Katalánska dráma pokračuje
Podľa očakávania sa dnes poradie znova poriadne premiešalo. Koho vynieslo najvyššie a kto najviac doplatil?
Večer po piatkovej prvej etape sa v servise tvrdo pracovalo. Mechanici všetkých tímov museli prestaviť svoje autá zo šotoliny na asfalt. V noci potom pršalo a namoknuté asfaltové rýchlostné skúšky boli ráno poriadne mokrá a šmykľavé. Na posádky ich v druhej etape čakalo hneď sedem a prvá hra sa rozhodovala už v servise pri výbere mokrých, alebo suchých pneumatík.
Horúce hlavy miestnych divákov však bolo treba rýchlo schladiť, pretože kvôli ním sa musela zrušiť hneď úvodná rýchlostná skúška Savalla 1. Ten, kto ráno volil do sekcie mokré gumy však získal výhodu už na nasledujúcom úseku Querol 1. Eresku ovládli Tänak s Latvalom na toyotách, ktorí volili istotu. „My sme nevolili správne gumy, no aj tak sme s časom spokojný," konštatoval tretí v cieli úseku Dani Sordo.
Už nasledujúca rýchlostná skúška (RS10 El Montmell) však priniesla prekvapenie. Suverénne vedúci Ott Tänak dostal defekt a s takmer dvojminútovou stratou sa prepadol na deviate miesto. „Na niečo sme nabehli. Nič extra. Bol však z toho defekt," krčil plecami Estónec, ktorý tak prvú sekciu končil so stratou jednej minúty na deviatej priečke.
Práve domáci Dani Sordo (hyundai) sa dostal do vedenia, no neradoval sa dlho. Popoludňajšia druhá sekcia už bola suchšia a Sordo nedokázal odraziť útok Latvalovej toyoty. Keď sa potom, silno povzbudzovaný domácim publikom, pokúsil zatlačiť, tak sa na trinástom úseku (El Montmell 2) poriadne vyšmýkal na naťahanom blate a stratil cenné sekundy. Aj preto do nedele pôjde zo šiesteho miesta. „Nezaostávame veľa. V nedeľu máme pred sebou ešte štyri úseky a rozdiely sú naozaj tesné," utešoval sa nahlas domáci miláčik.
Latvala, ktorý už nevyhral od vlaňajšej februárovej švédskej rely, sa však rozhodol pevne usadiť na čele a udržať uchrániť body pred Ogierom a Neuvillom. Aspoň takto chce fínsky kolega pomôcť Tänakovi v boji o titul. „Dávam si pozor, lebo práve tu mal Ott (Tänak) v prvej sekcii defekt," vysvetľoval opatrnejšiu jazdu v závere etapy Latvala. Nič to však nezmenilo na jeho vedení.
Rozdiely na prvých šiestich miestach sú naozaj malé a Ogier (ford), ktorý bol ešte po RS12 na piatom mieste sa už po RS13 zrazu ocitol na druhom mieste za Latvalom. Francúzova strata je necelých päť sekúnd a túžba neustále rastie. „Stále je o čo bojovať," nevzdáva sa prebudený „Kraken" Ogier. Ak by totiž znova porazil Neuvilla, tak sa vyhupne do čela priebežného poradia pred posledným podnikom v Austrálii.
A kde je Belgičan? Ten šiel dnes príliš opatrne, no posunul sa postupne už na piate miesto. Stále je však ďaleko za Ogierom. V nedeľu teda bude musieť pilot tímu Hyundai zatlačiť ak chce udržať šance na vedenie v šampionáte.
Príjemným prekvapením je tretie miesto legendárneho Sebatiena Loeba (citroen). „Bolo ťažké dostať sa na mokrej trati do tempa. Šesť rokov som už v takýchto podmienkach nejazdil," konštatoval Loeb, ktorý chce evidentne doviezť aspoň pódium.
1. J-M Latvala - M Anttila FIN Toyota Yaris 2h. 35min 01.8s
2. S Ogier - J Ingrassia FRA Ford Fiesta + 4.7s
3. S Loeb - D Elena FRA Citroën C3 + 8.0s
4. E Evans - D Barritt GBR Ford Fiesta + 9.8s
5. T Neuville - N Gilsoul BEL Hyundai i20 + 12.7s
6. D Sordo - C del Barrio ESP Hyundai i20 + 16.5s
...
Poďme však na WRC2. tam po prvej etape kraľovali nové volkswageny R5, no mokrá trať nebola podľa ich gusta. Eric Camilli dokonca odstúpil a Petter Solberg sa prepadol o niekoľko pozícií. To bola voda na mlyn škodovkám. Vpredu sa však udržal mladučký supertalent Kalle Rovanpera, ktorý nemá zďaleka toľko skúseností, ako jeho tímový kolega a majster sveta Jan Kopecký. Kalle volil v daných podmienkach istotu mokrých gúm, čím si hlavne v úvode prvej sekcie postavil základ náskoku. Honzo zasa volil suché gumy a ťažil zo schnúcej trate. Obaja sa súperom začali vzdiaľovať a vyzerá to, že Škoda Motorsport si môže zajtra doviezť ďalší svetový dabl. Otázkou však je, či Kopecký ešte dokáže dobehnúť Rovanperu, alebo bude musieť prijať prvú porážku v tejto sezóne.
1. Rovanperä - Halttunen (FIN/FIN), ŠKODA FABIA R5, 2:41.51,1 h
2. Kopecký - Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +22,0 s
3. Solans - Marti (E/E), Ford Fiesta R5, +22,3 s
4. P. Solberg - Engan (N/N), Volkswagen Polo GTI R5, +1.26,6 min
5. Kajetanovicz - Szczepaniak (PL/PL), Ford Fiesta R5, +1.31,5 min
...
V nedeľu sú na programe štyri posledné úseky (61,7 ostrých kilometrov). Riudecanyes aj Santa Marina sa pôjdu po dvakrát. Ako Power stage sa bude extra bodovať záverečný úseku Santa Marina 2 (14,5 km), ktorý štartuje niečo po dvanástej hodine popoludní.