Mercedes AMG brzdí rýchle stroje
Počas sezóny DTM 2011 (Deutsche Tourenwagen-Master) sa bude používať ako Safety Car nový Mercedes C 63 AMG . Svoje prvé vystúpenie mal 1. mája 2011 na Hockenheimringu Baden-Württemberg. Športovú limuzínu s motorom V8 stačilo pre náročnú úlohu v DTM iba mierne upraviť. Za vývoj a výrobu C 63 AMG Safety Car sú zodpovední špecialisti z vývoja vozidiel AMG a z AMG Performance Studio.
Za volantom bude v sezóne 2011 pretekár Jürgen Kastenholz (43), ktorého úlohou bude zaistiť maximálnu bezpečnosť pre pretekárov v prípade nebezpečných situácií, ako sú extrémne poveternostné podmienky, nehody alebo iné udalosti. Dizajn a technika sa tu prezentujú vo vrcholnej forme: 6,3-litrový motor V8 AMG vyvinie maximálny výkon 358 kW (487 k) a maximálny krútiaci moment 600 newtonmetrov. O zvýšenie výkonu v porovnaní so sériovým agregátom s výkonom 336 kW (457 k) sa stará balík AMG Performance, ktorý je pre každý C 63 AMG k dispozícii ako výbava na želanie. Auto zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,3 sekundy.
Nová progresívna 7-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT vybavená mokrou rozbehovou spojkou, štyrmi jazdnými programami, funkciou medziplynu a funkciou RACE START umožňuje optimálnu dynamiku jazdy. Opticky sa aktuálny model od ostatných odlišuje hliníkovou kapotou s upravenými prelismi, novou maskou chladiča, svetlometmi, zadným spojlerom AMG s výraznou čiernou vložkou difúzora a aktívnym chladením zadnej nápravy.
V záujme čo najlepšieho prúdenia vzduchu cez chladiče má predný spojler AMG zväčšené otvory a bočné otvory na nasávanie vzduchu. Karbónová odtrhová hrana AMG na kryte batožinového priestoru znižuje vztlak pri vysokej rýchlosti. DTM Safety Car je vybavený karbónovými vonkajšími zrkadlami AMG. Podvozok s nastaviteľnou výškou v spojení s uzáverom diferenciálu a 3-stupňovým ESP® zabezpečí vyššiu agilnosť vozidla. Pneumatiky majú rozmer 235/35 R 19 (vpredu) resp. 255/30 R 19 (vzadu).
Na použitie na pretekárskom okruhu bola optimalizovaná aj vysokovýkonná brzdová sústava AMG: na prednej náprave sú použité kompozitné brzdové kotúče so šesťpiestikovými brzdovými strmeňmi, na zadnej náprave oceľové brzdové kotúče so štvorpiestikovými brzdovými strmeňmi; kotúče sú na oboch nápravách vnútorne chladené a dierované. O nezameniteľný zvuk AMG V8 sa stará športová výfuková sústava AMG so špeciálnymi zadnými tlmičmi hluku.
Mercedes AMG od roku 2000 trvalo zabezpečuje Safety Car a v jednotlivých pretekoch sa strieda s Audi. Špičkový model V8 triedy C od AMG sa v DTM používa od svojho uvedenia na trh v roku 2008. V súťaži F1 sa o bezpečnosť na okruhu stará jeden SLS AMG ako oficiálny F1 Safety Car a jeden C 63 AMG kombi ako oficiálny F1 Medical Car.