Majstrovstvá Slovenska PAO na Slovakiaringu
Od 19. do 21. augusta sa na Slovakiaringu pri Orechovej Potôni išlo vrcholné podujatie slovenskej okruhovej sezóny, Veľká cena Slovenskej republiky pretekov cestných automobilov na okruhu 2011, započítavaných do majstrovstiev FIA Zóny Strednej Európy CEZ. Na štartovom rošte nechýbala kompletná slovenská špička Divízie 4 vo všetkých troch kubatúrach.
Vo vytrvalostnej dvojhodinovke sa opakoval obvyklý scenár z tejto sezóny. Tím TopCar Machánek na Porsche č.60 s posádkou R. Machánek - I. Rácz si začal budovať náskok. Po hodine a 20tich minútach vymenil Rácza Machánek a jeho úlohou bolo doviezť auto do cieľa pred doťahujúcim sa Porsche č.7 tímu ARC Bratislava posádky Miro Konôpka - T. Myszkowski. 15 minút pred koncom bol rozdiel medzi prvým a druhým len 10 sekúnd a medzi druhým a tretím 13 sekúnd. V tom momente však v nájazde do 49. kola začalo horieť Porsche R. Machánka a zastavilo na trati pred 3. zákrutou. Riaditeľstvo pretekov vyvesilo červené vlajky a preteky sa už nereštartovali. Pred tím TopCar Machánek sa tak dostali dve posádky, ARC Bratislava a český tím MENX na Ferrari č.101 s jazdcami M. Vorbom a Jirkom Malchárkom.
Našťastie Rudo Machánek vystúpil z auta bez ohrozenia zdravia. Vedenie pretekov napokon zrevidovalo výsledky a uzavrelo ich po 47. kolách. Z víťazstva sa tak napokon tešila posádka, pre ktorú boli preteky prerušené, R. Machánek - I. Rácz z tímu TopCar Machánek pred tandemom Miro Konôpka - T. Myszkowski z ARC Bratislava a dvojicou Michal Vorba - Jirko Malchárek z tímu MENX.
Endurance:
nad 3500 cm3
1. Rudolf Machánek / István Rácz Porsche 997 RSR 47 kôl
2. Miro Konôpka / Teo Myszkowski Porsche 997 RSR 49 kôl
3. Michael Vorba / Jirko Malchárek Ferrari F430 49 kôl
do 3500 cm3
1. Matej Konôpka / Zdeno Mikuláško Porsche 997 Cup
2. Robert Šenkýř / Marek Fried BMW M3
3. Peter Szilágyi / Ondrej Szilágyi Alfa Romeo
do 2000 cm3
1. Christian Malchárek / Milan Valášek Renault Clio
2. Patrik Hes / Robert Hordossy Renault Clio
V šprintoch Divízie 4 nad 2000 cm3 to bol po oba dva dni súboj Mira Konôpku so Zdenkom Mikuláškom a Maxom Stancom z Poľska, s ktorým sa bijú aj o prvenstvo v poľských majstrovstvách. Max Stanco však pokazil na svojom Ferrari štart do prvých pretekov a musel útočiť zozadu. Napokon sa dostal len na 5. miesto, keď preteky vyhral Miro Konôpka na Saleene S7 pred rýchlym Zdenkom Mikuláškom na Porsche, ktorý pred týmto víkendom viedol v celkovom hodnotení MSR. Na 3. mieste prišiel do cieľa výborne štartujúci Andrej Studenič na Porsche 997 RSR.
V druhej jazde opäť výborne odštartoval Andy Studenič, no v prvej zákrute do neho zozadu narazilo Audi TT-R DTM Tomáša Liedla, štartujúce mimo MSR a tak sa prepadol na záver poľa. Napokon sa mu podarilo predrať aspoň na 5. miesto za Zdenka Mikuláška, pred ktorého sa pretlačil ešte aj Atilla Bárta na BMW Alpina 6 GTR, ktoré celý víkend laborovalo s technickými problémami, no posledný šprint zvládlo na výbornú. Na 2. mieste prišiel do cieľa Max Stanco na Ferrari, ktorý však už nestihol zaútočiť na spoľahlivo a rýchlo jazdiaceho Mira Konôpku na Saleene. Pre jazdca tímu ARC Bratislava teda v šprintoch perfektný víkend s plným počtom bodov.
Šprinty nad 3500 cm3
sobota:
1. Miro Konôpka, Saleen
2. Zdeno Mikuláško, Porsche
3. Andy Studenič, Porsche
nedeľa:
1. Miro Konôpka, Saleen
2. Max Stanco, Ferrari
3. Atilla Bárta, BMW
Šprinty do 3500 cm3
sobota:
1. Marek Fried, BMW
2. Matej Konôpka, Porsche
3. Milan Braun, BMW
nedeľa:
1. Marek Fried, BMW
2. Matej Konôpka, Porsche
3. Milan Braun, BMW
V Divízii 4 do 2000 cm3 to bola takisto poriadna dráma. V prvých pretekoch sa nepodarilo odlepiť z 2. miesta na rošte Matejom Homolovi s Alfou Romeo a zozadu do neho narazil Rakúšan Helmut Herzog na Renaulte Clio. Pretek potom na 4 kolá zneutralizovalo bezpečnostné vozidlo a po reštarte sme sledovali súboj o prvé miesto medzi Čechom Vladimírom Vitverom na Lotuse WR a Mirom Horňákom na Škode Fabia Sedan. Horňákovi sa však následkom drobného šťuchanca v štartovej tlačenici Fabia vzoprela a musel odstúpiť. V hodnotení slovenského šampionátu tak vyhral veterán Julo Konček na Vauxhalle Vectra.
V nedeľu už Matej Homola odštartoval bez problémov, čo sa však nedá povedať o Julovi Končekovi, ktorý tak začal peknú stíhaciu jazdu. Napokon sa dostal na tretiu pódiovú priečku. V cieli bol prvý zo Slovákov Matej Homola, no po pretekoch dostal 25-sekundovú penalizáciu za predbiehanie pod žltými vlajkami a tak skončil druhý, za Andrejom Barčákom na Renaulte Clio.
Šprinty do 2000 cm3
sobota:
1. Július Konček, Vauxhall
2. Andrej Barčák, Renault
3. Matúš Molnár, Škoda
nedeľa:
1. Andrej Barčák, Renault
2. Matej Homola, Alfa Romeo
3. Július Konček, Vauxhall
Juniori:
sobota:
1. Matej Konôpka, Porsche
2. Matúš Molnár, Škoda
nedeľa
1. Matej Konôpka, Porsche
2. Matej Homola,Alfa Romeo
Veľká cena Slovenska bola naozaj skvelým podujatím, na ktoré si opäť našli cestu tisícky divákov. Tí v krásnom horúcom počasí videli množstvo fantastických súbojov v rámci pretekov FIA CEZ Trophy i európskeho šampionátu FIA GT3. Organizátori odviedli výbornú prácu a dokázali, že aj na Slovensku vieme pripraviť vrcholné podujatie kontinentálneho významu.
V celkovom hodnotení Medzinárodných majstrovstiev Slovenska v pretekoch na okruhoch je vo všetkých triedach veľmi vyrovnaný boj o titul.
Po 4 podujatiach, t.j. 8 pretekoch vedie v šprintoch
v triede do 2000 cm3 Andrej Barčák s 143 bodmi pred Matejom Homolom s 136 bodmi,
v triede do 3500 cm3 Marek Fried s 125 bodmi pred Matejom Konôpkom s 119 bodmi a
v triede nad 3500 cm3 Miro Konôpka s 155 bodmi pred Zdenkom Mikuláškom s 149 bodmi,
v triede Junior Matej Konôpka.
Vo vytrvalostných pretekoch vedie
v triede do 2000 cm3 Christian Malchárek/Milan Valášek ,
v triede do 3500 cm3 Matej Konôpka/Zdenko Mikuláško a
v triede nad 3500 cm3 Miro Konôpka/Teo Myszkowski
v triede Junior Christian Malchárek.
ARC Bratislava