Kostka na Jeseníkoch neporaziteľným
Necelých 70 kilometrov rýchlostných skúšok zdolala na AZ pneu Rally Jeseníky najrýchlejšie posádka Tomáš Kostka - Miroslav Houšť na Citroene C4 WRC. Potvrdila tým zisk titulu v tejto sezóne sprintrally.
Dokopy osem rýchlostných skúšok pripravili organizátori predposledného tohtoročného podniku Timeseal Majstrovstiev ČR v sprintrally, ktoré sa konalo v dňoch 21.- 22.9. v Jeseníkoch a zaradené bolo aj do Majstrovstiev ČR historických automobilov či Pohára ČR. Na štart sa postavilo 107 súťažných posádok, medzi nimi aj Tomáš Kostka, ktorý potreboval dosiahnuť čo najlepší výsledok, aby mohol sláviť predčasný titul majstra. Už od úvodných kilometrov podával výborný výkon, keď svojim súperom nadeľoval v každej rýchlostnej skúške 8- 12 sekúnd. Po prvej sekcii tak jednoznačne viedol. Zo začiatku sa v jeho blízkosti nachádzali Antonín Tlusťák na Mitsubishi Lancer WRC 05 či Roman Odložilík na Škode Fabia S2000, no na Tomášove tempo ani jeden z nich nestíhal. Veľmi dobrú tretiu pozíciu si držal Jan Sýkora, ktorého Mitsubishi Lancer Evo IX bolo spomedzi rovnakých štartujúcich vozidiel tým najrýchlejším.
Rovnako ako prvé štyri, tak aj zvyšné štyri skúšky vyhral Tomáš Kostka a od druhého miesta ho delila až jedna minúta a dvadsať sekúnd. Druhú priečku si udržali Odložilík s Turečkom a tretie Sýkora s Houšťom. Smolu mal Tlusťák, ktorý po problémoch s prevodovkou odstúpil. V triede 3 boli najrýchlejšími Lumír Firla s Michalom Večerkom na Mitsubishi Lancer Evo IX. V dvojkolkách sa „pobili" o víťazstvo Robert Kořistka a Josef Zimmermann. Zatiaľ čo takmer celá prvá sekcia patrila Zimmermannovi, v tej druhej bol lepším Kořistka a so spolujazdcom Michalom Drozdom sa stali aj víťazmi.
Veľmi napínavé súboje prebiehali v pohári ČR. Úvodnú rýchlostnú skúšku totiž so 16 sekundovým náskokom vyhrala naša česko - slovenská dvojica Viktor Mechl so Zdenkou Tamášovou na Škode Felicia Kit Car. Napriek tomu, že v druhej RS mierne klesli, naďalej si udržiavali výborné druhé miesto v celkovom poradí za Kašparom na Octavii a pred Janíčkom na Civicu. Smolnou sa im však stala RS6, v ktorej museli kvôli poruche spojky odstúpiť. Počasie neuveriteľne zamiešalo poradím a rozhodovala tak aj stratégia s pneumatikami. Víťazmi sa napokon stali Janíček s Janíčkovou na Honde Civic pred Steinerom s Rákovským a Kubíkom s Černým. V historikoch boli najrýchlejšími Krejča so Šárkom na Škode 130 LR.
zt