Mercedes má aj Pohár konštruktérov
Nedeľňajšia dramatická veľká cena Brazílie rozhodla aj o najlepšom tíme. Pred posledným kolom v Abu Dhabi zostal v hre iba titul druhého vicemajstra sveta.
Mercedesy tentoraz neboli najrýchlejšie na trati. Lewis Hamilton sa trápil s pneumatikami a keď ho hladko na cieľovej rovinke 40.kola predbehol Max Verstappen, tak to vyzeralo na striebornú porážku. Všetko však nakoniec bolo inak. Už istý päťnásobný majster sveta mal patričnú dávku šťastia a v cieli sa radoval už zo svojho 72-ho víťazstva.
„Nečakali sme, že redbully budú v pretekoch také rýchle," priznal aj Hamilton. „V prvom stinte na mäkších supersoftoch som sa trápil s pneumatikami. Prezuli sme na stredné medium a postupne sa to zlepšovalo. Chvíľu nás trápil aj motor a predbehnutie Maxom nebolo príjemné. Zrazu som sa však opäť ocitol na čele a už som urobil všetko preto, aby sme doviezli víťazstvo."
Prečo sa Lewis ocitol znova na čele? Ten kto videl preteky vie, že Holanďan v 44.kole predbiehal o kolo pomalšieho Estebana Ocona (force india), ktorý zle vyhodnotil situáciu a došlo ku kolízii. Líder Verstappen dostal hodiny a kým sa vrátil na trať, tak ho znova predbehol Hamilton. Holanďan prišiel o víťazstvo a hoci po sa zvyšok pretekov snažil Hamiltona dostihnúť, tak to už nedokázal.
„Musím sa poďakovať tímu, pretože mi pripravil fantastické auto a výbornú stratégiu," začal sumarizovať Max Verstappen. „Je škoda, že sme to nemohli pretaviť na víťazstvo kvôli zbytočnému incidentu s Oconom. Ocon jazdil vzadu a zbytočne riskoval. Zvlášť, ak išlo o lídra pretekov. To, že dostal trest moje slová len potvrdzuje. Bolo to emotívne náročné, no musíme sa pokúsiť vidieť viac pozitíva," snažil sa upokojiť po pretekoch mladý a horúci Holanďan.
Verstappen štartoval z piateho miesta a predviedol naozaj výborné preteky. Prispela k tomu aj skutočnosť, že tri špičkové tímy Mercedes, Ferrari a RedBull zvolili tri rozdielne stratégie pri výbere pneumatík. Približne v polovici pretekov mali piloti Mercedesu už obuté medium, pričom tím Ferrari jazdil na oboch autách so softami a redbully stále krúžili na supersoftoch. Situácia, ktorá sa na tratiach súčasnej grand prix často nevidí.
Vyhrala síce stratégia Mercedesu supersoft + medium na jednu zastávku, no nebyť tej nešťastnej udalosti s Oconom, tak by sa oprávnene z víťazstva tešili v RedBulle (supersoft +soft na jednu PIT STOP). Veľa sa pred štartom špekulovalo o taktike Ferrari, ktoré obidva monoposty obulo soft. Nedokázali však z toho nič vyťažiť a celé červené vystúpenie bolo rozpačité. Zvlášť, keď Vettel dvakrát ostentatívne pustil pred seba Kimiho, aby ukázal, že ho podporuje v boji o titul druhého vicemajstra sveta. Räikkonen má pred posledným štartom za Ferrari náskok štrnásť bodov na Bottasa, čo je veľmi nádejné. Verstappen však zaostáva tiež len sedemnásť bodov.
Zásluhou víťazstva Hamiltona a pokazeného výsledku Ferrari sa Mercedes v Brazílii stal už definitívne novým šampiónom v boji o Pohár konštruktérov (už piaty titul v rade). Finále MS F1 2018 je o dva týždne (25.novembra) na okruhu Yas Marina v Abu Dhabi.