Latvala vedie! Neuville po hlúpej chybe poškodil auto a odstúpil!
Celú druhú etapu Neuville bezpečne kontroloval priebežné vedenie, no v závere svoj výkon nesústredenosťou úplne znegoval. Hyundai má hlavu v smútku.
Len na smutný emotikon na twitterovskom profile sa po záverečnej kratučkej ereske, ktorá mala byť len formálnou bodkou za dobrou prácou, dnes zmohol Belgičan Thierry Neuville. Na náročnej trati druhej etapy odviedol skutočne vyrovnaný výkon, ktorým si udržiaval takmer minútový náskok (cca 40s), no na poslednom kilometri z chvíľkovej nepozornosti všetko pokazil. Trafil betónový mantinel a stratil nielen koleso, ale aj svoje nádeje na víťazstvo v tohtoročnej švédskej rely. Ani nemusíme čakať na vyjadrenia pretekára, či tímu. Sami si vieme domyslieť, ako sa cítia a ako hodnotia situáciu.
Do čela sa tak na radosť obrovského davu fínskych fanúšikov dostal Jari Matti Latvala, ktorý práve na tejto rely v roku 2008 prepisoval historické tabuľky, keď sa stal najmladším víťazom súťaže majstrovstiev sveta. S vierou, že by mohol toto víťazstvo zopakovať nastupoval povzbudený výsledkami z Monte Carla a po celý čas sa snažil tlačiť na Neuvilla. Belgičan nakoniec chybu urobil a Latvalovi otvoril dvere k víťazstvu. "Naozaj som to nečakal," priznal v cieli Fín a športovo dodáva. "Je mi úprimne ľúto, čo sa stalo Thierrymu."
No zatiaľ čo oči fanúšikov pozorne sledovali súboj medzi Neuvillom a Latvalom, tak zozadu sa nádherne dral dopredu Ott Tänak. Ten vyhral všetky tri merané úseky prvej sekcie dnešnej etapy a pretlačil sa na tretie miesto cez Ogiera aj Meeka. V druhej sekcii sa ako jediný dokázal miešať do súboja vedúcej dvojice a svoju pozíciu si len upevňovať. Napokon sa po nečakanom odstúpení ocitol zaslúžene na druhom mieste za Latvalom.
Výkon Estónca je o to cennejší, že za sebou dokázal udržať šampióna Ogiera na rovnakom aute a do záverečnej etapy má pred ním náskok cca 12 sekúnd.Sklamaním je znova umiestnenie Citroenu. Meeke si počas etapy držal piate miesto, no nielenže nemal na agresívnejší atak, ale na predposlednej ereske (RS14) vletel na veľký kameň a vyletel z trate. Motor mu našťastie nezhasol a diváci mu pomohli naspäť na trať. Ír však nabral asi osem minút straty a prepadol sa do druhej desiatky. Najlepším citroenom je tak Breen, ktorý sa po odstúpení Neuvilla a prepade Meeka posunul na uvoľnené piate miesto.
Hyundai zachraňuje Sordo na štvrtom mieste a Paddon je siedmy. Ako sami môžete vidieť na výsledkovej listine, rozdiely na ďalších miestach sú už veľké a poradie budú meniť iba mimoriadne udalosti. Pre továrenskú škodovku je pekným výsledkom deviate miesto Švéda Pontusa Tidemanda, ktorý vedie v kategórii WRC2.
Zajtra sú na programe posledné tri merané úseky, ktoré štartujú o ôsmej ráno a víťaza by sme mohli poznať približne po jednej hodine popoludní. S ohľadom na to, že rozdiel medzi trojicou na čele je iba šestnásť sekúnd, tak sa máme na čo tešiť. Otázkou je, či Latvala udrží za sebou tlak dvoch nadupaných Fiest v rukách Tänaka a Ogiera.
Priebežné poradie po 2.etape:
1. J. M. Latvala / M. Anttila - Toyota Yaris WRC 2:04:59.3
2. O. Tanak / M. Jarveoja - Ford Fiesta WRC +3.8
3. S. Ogier / J. Ingrassia - Ford Fiesta WRC +16.6
4. D. Sordo / M. Martí - Hyundai i20 Coupe WRC 1:39.5
5. C. Breen / M. Scott - Citroën C3 WRC +2:04.5
6. E. Evans / D. Barritt - Ford Fiesta WRC +3:44.7
7. H. Paddon / J. Kennard - Hyundai i20 Coupe WRC +5:00.2
8. S. Lefebvre / G. Moreau - Citroën C3 WRC +5:37.0
9. P. Tidemand / J. Andersson - Škoda Fabia R5 +6:36.7
10. T. Suninen / M. Markkula - Ford Fiesta R5 +7:52.9
11. O.C Veiby / S. Skjaermoen - Škoda Fabia R5 +7:58.2
12. K. Meeke / P. Nagle - Citroën C3 WRC +9:09.2
13. T. Neuville / N. Gilsoul - Hyundai i20 Coupe WRC +9:15.8
...