Martin Koči navigovaný Lukášom Kostkom odštartujú vo štvrtok večer na 84. Rallye Monte Carlo
Po slávnostnom štarte z pred Kasína Monte Carlo, posádku košického týmu Styllex motorsport a ich Citroen DS3 R3T čaká presun do vyše tristo kilometrov vzdialeného Gap, ktoré sa aj tohto roku stalo centom súťaže. Cestou posádky absolvujú dve nočné rýchlostné skúšky o celkovej dĺžke 41,34 kilometrov.
V piatok sú na programe dva prejazdy tromi meranými úsekmi severne od Gap. Šesť rýchlostných testov počíta 115,52 kilometrov.
Najdlhšou - 51,17 kilometrovou - rýchlostnou skúškou z Lardier et Valenca do Faye začne sobota, kedy na posádky čaká viac ako polovica ostrých kilometrov celej rally. Stosedemdesiatštyri kilometrov a sedemstopäťdesiat metrov tvoria tri merané úseky, z ktorých sa najskôr prvé dva absolvujú dvakrát, aby bodku za tretím dňom dala legendárna klasika test Sisteron.
V nedeľu sú na programe „iba" tri rýchlostné testy počítajúce 45,28 meraných kilometrov. Nechýba však legendárny prejazd priesmykom Col de Turini. Usporiadatelia tohto roku prekvapili novou a opäť dennou verziou tejto ikony svetových rally.
Aktuálne počasie naznačuje, že zohrá jednu z hlavných úloh. Nemalá časť trate bola počas tréningu i testov zasnežená a tak to pravdepodobne zostane i cez víkend.
Martin Koči debutoval v Monackom kniežactve vlani. Do technickej poruchy predstavoval najväčšie prekvapenie rally, keď prvé dva dni zvádzal v kategórii WRC2 viac ako rovnocenný súboj s čerstvým juniorským majstrom sveta a dnes už továrenským jazdcom Citroenu Francúzom Lefebvrom.
Tým Styllex motorsport vošiel do dejín najslávnejšej rally sveta v roku 2004 hneď dvakrát. Prvú slovenskú účasť ozdobila posádka Jozef Béreš ml. - Petr Starý prekvapivým avšak potešujúcim výsledkom - deviatym miestom absolútneho poradia!
Martin Koči: „ Monte je vždy veľká výzva, obzvlášť s pohonom „iba" dvoch kolies. Začína sa nová sezóna i nový šampionát WRC3, na ktorý nadviažeme v Portugalsku už aj v rámci Majstrovstiev sveta juniorov v rally. Zatiaľ to vyzerá, že to bude klasické Monte so všetkým, čo k tomu patrí. Je to dlhá súťaž, budeme sa snažiť ísť rozumne."
Peter Sisák, Styllex Motorsport