Koncept A3 sľubuje strhujúcu dynamiku
Automobilka Audi predstavila na autosalóne v Ženeve atraktívnu technickú štúdiu - A3 concept. Štvordverová limuzína so stupňovitou zadnou časťou karosérie koncentruje celé technologické know-how značky - od optimalizovaného ovládacieho systému MMI až po pohon.
Turbokompresorom prepĺňaný päťvalec s výkonom 300 kW (408 k), 7-stupňová prevodovka S tronic a permanentný pohon všetkých kolies quattro zabezpečujú strhujúcu dynamiku pri efektívnom využívaní paliva.
Koncept A3 meria na dĺžku 4,44 metra, na šírku 1,84 metra, ale výška je iba 1,39 metra - teda má proporcie, ktoré zvýrazňujú dynamický charakter štvormiestnej limuzíny. Jednodielna maska chladiča je plasticky integrovaná do prednej časti karosérie. Rám masky je vyrobený z plastu, spevneného uhlíkovými vláknami, priečne trojrozmerné hliníkové lamely opticky zvýrazňujú šírku štúdie. Predné reflektory priliehajú k zrezaným horným rohom masky. Tento prechod vytvára východiskový bod pre markantne zvýraznené línie kapoty motora.
Nad predným spojlerom je priebežný otvor pre vstup vzduchu, orámovaný uhlíkovým plastom. Spojler obsahuje vodorovnú lištu (splitter), zvyšujúcu aerodynamický prítlak prednej nápravy. Aj zboku sa A3 concept dá okamžite na prvý pohľad identifikovať ako Audi. Má harmonické proporcie, energicky napnuté plochy a nízku, plynulo tvarovanú kupolu strechy, vybiehajúcu do výrazne sklonených zadných stĺpikov karosérie. Horná časť bočnej plochy elegantne prechádza do veka batožinového priestoru. Zasklenie kabíny zaberá jednu tretinu výšky, zvyšné dve tretiny pripadajú na plech - čo je charakteristické pre dizajn Audi.
Výrazne vytiahnuté blatníky naznačujú výkon motora. Dlhé a úzke zadné skupinové svetlá sú plasticky vytvarované a smerom dovnútra sa zbiehajú v ostrom uhle, na veku batožinového priestoru je vytvarovaná elegantná odtrhová hrana. V zadnom nárazníku je integrovaný difúzorový nástavec z uhlíkového laminátu a kovu, obopínajúci veľké koncovky výfukovej sústavy.
Kokpit pôsobí ľahko a vzdušne. Jeho dizajn zvýrazňujú horizontálne línie. Prístrojový panel obklopuje vodiča, ako je to typické pre Audi. Na stredovej konzole upútajú štyri veľké kruhové ventilačné otvory v dizajne turbín prúdového lietadla. Prúd vzduchu sa dá nastavovať ťahom a tlakom v stredovej osi dýz.
Otočné regulátory automatickej klimatizácie sú umiestnené v spodnej časti stredovej konzoly na osobitnom, markantne vytiahnutom ovládacom paneli. Aj tieto prvky pripomínajú dýzy prúdového lietadla.
Za kompaktným, v dolnej časti splošteným trojramenným multifunkčným volantom ležia dva kruhové analógové prístroje s čiernymi stupnicami a červenými ručičkami, doplnené pomocnými stupnicami oválneho tvaru. Medzi veľkými kruhovými stupnicami leží displej informačného systému vodiča s uhlopriečkou 8 palcov (20,3 cm). Displej sa dá voľne programovať - vodič si môže obsah , ktorý chce vidieť, sám zvoliť zo širokého menu. Na konzole stredového tunela je umiestnené ovládacie pole multimediálneho systému MMI.
Ako klasická limuzína so stupňovitou zadnou časťou karosérie, aj štúdia Audi A3 concept má veľký batožinový priestor s objemom 410 litrov a nízkou nakladacou hranou.
Pod prednou kapotou je radový päťvalcový motor, kombinujúci prepĺňanie turbokompresorom a priame vstrekovanie paliva FSI, čo sú tradičné technológie Audi. Z objemu 2,5 litra dosahuje vysoký výkon 300 kW (408 k). Mohutný maximálny krútiaci moment motora 500 Nm je k dispozícii v širokom pásme otáčok od 1 600 do 5 300 za minútu.
Päťvalec má fascinujúcu zvukovú kulisu - jeho typický zvuk pripomína Audi-sound 80. rokov dvadsiateho storočia a veľké úspechy v automobilovom športe z tej doby. Jazdné výkony robia česť tradícii Audi: A3 concept sa katapultuje z miesta na tempo 100 km/h za 4,1 sekundy, elektronicky limitovaná maximálna rýchlosť 250 km/h ani zďaleka nevyjadruje výkonový potenciál motora.
Výkonná štvormiestna športová limuzína sa (podľa výrobcu) uspokojí s priemernou spotrebou 9,1 litra paliva na 100 kilometrov. Podvozok štúdie Audi A3 concept, ktorý je odvodený od aktuálneho nového sériového modelu RS 3 Sportback, zodpovedá vysokému výkonu motora. Disky kolies majú priemer 20 palcov a formát pneumatík je vpredu i vzadu rovnaký 245/30 R 20.