Liqui Moly Off Road Trophy Team na náročnej Istria Chalenge 2008
Istria Challenge sa pomaly hrabe v pomyselnom rangu prestížnych offroadových podujatí Európy. Napriek pokročilému jesennému dátumu však na Istrii tohto roku na počudovanie nepršalo. Našťastie!
Pre Liqui Moly Off Road Trophy Team to bola v tejto sezóne druhá zahraničná akcia veľkého formátu. Prípravy mali k dokonalosti omnoho bližšie ako na jar. Zákon schválnosti nás však opäť zdržuje. Tentoraz v podobe komplikácií s jedným zo sprievodných áut, ktoré na šťastie „zomiera“ len niekoľko kilometrov od domu. Do centra diania však prichádzame stále s dostatočnou rezervou. Ešte drobné technické nedostatky z pohľadu miestnych predpisov a konečne dostávame štartovné čísla 32 a 33.
Prológ - štvrtok
Štvrtkový Prológ mal určiť poradie na začiatku prvého skutočného dňa súťaže. Dva krátke rýchlostné testy iba naznačili čo nie len nás najbližšie dni čaká. Hneď na úvod nechýbali prevrátené autá a množstvo odtrhnutých tlmičov či ramien. Začiatok bol však pre nás viac než radostný. Miro Koncoš, so svojim spolujazdcom Romanom Mišurákom na SamTrole, obsadili suverénne prvú priečku a vyrazili dych nie len samotným organizátorom.
1. etapa – piatok
Dve skupiny štartovného poľa, rozdelené podľa dosiahnutých časov, vedú autá Liqui Moly Off Road Trophy Teamu. Števo Malák so Stanom Andraščíkom (JimUAZ) obsadili v prológu 17. priečku, čo je pravá polovica štartovného poľa. 80 kilometrov mimoriadne náročným terénom na striedajúcom sa povrchu, počnúc lesom, šmykľavým lístím, blatom a v neposlednom rade obrovskými kameňmi a pieskovcovými prevismi, nájdu hranice každej posádky a každej techniky. Efektné kotrmelce predviedol okrem iných i vlaňajší víťaz... Mira s Romanom bohužiaľ prenasleduje rovnaký technický detail ako na Transilvania Adventure Trophy a to haprujúci termostat motora. Výsledkom je pokles o rovných 15 miest.
Istria Challenge sú v podstate šprintové preteky, kde rozhodujú minúty a niekedy i sekundy, napriek brutalite terénnych podmienok. Čo i len jedno zaváhanie či technická porucha, ktorú je nutné riešiť v meranej sekcii, tak rozhoduje o úspechu či neúspechu.
2. etapa – sobota
Takmer 100 náročných kilometrov a štvorica meraných úsekov. To je sobotňajší program. Práve jeden z nich sa stal v offroadovej Európe legendárnym. Reč je o štyristo metrov dlhom výjazde popod vysoké vedenie, ktoré je okrem strmého stúpania navyše vo výraznom úvoze. Chyba v hornej partii znamená niekoľko sto metrov kotúľania sa. Vďaka suchému počasiu síce nešlo ako zvyčajne o poldennú záležitosť, no bez navijaku sa nahor driapali iba tí najväčší šialenci a Miro medzi nimi. Paradoxne mu tu pomohla hneď dvojica defektov. Najprv pravá zadná a po jej výmene vzápätí druhý obrovský bočný prieraz vľavo vzadu. Keďže gúm viac nebolo, neostávalo ako výjazd absolvovať na defekte, ktorý však bočný náklon predsa mierne eliminoval. V cieli dňa patrilo Mirovi a Romanovi piate miesto.
Naše druhé auto žiaľ k tejto najšpeciálke nedošlo. Deň pre nás začal sľubne. Len niekoľko desiatok metrov pred cieľom prvého meraného úseku s veľmi dobrým medzičasom, sme v nepochopiteľnej situácii, na drobnej terénnej nerovnosti, zlomili spojovaciu tyč riadenia. Najdlhší a najdôležitejší deň súťaže bol týmto pre nás stratený.
3. etapa – nedeľa
Do posledného dňa sme síce nastúpili opäť v kompletnom zložení, no v prípade našej posádky už bez šance na slušné umiestnenie. Pripravené boli tri merané, doslova trialové špeciálne sekcie v malom priestore údolia priamo pri centre pretekov.
Posádky sa tak na začiatok začali, prevažne po štvornožky, štverať na obhliadku tratí. Bez dvojice navijakov by to tu bol vážny problém. Hlina, obrovské kamene, kaskády s kolmými trojmetrovými balvanmi, náklony za hranicou fyziky, krátke, ale o to strmšie zjazdy a výjazdy. To všetko navyše dokonale vypáskované, aby to náhodou nebolo ani trochu jednoduchšie.
Na krátkych úsekoch však už posledný deň nebolo čo získať. Veľa sa však dalo stratiť a pri troche smoly aj celkom pochovať auto.
Liqui Moly Off Road Trophy team tak z Istria Challenge 2008 opäť doniesol piate miesto, čo bolo z hľadiska charakteru súťaže snáď ešte hodnotnejším výsledkom než rovnaká pozícia v Rumunsku. Našu druhú posádku pribrzdila technická porucha, ktorú nebolo možné predvídať.
Opäť sme však dokázali, že s nami európska offroadová verejnosť bude musieť počítať.
Štefan Malák
Liqui Moly OffRoad Trophy Team Slovakia
autosportfoto.sk je partnerom OffRoad Trophy Teamu
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa III
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa II
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa
14. 1. 2019