JMP RACING TEAM - V novej sezóne nová posádka.
V novej sezóne 2010 nastali zmeny v posádke JMP RACING TEAMU. K Máriovi Csentemu prisadol do závodného špeciálu Subaru Impreza nový navigátor Marián Hrinko. Prvý pretek seriálu MSR 2010 v Egri žiaľ z technických príčin nevyšiel, o to s väčšou chuťou sa nová posádka chystala na XVII Rally Prešov 2010.
Mário Csente : Veľmi sa teším na rally, a som rád, že to bude kratšia rally. So spolujazdcom sa musíme v prvom rade zohrať aby sme mohli podať dobrý výkon.
Marián Hrinko: Zatiaľ som nesedel v tak výkonnom aute, dúfam že to zvládnem a Mário bude so mnou spokojný.
Na rally Prešov naplánovali organizátori 3 polookruhové skúšky, ktoré sa na prvý pohľad zdali ľahké, obhliadka trate však ukázala že to nebude prechádzka ružovou záhradou. Csente s Hrinkom mali necelý deň na to, aby zosúladili rozpis síce kratších ale náročných rýchlostných skúšiek. V poobedňajších hodinách, po ukončení obhliadky trate posádka sadla do „ostrého" auta s cieľom otestovať ako sa im bude sedieť, po krátkom čase nám však zamrzol úsmev na tvári. Do servisnej zóny sa vrátili s „divnými zvukmi zo zadnej časti auta" a tečúcim olejom z prevodovky. Mechanici si vyhrnuli rukávy a o chvíľu bola prevodovka von. Za pomoci ostatných Subaristov, ktorí ochotne prišli poradiť pomôcť bol odhalený zradný simering, ktorý prepúšťal olej. Vzhľadom na pokročilú hodinu neostávalo nič iné len zavolať domov a požiadať o pomoc a dovezenie náhradného tesnenia. Kedže Komárno od Prešova nie je na skok, mechanici mali možnosť krátkeho oddychu a v skorých ranných hodinách už ležali pod autom a odstraňovali poruchu.
Sobotňajšie ráno sľubovalo slnečný deň a my sme sa zobúdzali s sms : auto je OK. S novou dávkou entuziazmu sme sa ponáhľali do servisu kde to už krásne vrelo rally atmosférou. Do prvej rýchlostky - RS Prešov sme nastupovali s rešpektom podarilo sa nám zajazdiť 11 absolútny čas , žiaľ nášmu autu sa po zimnom spánku moc nechcelo a tak vypovedalo pre zmenu servo . S veľkou fyzickou námahou sme došli ďalšie dve RS a mechanici v servise zatiaľ rozmýšľali čo sa dá vymyslieť. My sme zas zvažovali či pokračovať v súťaži. Po 20 min. servise a zásahu mechanikov sme sa rozhodli pokračovať v preteku a dúfali sme, že Máriova kondička bude stačiť na teraz už oveľa zradnejšiu a náročnejšiu trať kde každá zákruta priam bolela. Do servisu sme sa po druhom kole vracali na 10 mieste absolutne a 3 mieste v triede N4, kde pred nami boli Hadik a Orsák . S vypätím posledných síl sme absolvovali posledné dve RS kde sa opäť išla RS Prešov - mestsky okruh s časťou slalomu ktorá nám dala veľmi zabrať. Boli sme však naozaj šťastní , že sa nám podarilo dostať sa do cieľa Rally Prešov na 10 mieste absolútne a tretí v triede N4.
Dojmy posádky :
Mário Csente : Trate sú na prvý pohľad ľahké ale zdanie klame, s Marianom sme si sadli a určite sa teším na ďalšiu spoluprácu . Pretek inak super, len ma mrzí že sa stále potýkame s technickými problémami. Atmosféra je v Prešove perfektná veľa fanúšikov na rampe aj pri tratiach.
Marián Hrinko : Ešte nikdy som nediktoval tak aby som letel vo vzduchu, to bol adrenalín. Až teraz som pochopil aký je dôležitý dobrý rozpis.
Chceme sa poďakovať všetkým ktorí sa priamo aj nepriamo podielali na tom aby sme došli do cieľa . Našim mechanikom, sponzorom, ľudom ktorí priniesli tesnenie do Prešova, fandom ktorí nás podporovali a tiež organizátorom za pekne pripravenú súťaž. Tešíme sa na ďalšie podujatie MSR ktoré bude v okolí Salgotarjánu a Rimavskej Soboty ktorá je domovom Mariana Hrinka . Držte nám palce.