Martin Koči po náročnej Rally Korzika
Juniorský vicemajster sveta v rally (FIA JWRC) Martin Koči z tímu Styllex-L Racing (vozidlo Škoda Fabia R5) nedokončil uplynulý víkend podujatie Majstrovstiev sveta v rally (FIA WRC) na Korzike. Che Guevara Energy Drink Tour de Corse preňho skončila na 5. rýchlostnej skúške v sobotu nehodou, z ktorej vyviazli so spolujazdcom Lukášom Kostkom bez zranení.
Do tej doby dosahoval mladý Košičan veľmi vyrovnané časy a po 4. skúške figuroval na výbornom 5. mieste triedy WRC2, s nepatrnou stratou 4 s na štvrtého Nóra Ole Christian Veibyho. "Rally 10 000 zákrut" neostala svojej prezývke nič dlžná a mnohí spolujazdci trpeli už na prípravných jazdách doslova morskou chorobou. Obzvlášť dlhé asfaltové trate v kopcoch mala zavŕšiť až 53,78 km dlhá skúška v nedeľu ráno.
Tej sa však posádka tímu Styllex-L Racing už nedočkala. Na 5. rýchlostnej skúške La Porta - Valle di Rostino (48,71 km) opustili vozovku a následný náraz ukončil pôsobenie na ich prvej tohtoročnej svetovej rally. Posádka, našťastie, vyviazla z auta bez zranení.
Martin Koči: "Samotnú nehodu si vlastne nepamätám, tím však analyzuje príčiny, aby sme sa prípadne poučili. Ideme však ďalej a dívam sa do budúcnosti, nie na to, čo sa stalo. Myslím si, že všetko prebiehalo v poriadku a šlo sa nám dobre, aj časy neboli zlé, i keď sa nám prehrievali brzdy. Konkurencia bola silná, no boli sme s časmi spokojní a šli sme si svoje tempo. Verím, že sa nám čoskoro podaria lepšie výsledky. Rozpis nám sedel, upravili sme ho oproti minulému roku samozrejme na rýchlejšie auto. Charakter tratí aj súťaže je pochopiteľne úplne iný, než u nás. Bolo to náročné a technické, no zároveň krásne, veď napokon rally je o zákrutách. Aj na 50 km tratiach bola možno jedna krátka rovina, inak ste šli stále zo zákruty do zákruty. Najbližšie nás čaká Rally Prešov koncom apríla."
Martinov otec Michal Koči, ktorý je zároveň manažérom Styllex-L Racing na svetových podujatiach, dodáva: "Napriek veľkému úsiliu a maximálnej možnej príprave, nedopadlo toto podujatie pre nás priaznivo. Z každej účasti sa však dajú získať určité poznatky, ktoré možno zúročiť na ďalších súťažiach. Posádka dosiahla na prvých štyroch rýchlostných skúškach v kategórii WRC2 veľmi slušné časy. Tie boli nad naše očakávania, a to najmä pri bohatej účasti posádok továrenského tímu Škoda Motorsport, resp. posádok, ktorých vozidlá sú pripravované v továrenskom zázemí jednotlivých automobiliek (aj Ford a Citroën). Naša Škoda Fabia R5 z dielne zlínskeho Keane Motorsport bola veľmi dobre pripravená, avšak továrenské tímy, resp. tímy s továrenskou podporou, majú viac možností, než súkromníci - a to po každej stránke. Aj táto skutočnosť nás všetkých motivuje pri účasti na podujatiach Majstrovstiev sveta, s cieľom dosahovania čo najlepších časov a výsledkov. Kto rally rozumie, chápe, aká náročná je jazda na týchto strojoch a na takýchto tratiach. Občas sa tak môže prihodiť situácia, ktorá sa stala aj našej posádke," konštatuje na záver Michal Koči.