paceman Concept v štýle crossoveru ho zaraďuje ako prvé Sports Activity Coupé (SAC) v segmente malých automobilov. Je ideálnym automobilom pre mladých, moderných obyvateľov miest.

Štvordverová štúdia s dvoma veľkými bočnými dvermi a doširoka sa otvárajúcim vekom batožinového priestoru je na prvý pohľad typické Mini. Paceman Concept si zachováva pre značku typický vzhľad predných partií, pridáva im však svoj vlastný charakter. Rozmerné predné svetlomety s chrómovaným lemovaním zasahujú výrazne do blatníkov a spolu s nápadne tvarovanou kapotou zdôrazňujú impozantný vzhľad prednej časti. Dodatočné otvory v dolnej časti predného nárazníka zabezpečujú lepšie chladenie bŕzd a v kombinácii s hlboko posadenými hmlovkami pridávajú viac ostrosti na športovom vzhľade štúdie.

mini-paceman537g.jpg

Veľké 19-palcové disky majú dizajn, vyvinutý exkluzívne pre túto štúdiu. Plochá línia strechy sa tiahne horizontálne odpredu dozadu, kde prechádza do širokých stĺpikov. Okná vytvárajú vizuálny dojem skleného pásu, ktorý obkolesuje karosériu vozidla. Pre kupé špecifické okná sa smerom dozadu zužujú a v kombinácii s mierne stúpajúcimi bokmi vytvárajú pri pohľade zboku dynamický klinovitý tvar. V podobe tejto štúdie je možné objaviť aj klasické trojvrstvové členenie, typické pre Mini: strecha, sklená časť, dolná časť karosérie.

Nová interpretácia zadných svetiel ich posunula výraznejšie smerom k okrajom zadných partií a zdôraznila široký rozchod zadných kolies. Podobne ako pri modeli Mini Cooper S Countryman, aj pod zadným nárazníkom štúdie Paceman Concept je integrovaný difúzor, ktorý napomáha prúdeniu vzduchu pod karosériu medzi dvoma koncovkami výfukov, čo zlepšuje celkovú aerodynamickú charakteristiku vozidla. Štvormiestna štúdia má dĺžku 4,1 m, šírku 1,8 m a výšku 1,5 metra. Ako je pri Mini zaužívané aj Paceman Concept má extrémne krátke previsy, ktoré významne prispievajú k zdôrazneniu športového charakteru vozidla.

mini-paceman538g.jpg

Palubná doska novej štúdie je typická v štýle Mini, s výraznými tvarmi a športovým charakterom. Nechýba centrálny rýchlomer a páka prevodovky s lemovaním v kontrastnej farbe. Štíhla stredová konzola uvoľňuje maximum priestoru pre nohy vodiča a spolujazdca. Unikátny koľajový systém s profilom v tvare písmena U sa končí až vzadu medzi operadlami zadných sedadiel.

Mini Paceman Concept získava športovú dynamiku vďaka agregátu s objemom 1,6 litra s  turbodúchadlom typu twin-scroll z modelu Mini John Cooper Works. Tento štvorvalec vyvinie výkon 155 kW (211 k), s maximálnym krútiacim momentom 260 Nm, ktorý sa dá vďaka funkcii Overboost krátkodobo zvýšiť až na 280 Nm.

mini-paceman539g.jpg

Technický základ z modelu Countryman dáva štúdii Paceman Concept ideálny predpoklad aj na využitie doplnkového pohonu všetkých kolies. Elektromagneticky ovládaný medzinápravový diferenciál je umiestnený priamo pri zadnej rozvodovke a plynulo variabilne rozdeľuje pohonnú silu medzi obe nápravy. Pri bežnej jazde sa na zadné kolesá dostáva 50 percent pohonu, v extrémnych situáciách to môže byť až 100 percent.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri