Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

KM Racing pred Rallye Dakar 2010

Monday, 23. 11. 2009 - 19:33, Andrej Haverda   

KM Racing pred Rallye Dakar 2010Dakar 2010 sa nezadržateľne blíži, do štartu chýba nejakých šesť týždňov a jednotlivé tímy sa už chystajú na odjazd do Buenos Aires. Napríklad kamióny odplávajú už tento štvrtok z Francúzska. Včera sa v sedlčanskej kotline predstavil vlani vytvorený KM Racing Team.

                                                                                                         


Na Dakare bude štartovať prakticky v rovnakej zostave. Pribudol iba Martin Plechatý, ktorý pôjde svoj prvý Dakar na štvorkolke a pozmenené bolo tiež zloženie posádky „ostrého“ aj asistenčného kamióna i dvoch doprovodných vozidiel Toyota Hilux. V štvorkolkách bude najväčšia pozornosť sústredená na legendu tejto súťaže Josefa Macháčka, ktorý tohto roku pripravil dva úplne identické stroje pre seba a Poliaka Rafala Sonika; „na svedomí“ má aj stroj už spomínaného Martina Plechatého. Ako sám tvrdí, najväčším úspechom bude, keď tri jeho quady dorazia do cieľa medzi prvými piatimi, je jedno v akom poradí. Tento výsledok by zatienil všetkých jeho päť víťazstiev.
                                                                                                    

V motocykloch nastúpi známe trio z posledného ročníka. So strojmi Yamaha 450 sa predstavia Dušan Randýsek a David Pabiška; so silnejším motocyklom potom náš Ivan Jakeš. Aj tu sú ciele stajne KM Racing hodne vysoké – umiestnenie minimálne do dvadsiateho miesta, v prípade Ivana Jakeša aj do TOP 10! Oproti iným jazdcom nemusia totiž štartovať so strojom vybaveným tzv. reštriktorom.
                                                                                                

Na svoj ôsmy Dakar sa chystá Martin Macík, ktorého v Liazke doplní legenda týchto pretekov a ostrieľaný púštny vlk Josef Kalina. Ten pôjde Dakar po osemnásty krát, pričom pretekať bude po štrnásty krát (trikrát zvíťazil). Úloha mechanika pripadla tentoraz na Jana Bervica. Posádka si kamión otestovala na Silk Way Rally, v ktorej došla v tvrdej konkurencii siedma, a na Baja Espaňa, ktorú vyhrala. „Silk Way nám ukázala rozloženie síl v kamiónoch – Kamaz a Tatra majú výhodu v továrenskej podpore, zatiaľ čo De Rooyovci, ktorí sa stali v kategórii kamiónov ťahúňmi, skončili. S ich odchodom strácajú kamióny určite na zaujímavosti. Na špičku v žiadnom prípade nemáme a nerobíme si ani veľké ambície, pretože Liaz by potreboval zásadné úpravy, alebo lepšie povedané dôkladnú prestavbu a ďalší vývoj. Na to tohto roku nebol čas ani financie,“ vysvetlil Martin Macík a dodal: „Motor má malý výkon, vozidlo by bolo treba odľahčiť, pretože je o 400 kg ťažšie než Tatra a Kamaz, nutnosťou sú kotúčové brzdy, zapracovať treba na podvozku a zlepšiť rozloženie hmotnosti. A to nehovorím o inom materiáli aj novej prevodovke.“
                                                                                                       

Najväčšou novinkou sú nové disky, pričom každý váži zhruba o šestnásť kilogramov menej, čo predstavuje úsporu nejakých sto kilogramov. Rovnaké disky používa o.i. americká armáda a vyrábajú ich iba dve firmy na svete – v USA a v Rusku. Prianím „najrýchlejšieho tlačiara“ je, aby všetci došli hlavne v zdraví do cieľa.
                                                                                                    

Asistenčný Liaz majú na starosti Ladislav Fajtl, Petr Čedík a Petr Mandovec. Aby bol výpočet kompletný, tak do jednej z doprovodných vozidiel Toyota Hilux si sadnú mechanici motocyklistov a štvorkolkárov Petr Pabiška, Michal Kroupa, David Srba a Jan Zaremba. V druhej Toyote pôjdu zástupcovia médií – Petr Lusk, Vlasta Korec, Milan Novotný a Pavel Křížek.
                                                                                                 

Ciele KM Racing Teamu sa môžu možno niekomu zdať vysoké, avšak určite nie sú nereálne. Ako sa ale hovorí, šťastie praje pripraveným a o tom nie je v tomto prípade pochýb.

Zdroj a foto: www.autokaleidoskop.cz






Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri