Koho vypľuje prestupový kolotoč?
Koncom sezóny končia zmluvy viacerým pilotom F1. Ako sa môžu zmeniť zostavy na novú sezónu 2017?
Všetci už poznáme, ako to je so zmluvami vo formule jeden. Z posledných by svoje vedeli porozprávať napríklad Daniil Kvyat, či Pastor Maldonado. S blížiacou sa polovicou sezóny 2016 však prichádza čas prestupov a tak sa paddockom začínajú šíriť zaručené zvesti, kto ostatne a kto vymení kokpit. Zo skúsenosti už vieme, že väčšina z toho (aj toho, čo sa dnes vehementne popiera) je nakoniec pravdou, ale aj tak musíme tieto informácie zatiaľ brať s rezervou.
Začnime situáciou v majstrovskom Mercedese. Hamilton má platnú zmluvu a obe strany sú spokojné. Neistejšie je to s Rosbergom, ktorému zmluva teraz končí a Nemec jedná o jej predlžení. V jednaniach ho začal zastupovať skúsený Gerhard Berger, ktorý okamžite poprel špekulácie o súbežných jednaniach s Ferrari, či McLarenom a tvrdí, že Nico aj Mercedes sa chcú dohodnúť a jednania sú na dobrej ceste. No aj napriek tomu sa v Mercedese netaja, že ich budúcnosť vidia v spojení s mladým šampiónom DTM, Pascalom Wehrleinom, ktorý teraz „trénuje" v tíme Manor. V Mercedese by sa teda zostava nemala v nasledujúcej sezóne meniť.
Vo Ferrari má istú zmluvu Vettel, ktorý tvrdí, že je so svojim kolegom Räikkonenom spokojný a zhoduje sa v tom aj so svojim šéfom Arrivabenem. „Máme ideálny pár," tvrdí šéf tímu. „Čo chceme viac?" Každopádne však 36-ročný Kimi nedostane zmluvu dlhšiu, ako na jeden rok a definitívne rozhodnutie padne až v septembri na Monze.
V prebudenom Red Bulle stále múti vodu Helmut Marko, ktorý prehlasuje, že Ricciardo je dnes najlepším pilotom v štartovom poli a spolu s nádejným Verstappenom oni majú najlepšiu dvojicu. Takže aj tu by sme nemali čakať zmenu. V Red Bulle sú po víťazstve Verstapena v Barcelone a Ricciarda v Monaku takí sebavedomí, že tvrdia, že oni majú najlepšie šasi a motor sa konečne stal konkurencieschopným v konfrontácii s Mercedesom. Celú pravdu o ich výkonnosti však napovie už víkend v Montreale.
A tak v troch najsilnejších tímoch by sa muselo naozaj stať niečo mimoriadne, aby sa v nasledujúcej sezóne zostavy menili. Trochu neistejšie to vyzerá v McLarene a Williamse. Spojenie McLaren - Honda stále nezabralo, ako všetci čakali a ex-šampióni Alonso s Buttonom sa dostávajú na hranicu svojej životnosti v F1. Španiel tvrdí, že si počká na auto pre rok 2017 a až potom sa rozhodne, čo bude ďalej. „Pretekanie ma stále baví. Ak však nové auto nebude dobré, tak nevylučujem, že zmením disciplínu a prestúpim do vytrvalostných špeciálov. Mojím cieľom je vyhrať 24h Le Mans," celkom otvorene vraví Alonso.
S Buttonom to vyzerá horšie. Tomu končí zmluva a 36-ročný veterán nemá žiadnu istotu. Navyše sa začali šíriť zvesti, že môže svoju kariéru zakončiť v tíme Williams, kde v roku 2000 debutoval. Tam sa však zubami nechtami chce udržať 35-ročný Massa, ktorý všetko popiera, no zároveň priznáva, že v F1 nič nie je isté. McLaren sa teda rozhoduje, či ešte naposledy dá šancu Buttonovi, či už začne pracovať s nádejným Stoffelom Vandoornom a podľa toho sa potom posunie Button, ktorý povedal, že ak skončí v F1, tak začne pretekať v sympatickom šampionáte World Rallycrossu (WRX).
Vo Williamse by to mal mať isté perspektívny Bottas, ktorý nemá lepšiu ponuku. Massa začal jednania o novej zmluve, ale tu sa to môže skončiť všakovako. Z ostatných tímov má jediný zmluvu na nasledujúcu sezónu iba vlaňajší víťaz 24h Le Mans, Nico Hulkenberg s Force India. Zvyšok štartového poľa sa nám môže úplne premiešať. Ako? To bude jasnejšie najskôr v septembri, po prázdninách.