Martin Koči v cieli Rally Poland
Na Rally Poland - druhej najstaršej rally sveta - Martin Koči namiesto bodov nazbieral cenné skúsenosti z dvoch pobytov mimo trať, dvoch defektov a straty výkonu motora v dôsledku opustenia trate.
Po štvrtkovej dva a pol kilometrovej super-špeciálnej rýchlostnej skúške sa v piatok ráno začala ozajstná rally. V prvých dvoch rýchlostných skúškach Martin zhodne zajazdil piate najrýchlejšie časy.
Znamenalo to skvelú, piatu priečku priebežného hodnotenia Majstrovstiev sveta WRC2 na Rally Poland, ktorú v nasledujúcom rýchlostnom teste Martin s Lukášom ešte upevnil štvrtým miestom. V záverečnej časti prvého prejazdu najdlhším - 39,12 kilometrovým - meraným úsekom Stanczyki-1 skončil Martinov Peugeot 208 T16 po sérii na seba nadväzujúcich horizontov mimo trať.
Rozsah poškodenia umožňoval v rally pokračovať, ale nasledujúci defekt predného ľavého kolesa ukončil reálny atak na štvrtú pozíciu vo WRC2. V piatkovej etape nebola možnosť servisu a tak sa vedenie týmu - v záujme bezpečnosti - rozhodlo v prvej etape rally nepokračovať a súťažný automobil Peugeot 208 T16 v rámci trojhodinovej lehoty pripraviť na nasledujúcu - sobotňajšiu etapu.
Tretí deň zahajovala 17,70 kilometrová rýchlostná skúška Mazury-1. Krátko po štarte sa prejavil skrytý dôsledok pobytu mimo trať - auto strácalo výkon kvôli poškodenej hadici spájajúcej turbo s intecoolerom. Znamenalo to 15. miesto výsledkov WRC2 v prvej sobotňajšej rýchlostnej skúške. V nasledujúcom meranom úseku Wieliczki 1 bolo už všetko v poriadku, čo dokazoval štvrtý najrýchlejší čas. V ďalšej rýchlostnom teste Swietajno Martina opäť spomalil defekt, ktorého výmena netrvala posádke Peugeot Sport Slovakia ani dve minúty. Dobrému výsledku v rýchlostnej skúške Paprotki, naznačovanému sľubnými medzičasmi, zabráni „optimistický rozpis", ktorý znamenal druhé ocitnutie sa mimo trať. Prasknuté vedenie chladenia rozhodlo o predčasnom ukončení druhej etapy.
Podobne, ako v sobotu, aj nedeľu využili Martin s Lukášom možnosť pokračovania v súťaži za cenu penalizácie. Tak sa oba nedeľné prejazdy záverečnou rýchlostnou skúškou Baranowo zmenili na ostrý test nastavenia automobilu. V prvom patril Martinovi štvrtý a druhom desiaty najrýchlejší čas.
Martin Koči: „Z Poľska odchádzame bez bodov avšak s nemalou porciou skúseností. Výrazne sme posilnili našu dôveru v auto, ktoré bolo ozaj konkurencie schopné. Presvedčili sme sa, že máme rýchlosť potrebnú pre dobré výsledky vo WRC2." Lukáš Kostka: „Spoločným menovateľom problémov na Rally Poland sa javí rozpis. Nepremietli sme do rozpisu na jednej strane naše zrýchlenie a na strane druhej ani potenciál nášho automobilu."