L Racing: Trofeje aj smola na Dobšinskom kopci
Jedno z najvýznamnejších motoristických podujatí na Slovensku - Dobšinský kopec, patril medzi najťažšie skúšky ľudskej i technickej výdrže. Doslova jesenné, chladné a upršané počasie vytrápilo všetkých. Šťastie aj nešťastie neobišlo ani najpočetnejší tím L Racing.
Silný lejak, neskorý štart, nekonečné čakanie, chlad a napokon aj štrajkujúca technika poznačili víkend pretekov automobilov do vrchu tohto krásnohorského tímu. Věroslav Cvrček ml. prišiel do Dobšinej zbierať cenné body v boji o titul absolútneho majstra Slovenska. Žiaľ, technika mu zmarila plány a to napriek malému odstupu od jeho najväčšieho konkurenta. Pred druhou ostrou jazdou ich delili od seba necelé 2 sekundy. Pohroma prišla práve na záver, keď sa Cvrčkova Škoda Fabia RS2000 rozlúčila s turbom...
Šanca na reparát príde už o dva týždne na Jankovom Vŕšku. Napriek tomuto sklamaniu si mnohí jazdci L Racing nepočínali vôbec zle. Práve naopak: Vlastimil Majerčák si znovu "odskočil" z rally priamo domov do Dobšinej, kde miestnym predviedol a zároveň otestoval svoj Ford Fiesta R5 EVO. Získal s ním víťazstvo v skupine A, ako aj v triede A+2000 (a zároveň 1. miesto v rámci ME skupiny S2000). Ďalší pretekár rally - Tomáš Fusko (Peugeot 208 VTi R2), si taktiež odniesol najvyššiu trofej v triede A-1600, celkovo skončil v skupine A na 3. priečke. Rovnako výborne obstál aj víťaz triedy A-1400 Denis Pavlík so svojou Škodou Fabia A1400. Marek Špavelko na Mitsubishi Lancer EVO IX skončil v skupine N na 4. mieste. Manažér tímu Ján Lipták (Mini WRC) v triede A+2000 získal 3. miesto. Jeho syn Peter poňal Dobšinský kopec hlavne ako príležitosť znovu sa posadiť za volant svojho Mitsubishi Lancer EVO IX. V triede E1+2000 mu patrí 7. miesto.
Věroslav Cvrček ml.: "Preteky na Dobšinskom kopci boli pre mňa opäť úplne nové. Trať je špecifická a veľmi rýchla. Navyše bola po celý víkend viac-menej mokrá. V sobotu som si po prvýkrát vyskúšal trať a upravili sme tiež nastavenia geometrie podvozku. V prvej nedeľňajšej ostrej jazde som zajazdil druhý čas. Do druhej jazdy som šiel s odhodlaním zvrátiť výsledok v náš prospech. Žiaľ, asi v polovici trate auto stratilo výkon poruchou turba. Jazdu som dokončil len s veľkou stratou. Bolo to pre nás sklamaním, navyše išlo o domáce preteky L Racingu. Taký je ale tento šport a inak bezchybná Fabia si bohužiaľ vybrala svoju slabú chvíľku v ostrej jazde. V priebežnom hodnotení sa síce navýšila naša bodová strata, no práca sa nemení: pripraviť Fabiu dokonale na každé podujatie, do detailu si naštudovať trate a bojovať o každú tisícinu sekundy. Ďakujem všetkým členom L Racingu za perfektné zázemie, podporu a pomoc."
Vlastimil Majerčák: "V tréningoch sme sa trochu trápili, no preteky už boli lepšie. Vládlo také jesenné počasie, ktoré nikoho netešilo. Trať bola dobrá a mali sme na dané podmienky dobré nastavenia. Teraz nás už čaká Rallye Tatry. Trate poznáme celkom dobre z minulého roka. Budú to opäť rýchle "letiská" a množstvo retardérov - nič príjemné, no to nezmeníme. Celá súťaž bude o výkone, takže očakávam, že vozidlá WRC budú mať miestami navrch. Zíde sa netradične veľká konkurencia, vďaka čomu to bude zaujímavejšie."
Peter Lipták: "Je dobré, že som došiel do cieľa napriek tomu, že som sedel v aute len po druhýkrát tento rok. Chýbajú mi však tie preteky, ktoré som vynechal. Skúsenosti robia naozaj svoje. Nezačínam síce od nuly, no deificit jazdenia je cítiť. Mal by som sa však ukázať aj na Jankovom Vŕšku."
Ján Lipták: "Mrzia ma nedokončené preteky Věroslava. Také veci sa jednoducho stávajú a občas technika vypovie. Do konca sezóny ešte ostáva pár pretekov. Naše Mini WRC opäť ukázalo slušnú spoľahlivosť. Chcem pogratulovať a poďakovať všetkým našim jazdcom za skvelé výkony na Dobšinskom kopci."
Tento piatok štartuje tretia súťaž MSR - Rallye Tatry. Organizátori si pre posádky pripravili známe trate v Poprade, ďalej medzi Šuňavou a Vikartovcami, Spišským Bystrým a Popradom, Uložou a Nižnými Repašami. Čaká ich takmer 97 kilometrov na 9 rýchlostných skúškach. Tím L Racing budú reprezentovať Vlastimil Majerčák/Michaela Vejačková (Ford Fiesta R5 EVO), Tomáš Fusko/Jakub Slovák (Peugeot 208 VTi R2), Štefan Vancík/Ján Pavlík (FIAT 127), Ján Urbančík/František Sobota (Peugeot 208 VTi R2), Maroš a Katka Kysuckí (Mitsubishi Lancer EVO VI), Marek Špavelko/Milan Straka (Nissan Pulsar GtiR a maďarské duo András Hadik/Krisztián Kertész (Ford Fiesta R5).
Martin Trenkler/RPM