Latvala to ustál! Štvrtýkrát vyhráva vo Švédsku!
Plané reči sa nepotvrdili. Toyota ukázala, že je schopná konkurencie a už pri druhom štarte po návrate do MS vyhrala švédsku rely. Latvala navyše poskočil do čela priebežného poradia.
Vo Švédsku vyhrala Toyota naposledy v roku 1993, keď posádka Mats Jonsson a Lars Backman na Celice Turbo GT4 udržali víťaznú šnúru severanov na domácej pôde. Na víťazstvo v MS však Toyota čaká od septembra 1999, keď Corollu víťazne cieľom tretieho ročníka čínskej rely prehnala posádka Didier Auriol a Denis Giraudet. Bolo to 43 víťazstvo Toyoty v MS a na to 44-té čakala značka so slávnou históriu až dodnes.
V nedeľu skúsený Latvala už nikomu nedal šancu. Jednoznačne bol najrýchlejší vo všetkých troch meraných úsekoch (vrátane extra bodovanej power stage) a s plným bodovým zápisom sa vyhupol do čela priebežného poradia MS rely. „Som víťaz!," radoval sa v cieli fínsky pretekár, ktorý švédsku rely vyhral už v rokoch 2008, 2012 a 2014. „Naše prvé víťazstvo s Yarisom a moje 17 víťastvo v majstrovstvách sveta. Som šťastný!"
Po skončení druhej etapy to ešte vyzeralo na reálny atak dvojice fordov s Tanakom a Ogierim. Ten sa však v nedeľu nekonal. Tanaka potrápili problémy s motorom a majster Ogier si vykrútil hodiny. A treba povedať, že dnes nebol sám. Na šmykľavej trati si zatancoval napríklad aj Kris Meeke, ktorý zaostáva za predsezónnymi očakávaniami (po včerajšej havárii a dnešných hodinách sa zahrabal do záveja druhej desiatky).
Napriek evidentnej sile sa znova trápil sklamaním tím Hyundai. Neuville až do posledného kilometra včera viedol, no školáckou chybou sa sám pripravil o víťazstvo a dnes bez motivácie sa motal iba v druhej desiatke. 13.miesto je obrovským sklamaním pre Belgičana aj tím. Zvlášť, ak sa podobná situácia zopakoval už druhýkrát po sebe a v Mexiku bude o to väčší tlak. Štvrté miesto Sorda je pre Hyundai slabou útechou.
Citroen zachraňoval Craig Breen piatym miestom, hoci jeho úlohou v tejto súťaži bolo iba zbierať skúsenosti pri debute s novou C3-kou a kontrovať bodovo Meekovi. Lefebvre na DS3-ke došiel na snehu s veľkou stratou na ôsmom mieste. Francúzske šípky s tým spokojné byť rozhodne nemôžu a ak sa nespamätajú ani na šotoline v Mexiku, tak budeme asi čakať umývanie hláv.
Vo Švédsku otváral sezónu Ostberg na „jihlaváckej" Fieste WRC, no veľa snehu nenamútil. Na RS5 stratil spojler (ktorý hľadali aj cez sociálne siete) a vyfasovaná penalizácia 50 sekúnd mu tiež pomohla spadnúť do druhej desiatky, kde už primrzol. V závere súťaže ešte dostal defekt a má o čom premýšľať.
Vo WRC2 zaslúžene zvíťazil domáci Pontus Tidemand na skvelej Fabii R5 a za odmenu si zapísal aj body do celkového poradia MS. Druhého Suninena na Fieste R5 a tretieho Veibyho udržal na približne minútový dištanc.
Po Švédsku máme teraz vo WRC mesačnú pauzu, aby sa tímy mohli presunúť do Mexika, kde sa pokračuje 10.-12.marca. kaktusová šotolina preverí skutočné rozloženie síl a najlepšieho odmení sombrérom a kovbojskými čižmami. Čo si myslíte vy? Kto to bude?