Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Martin Antal tretí na CER 2008

Monday, 05. 05. 2008 - 10:06,    

Martin Antal tretí na CER 2008Druhá polovica vrcholného podujatia maratónskych rely tejto sezóny sa štvrtou, a zároveň najdlhšou etapou, prehupla do druhej polovice. Organizačný chaos, ktorý sa čiastočne prejavoval od začiatku súťaže, v stredu vyvrcholil. Po príjazde na štart meraného úseku chýbala časomiera i akýkoľvek organizátor. To isté sa opakovalo i v cieli. Následné štarty jednotlivých pretekárov boli, a to nie prvý krát, sprevádzané slušným zmätkom a dali by sa označiť za mimoriadne amatérske, bezpochyby nehodné veľkého zvučného mena organizátora A.S.O..
Na následné čarovanie s prejdenými, či neprejdenými GPS bodmi (waypoint) doplatili okrem Jara Katriňáka, ktorého pripravili o jasné celkové víťazstvo, i chlapci z nášho Quad Extrem Teamu.



Štvrtá etapa : Debrecen - Veszprem

Pár hodín spánku a pokračujeme z Debrecenu do Dabasu, kde bol prvý meraný úsek dňa a následne do Veszprému s náročnými prejazdmi po maďarských dedinách. Ako už bolo na tejto rely zvykom, bol čas na všetko totálne vyšponovaný.
Na tieto náročne podmienky si pomaly začína zvykať aj Mirko Abrahám, ktorý dokazuje, že keď mu Quad funguje, tak nemá problém zajazdiť vynikajúce časy. Štart aj cieľ vo Veszpréme sa zmenil z rely na komédiu. Tú sme nazvali „nájdi si svojho časomerača“. Po náročnom dni sa dozvedáme o mimoriadne podivnej hodinovej penalizácii, ktorá posunula Martina Antala na 6. miesto. Túto penalizáciu si odniesol aj Katroš, ktorého to posunulo až na 34 miesto, napriek tomu, že vyhral oba merané úseky dňa.



Piata etapa : Veszprem - Veszprem

Ako každé ráno, aj dnes nám budíček robí organizátorský vrtuľník. Jazdci sa psychicky pripravujú na najdlhšiu etapu v zmysle meraných úsekov. Tie sú na pláne dva. Prvý meria 156 kilometrov, druhý 55, samozrejme plus prejazdy. Ako každý večer, i teraz sme dostali k itineráru niekoľko strán zmien, ktoré vyčerpaní jazdci dlho do noci prepisujú, pretože nie je mysliteľné počas jazdy sledovať ďalšiu encyklopédiu zmien, čo samozrejme tiež neprispieva k pohode jazdcov.
Na počudovanie, prvý deň vo Veszpréme prebehol bez veľkých problémov. Trate sedeli Martinovi aj Mirovi. Dlhé šotolinové úseky sa striedali s lesnými cestičkami, koniec prvej vložky vyúsťoval v tesnej blízkosti servisného depa. Obrovské množstvo divákov si užíval hlavne Miro a vlastne celý deň jazdil hlavne pre ich potešenie. Martin dostal defekt asi na stodesiatom kilometri. Na šťastie prázdne zadné koleso výrazne neovplyvnilo dojazd do cieľa.
Štvrtá etapa bola hlavne pretekom organizátora. Množstvo tímov podáva protesty proti penalizáciám za „neprejdenie“ 59. waypointu, po ktorom klesol Maťo z druhého na 6. miesto.
„Ráno prídeme z verdiktom“, znela odpoveď organizátora na protesty.



Šiesta etapa : Veszprem - Veszprem

Jeden deň bez problémov a už je to tu, tesne pred štartom do RS organizátor vymieňa niektorým jazdcom GPSka, no vyjadrenie sme doposiaľ k protestom nepočuli.
Telefonát z trate, že Martinovi sa odlieva z prídavnej nádrže benzín, nás v depe ešte viac znepokojuje a v kútiku duše sa modlíme, aby mu vydržal po prvý servis. Na trati sa tempo zvyšuje, jazdci si pamätajú niektoré úseky zo včerajška, no paradoxne práve preto prichádzajú krízové situácie. Najhoršie dopadol francúzsky jazdec na Bombardieri, ktorého po dosť nepríjemnom páde asi v sto kilometrovej rýchlosti museli previesť záchranárskym vrtuľníkom.
Servis bol hore nohami Martin dorazil s úplne suchou nádržou a vak s vecami, ktorý mal upevnený za sebou bol dokonale namotaný na ľavej zadnej poloosi a poškodil manžetu. Problémy, ako už bolo zvykom, neobišli ani Mirka a jeho Suzuki. Tentoraz to nebola spojka, ale rovno prevodovka.
Netrpezlivo očakávame vyjadrenie organizátora k protestom. Z hodinovej penalizácie bolo nakoniec dvadsaťpäť minút. Dobre si totiž niekto šikovný vypočítal, že by tak mohli ohroziť francúzskych jazdcov na prvých priečkach, či už v našej kategórii, alebo medzi motorkármi. Maťa to posunulo na štvrtú pozíciu, no veľmi rýchlou celodennou jazdou sa dostal späť na tretie miesto. Jediná úloha posledného dňa tak znela, udržať toto vynikajúce miesto.
Ďalšia, snáď posledná nočná pre mechanikov. Mirova Suzuki musela podstúpiť temer kompletnú rozborku a zborku, aby vôbec dorazila do cieľa tohto šialenstva.



Siedma etapa : Veszprem - Balaton

Maťo vyráža do posledných kilometrov európskeho Dakaru.
Len pár minút pred Mirovým odchodom nás čakalo nemilé prekvapenie, v podobe deravého chladiča Suzuki. Dokonalá súhra mechanikov Milana a Stana i profesionálny prístup sa v plnej miere prejavil práve tu. Situáciu zvládajú bez akýchkoľvek problémov, či zaváhania.
Mirov kalich horkosti však stále nie je celkom prázdny. História sa opakuje, Suzuki už toho má plné zuby a posledná etapa sa nesie zase v duchu problémov so spojkou. Miro ju musel vynechať. Napriek tomu však stojí na vytúženej cieľovej rampe na Balatone celkovo jedenásty.
Martinovi sa vyváženým výkonom podarilo udržať si tretie miesto celkovo, čo je pre náš Quad Extrem Team nesmiernym úspechom. Polaris to vydržal až do konca. My sme prišli k nenahraditeľným skúsenostiam a pevne veríme, že sme urobili radosť i našim reklamným partnerom, ktorým samozrejme patrí veľká vďaka.



Viac informácií na: www.dakar.com

www.quadextrem.sk





Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri