Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Česko

Kundlák na Krumlove dominoval hlavne v noci

Monday, 27. 05. 2024 - 11:58, Peter Baran   

Kundlák na Krumlove dominoval hlavne v noci

Krumlovská noc rozhodla

51. ročník Rallye Český Krumlov bol pre posádku Rally Possible v zložení Janko Kundlák a Peter Baran akýmsi pokusom o reparát minulého ročníka. Práve v ňom chalani, po zlomenej poloosi ich Renaultu Clio, odstupovali z prvého miesta. O tento reparát sa mali pokúsiť s Oplom Corsa, ktorý pripravoval Brynda Racing. A keďže šlo o premiérový štart s týmto auto, o prvú spoluprácu „possiblákov“ a „brynďákov“, o prvý štart posádky v tejto sezóne na podujatí, kde sa sústredila celá česká špička, tak vlastne nikto úplne presne nevedel, čo má očakávať. Jasné bolo iba to, že obe strany, Rally Possible a Brynda Racing, vedia pracovať profesionálne. Na stole však ostávala dôležitá otázka. Nájde symbióza medzi ľuďmi dvoch tímov? Lebo rally nie je o jednotlivcovi, ani o malej skupine. Rally je fungovaní jednotlivých článkov ako celku.

Team;Janko Kundlák v novej výstroji

Každý, kto sa o rally zaujíma vie, že súťaž sa nezačína prvým meraným úsekom. Súťaž sa začína týždne, niekedy aj mesiace pred tým, ako sa vôbec niekto posadí za volant. Pri príprave je dôležitá hlavne komunikácia, ktorá v tomto prípade fungovala na výbornú. Tok informácií a komunikácia medzi jazdcom a hlavným mechanikom prebiehali takmer denne a informácie o tom, ako pokračuje príprava dávali veľkú nádej v to, že všetko bude „v TOP-u“. To sa aj potvrdilo. Auto bolo pripravené. Prvé zoznámenie posádky s vozidlom bolo až na „Shakedown-e“. Popravde, aj keď bol divácky atraktívny, veľkú výpovednú hodnotu neponúkal. Bolo to skôr také „ochytanie“ techniky.

Team;Českobudejovický okruh bol hlavne pre divákov

V duchu Shakedownu sa niesla aj prvá rýchlostná skúška na českobudejovickom výstavisku. Divácky atraktívna, ale v princípe nič nehovoriaca o tom, ako by sa mohol a mal vyvíjať zvyšok súťaže. Prvé relevantné informácie priniesol až „Rožmitál“, 6,45 kilometra dlhý meraný úsek. Výborný a skúsený René Dohnal s Romanom Švecom si tam pripísali víťazstvo, v súčte časov sa však Janko s Peťom posunuli na prvé miesto. Črtal sa tvrdý súboj a bolo jasné, že nikto nedá svoju kožu zadarmo. Na „Citajly“ opäť René zatiahol, dosiahol najrýchlejší čas a posunul sa na prvé miesto priebežného poradia. Do prvej sekcie bol zaradený aj „Ján“ a ďalšie kolo výstavískovej špeciálky. „Ján“ - ten Janovi minulý rok sedel. A keďže sa na tejto rýchlostnej skúške neudiali zásadné zmeny, sadlo to chalanom aj tento rok. Nie len že vymazali stratu na Reného a Romana, ale podarilo sa im získať aj viac ako 9 sekundový „vankúš“. Na výstavisku sa vyhrať súťaž nedá. Dá sa iba prehrať. Minimálne rozdiely v časoch poradie pred večernými rýchlostnými skúškami nezmenili a tak prvý servis absolvovali „possibláci“ na prvom mieste.

Team;Rýchle úseky striedali technické pasáže

Noc. „Noc je mega“. To sú slová Peťa, Jankovho navigátora. Nočné merané úseky sú jednoznačne niečo, čo obaja obľubujú a na dosiahnuté časy to jednoznačne potvrdzujú. „Rožmitál“ 12,7, „Citajl“ 9,2 a „Ján“ 15,3 sekundy. To sú časové zisky na druhé miesta v triede. Tri jednoznačné prvenstvá v troch nočných rýchlostných skúškach nie len že potvrdili výsledok z prvej sekcie, ale zároveň dali pre posádku výbornú východiskovú pozíciu do druhého dňa – viac ako 50 sekundový náskok. Kto si však pamätá minulý ročník vie, že priebeh súťaže bol veľmi podobný. Výsledok? 0 bodov, cieľová rampa v nedohľadne pri čakaní na odťah nepojazdného Renaultu. Mala sa história opakovať? Nie, nemala. Nemohla.

Team;Nočné skúšky rozhodli

Druhý deň súťaže, prvá sekcia a v nej aj legendárne, 26,15 kilometra dlhé „Malonty“. Aj keď náskok bol relatívne bezpečný, spoliehať sa naň nedalo. Jeden defekt, jeden technický problém a všetko môže byť úplne inak. Vedeli to všetci, preto sa tempo nezvoľnilo a chalanom sa okrem špeciálky na výstavisku, kde skončili na druhom mieste, podarilo vyhrať všetky rýchlostné skúšky prvej sekcie. Do cieľa súťaže však ostávalo takmer 50 kilometrov a aj keď sa náskok zvýšil na viac ako 1,5 minúty, v konečnom dôsledku to nemuselo nič znamenať.

Team;Skokov bolo na Krumlove neúrekom

Kto predpokladal „zvoľnenie tempa“ a „jazdu na istotu“, ten určite nepozná Jana a Peťa. Nie, tempo ostalo rovnaké. „Malšín 2“ si síce „prisvojil“ Renďo s Romanom, „Malonty 2“ však Jano s Peťom nepustili. Do cieľa ostával 13,78 kilometrov dlhý „Kohout 2“. „Rýchlostná skúška je zastavená“. Tak znela informácie, ktorú obdržali posádky, ktoré boli pripravené na štart. „Nehoda Engeho“. Ďalšia informácia, ktorá sa dostala k posádkam po výjazde záchranných zložiek. Napätie pred štartom by sa dalo krájať až do chvíle, kým neprišla ďalšia informácia - „posádka je vporiadku“. Ak je posádka OK, tak v princípe je všetko OK. Zrušenie poslednej rýchlostnej skúšky a nariadený voľný prejazd znamenal prvé miesto a príjemnú, pomalú rozlúčku so všetkými fanúšikmi (a že ich nebolo málo) okolo trate.

Team;"Čistá stopa" má v rally úplne iný význam

Reparát na 51. ročníku Rallye Český Krumlov vyšiel na výbornú. Vlastne lepšie už dopadnúť ani nemohol. 15. miesto absolútneho poradia, 1. miesto v 2WD, 1. miesto v RC4I, bonusové body za víťazstvo v oboch etapách a navyše sa osvedčila trojkombinácia Rally Possible - Brynda Racing - Opel Corsa Rally4. Čo bude ďalej? Hustopeče. „Domáca“ súťaž pre Rally Possible. S akým vozidlom? To ukáže čas, dohody a jednania, ktorých v nasledujúcom období určite nebude málo.

Team;Vytúžená a vybojovaná cieľová rampa

V závere je ale dôležité poďakovať všetkým, bez ktorých by si tieto úspechy nebolo možné pripísať. A to je dôvod, prečo to nie sú úspechy jazdca, navigátora, tímu…. Sú to úspechy nás všetkých.

Prečo je to „NÁS“ a nie „VÁS"?

Lebo VY STE MY.


A my sme RALLY POSSIBLE FAMILY.

ĎAKUJEME

Celú galériu nájdete na:

https://www.autosportfoto.sk/spravodajstvo/kategoria/cesko/foto/rallye-possible-cesky-krumlov

Partneri tímu



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri