Miki Čambal v tejto sezóne opäť na kopcoch i slalome
V sezóne 2012 sme v Národnom pohári Pretekov automobilov do vrchu mohli vídať Mikiho Čambala. Podarilo sa mu získať 2.miesto v triede do 1600 ccm.
Prečo si sa minulý rok rozhodol pre zmenu disciplíny?
Disciplínu som nemenil, kopce jazdím od roku 2005, či už v rámci KW Berg Trophy alebo TDC. Skôr som sa len vrátil po vynechanej sezóne 2011.
Videli sme ťa na všetkých podujatiach NP PAV, kde sa ti páčilo najviac a kde sa ti darilo najviac?
Všetky až na Jahodnú boli dobre zorganizované, ale to neznamená, že sa mi tam nepáčilo. Ťažko vybrať jeden pretek, lebo v NP sme sa zišli veľmi dobrá partia a nálada na pretekoch bývala výborná. Darilo sa mi na Jahodnej v nedeľu, kde som sa oproti sobote zlepšil o vyše 7 sec. Tradične výborne sa mi jazdilo na Jankovom Vŕšku.
Nezmenená technika napovedá, že Saxo ti veľmi vyhovuje. Čím je tak dobré?
Saxo ako také je veľmi hravé a zábavné auto. Možno nie je najrýchlejšie, ale pre vodiča je to vždy dobrý zážitok. Je silné hlavne podvozkovo, čo dokazuje najmä na slalomoch, kde je to veľmi obľúbená technika.
Najväčším súperom ti bol v minulom roku pravdepodobne Oto Hroba. Je poraziteľný?
Každý je poraziteľný. V minulom roku mal Oto výborne pripravené auto a v priebehu roka ukázal, že je veľmi talentovaný. Náš súboj sa zmenil na to, že ja som si jazdil svoj štandard a čakal som na Otove chyby, ktoré neprichádzali :D. Kombinácia auta a jazdca bola úspešná na slalomoch aj kopcoch a keďže zázemie má tiež slušné, určite ešte o ňom budeme veľa počuť. Aby toho nebolo málo, aj jeho brat Martin nás príde trápiť po slalomoch aj na kopce.
Čo plánuješ v sezóne 2013 a aké budú tvoje ciele?
Minulý rok sme na aute porobili niekoľko zmien a počas sezóny vychytávali muchy. Hlavne na slalomoch to nefungovalo a aj na kopci to bolo plné kompromisov. Tento rok by som opäť chcel absolvovať pohárovú kopcovú sezónu a keďže to vyzerá, že aj slalomový seriál by sa mal rozbehnúť, tiež ho absolvujem.
Prešlo Saxo nejakými zmenami?
Konečne sme s dvorným mechanikom Mikim Borovským namontovali samosvorný diferenciál, bez ktorého bolo minuloročné jazdenie obtiažne. Auto prešlo drobnou údržbou bežných vecí. Pred sezónou by som ešte rád doladil softvér motora s Rolandom Felnerom, keďže počas minulého roku sme sa k tomu nedostali.
Ešte by som rád poďakoval Racing-shop.sk za podporu a samozrejme manželke za trpezlivosť.