Mičko - Dobšinský kopec je najkrajším, na akom som zatiaľ štartoval
Víkendový šiesty podnik slovenskej kopcovej sezóny dával pretekárom príležitosť absolvovať zároveň aj ôsme podujatie ME pretekov automobilov do vrchu. 35.ročník Dobšinského kopca bol preto aj pre Dubničana Braňa Mička a jeho tím LAMA RACING vrcholným vystúpení sezóny.
„Vôbec nebudem preháňať, ak poviem, že doteraz to boli jedny z najkrajších a najrýchlejších pretekov, aké som doteraz absolvoval," uznanlivo prikyvoval po pretekoch Braňo Mičko. „Veľmi milo ma prekvapila organizácia celého víkendu. Musím pogratulovať usporiadateľom. Všetko sedelo, ako malo. Postarané bolo o pretekárov aj o divákov a považujem to za veľmi vydarené podujatie, kam sa určite znova rád vrátim."
To, že Dubničanovi rýchla trať v Slovenskom Rudohorí naozaj sadla, svedčia aj jeho časy. Už v tréningových jazdách ukázal rýchlosť. „Doteraz som na žiadnej z predošlých tratí necítil, že by mi chýbal výkon. Tento kopec je však tak rýchly, že mi na najdlhšej rovinke stále svietil obmedzovač výkonu," posťažoval si Braňo.
Do nedeľňajšej prvej súťažnej jazdy si Mičko veril a obul úplne nové pneumatiky. Teplota asfaltu však zďaleka nebola taká, aká tu bývava po iné rozpálené roky a studené gumy potrebovali svoj čas. „Hneď vo výjazde z prvej zákruty sa to začalo šmýkať a rozhádzalo ma to," opisuje svoju dopoludňajšiu jazdu Dubničan. „Vedel som, že som stratil nejaký čas a chvíľu mi trvalo, kým som svoju jazdu znova dostal pod kontrolu. Začal som "tlačiť na pílu", aby som zmazal stratu. To ma však vytrestalo. V hornej časti trate som škrtol o zvodidlá a stratil ďalší čas. Na moje prekvapenie aj napriek tomu mal však môj čas hodnotu 3:10,306s, čo znamenalo druhý najrýchlejší čas v triede! Na môjho súpera Vlada Vlhu to ale bolo strata necelej sekundy."
Mičko bol trochu sklamaný chybami v úvodnej jazde, no jeho prednosťou je výborná schopnosť analýzy a poučenia sa, ktorú znova výborne použil. „V druhej popoludňajšej súťažnej jazde som sa o to viac koncentroval a dával si pozor na chyby z dopoludňajšej jazdy. Výsledkom bol najrýchlejší čas víkendu v našej triede. Bola to však len slabá útecha, pretože v súčte oboch súťažných jázd to na prvé miesto už nestačilo. Tesný súboj som nakoniec prehral o 0,56 sekundy," uzatvára pilot LAMA RACING tímu.
Každopádne Branislav Mičko na mimoriadnom Dobšinskom kopci znova potvrdil svoju povesť vychádzajúceho talentu slovenských kopcov a navyše si z Dobšinej zasa odváža nové poučenie. „Už nikdy si do prvej súťažnej jazdy neobujem úplne nové pneumatiky." Ako dokáže svoju novú skúsenosť pretaviť do ďalšieho priebehu sezóny sa dozvieme už o dva týždne, kedy slovenský šampionát pretekov automobilov do vrchu MSR PAV pokračuje na Jankovom vŕšku v Uhrovci (3.-5.augusta).
Ľuboš Kašický
Pozrite si aj galériu tímu z pretekov