Kúpa nového auta - Psychológia predajcov alebo veci, ktoré nechcú aby sme vedeli

Výber, objednávka a prevzatie nového automobilu je pre väčšinu z nás príjemná a vzrušujúca, no zároveň stresujúca záležitosť, pri ktorej človek môže stratiť hlavu a spraviť niekoľko chýb, hodných pár stoviek eur.
Prinášame vám niekoľko rád, ktoré Vám pomôžu vyvarovať sa týchto chýb a tešiť sa nielen z nového auta, ale aj jeho dobrej kúpy. V ideálnom prípade Vám predajca ponúkne auto ktoré chcete alebo potrebujete za najlešiu možnú cenu a väčšina z týchto rád bude zbytočná. Avšak, kedže nežijeme v ideálnom svete, v mnohých prípadoch predajcovia uprednostňujú viac svoje provízie, ako spokojnosť zákazníka, čo im však nemožno vyčítať, pretože je to ich spôsob obživy a len využívajú svoju šikovnosť vo svoj prospech. Pri kúpe auta buďte pozorní a ostražití a vyhnite sa zvyčajným chybám, ktoré Vás môžu stáť nemalé peniaze.
DOMÁCA ÚLOHA
Veľa predajcov sa spolieha na nepripravených zákazníkov. Ísť do showroomu nepripravený, bez znalosti základných faktov a cenových relácií dáva predajcovi príliš veľa kontroly pri predajnom procese. Dôkladne preskúmajte svoje možnosti. Čítajte rôzne recenzie a skúsenosti užívateľov. Preštudujte si spoľahlivosť, bezpečnosť, spotrebu a ceny všetkých modelov ktoré zvažujete kúpiť. A nečakajte do dňa kúpy alebo testovacej jazdy.
KAŽDÚ VEC RIEŠTE ZVLÁŠŤ
Predajcovia radi miešajú a ponúkajú financovanie, leasing a predajnú cenu automobilu naraz, pričom sa často pýtajú na približnú mesačnú splátku, ktorú je zákazník ochotný zaplatiť. Táto taktika dáva predajcovi širšie možnosti ponúknuť zaujímavé čísla na jednej strane, pričom takticky uhrajú do autu "menej zaujímavé" čísla na strane druhej. Uistite sa, že chcete najnižšiu možnú nákupnú cenu svojho automobilu a neváhajte navštíviť viac predajcov vybranej značky. Až keď máte dohodnutú najlepšiu možnú cenu, pristúpte na ponuku financovania, leasingu alebo priamej kúpy podľa potreby. Nezabúdajte, že za nič neplatíte a kedykoľvek môžete z predajne odísť.
BUĎTE PRESVEDČIVÝ
Predajcovia sú oveľa ústretovejší a snaživejší, keď vidia Váš seriózny a vážny záujem o kúpu automobilu. Nesnažte sa ich však presvedčiť, že zúfalo potrebujete ten a ten model, pretože vtedy ucítia a využijú svoju šancu.
MOŽNOSTI FINANCOVANIA VOPRED
Porovnajte úroky vo viacerých bankách a lízingových spoločnostiach predtým, ako začnete diskusiu na túto tému u vybraného predajcu.
PREDVÁDZACIE VOZIDLÁ
Nové automobily s pár kilometrami na tachometri môžu ušetriť aj tisíce eur. Predajcovia ich kupujú buď ako predvádzacie vzorky, alebo aby dosiahli predajné ciele (ktoré napr. musia spĺňať, aby si udržali alebo dostali od importéra marže vyššie ako pri nesplnení týchto cieľov).
NAČASOVANIE
Správne načasovanie kúpy automobilu môže tiež pomôcť pri vyjednaní lepšej ceny. Predajcovia sú náchylnejší na vyjednávanie mimo "sezóny", kedy je ich predaj slabší (napr. august, január), alebo keď musia dohnať predajné ciele k určitému termínu (ktorý býva zvyčajne na konci mesiaca).
EXTRA VÝBAVA
Keďže niektoré značky a modely sa sústeďujú na vysoký predaj pri nízkych províziach, je u nich zložitejišie vybaviť zľavu. V týchto prípadoch je možné dostať extra výbavu alebo iné bonusy vo forme zimných pneumatík, diskov, predĺženej záruky, servisu zdarma, poistenia atď.
MSRP -(MANUFACTURER'S SUGGESTED RETAIL PRICE) - Výrobcom odporúčaná maloobchodná cena:
MSRP je určená výrobcom a je bežne známa ako cenníková alebo katalógová cena. Táto cena je pre predajcu začínajúci bod vyjednávania, ak je to nevyhnutné. (V mnohých prípadoch je to zároveň konečná predajná cena - výhodná pre šikovného predajcu, no menej výhodná pre nešikovného zákazníka).
UKÁŽTE PONUKY
Šikovný kupujúci vynaloží úsilie, aby kúpil svoje auto za rozumnú cenu. Kľúčovým faktorom je pochopenie, že auto je spotrebný tovar ako každý iný. Presne to isté auto môžete dostať u rôznych predajcov za rôzne ceny - a jeden z týchto predajcov je ochotný predať ho za tú najnižšiu. Problém je, že neviete ktorý a žiadny z nich Vám tú najnižšiu nechce povedať. Spôsob ako sa k nej dopracovať je nasledovný: kontaktujte viac predávajúcich, vyberte najlepšiu ponuku a pýtajte sa ostatných predajcov, či ju môžu zlepšiť. Pamätajte, že predajcovia nemajú tieto postupy radi, pretože im beriete čas a samozrejme znižujete provízie, z ktorých žijú.
OBJEDNÁVKA
V prípade, že máte záujem objednať si automobil na mieru, musíte u vybraného predajcu vypísať objednávku. Táto by mala by obsahovať: výšku zálohy, miesto objednávky, termín dodania, právo odstúpenia od zmluvy v prípade omeškania atď.
POZOR!
Ak sa predajca nechce baviť o cene, rozmyslite si či chcete kúpiť auto zrovna v jeho predajni. Nezamilujte sa do žiadneho auta v showroome - vaša objektivita tým môže značne utrpieť. Obchodujte jednoducho, každú vec riešte zvlášť. (cena automobliu, financovanie, poistenie atď.)
ZĽAVYNAAUTÁ.SK
Náš tým za Vás môže absolvavať celý proces vyjednania najlepšej ceny a to úplne zdarma a bez akýchkoľvek záväzkov. (Za spostredkované služby nás platí predajca až po predaji automobilu)
Niekoľko dôvodov prečo využiť naše služby: (okrem ušetreného času, peňazí, stresu, frustrácie a pre niektorých ľudí často nekomfortného a nepríjemného vyjednávania)
Prečo dostaneme (vybavíme) lepšiu zľavu ako zákazník?
ZľavyNaAutá.sk | Zákazník |
---|---|
Autá kupujeme každý deň, z čoho vyplývajú pravidelné objednávky | Auto kupuje raz za niekoľko rokov |
Máme množstevné zľavy | Nemá množstevné zľavy |
Jednáme s majiteľmi autorizovaných distribútorských centier | Jedná s predajcom, ktorého možnosti sú zvyčajne veľmi limitované |
Máme dlhodobé obchodné vzťahy, vystupujeme ako obchodný partner | Vystupuje ako zákazník |
Máme dlhodobo aktuálny celoplošný prehľad | Má obmedzené informácie zvyčajne lokálneho charakteru |
Pri kúpe Vašeho nového auta Vám v každom prípade želáme veľa šťastia a veľa šťastných kilometrov.
Jozef Žemla, M.B.A.
Diskusia k článku
Najnovšie galérie






























