Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Iné  »  Offroad

Jaro Katriňák & Ivan Jakeš: Trať by mala vyhovovať

Friday, 12. 10. 2007 - 12:00, Andrej Haverda   

Jaro Katriňák & Ivan Jakeš: Trať by mala vyhovovať

Slastné adrenalínové peklo si v jubilejnom vydaní už po piatykrát príde vychutnať obhajca prvej priečky v kategórii do 450 cm3 pre netovárenských jazdcov a druhý najúspešnejší jazdec v triede OPEN z 29. ročníka – Jaroslav Katriňák. Posledný ročník bol paradoxný tým, že dostal nálepku maratónu s morom piesku a dunových presypov veľkých ako katedrály, jej účastníci však zažili úplný opak. Hory kamenia a tvrdé cesty vyhovovali najmä špeciálnym buginám a kamiónom o drvivom výkone. Po sťažnostiach pretekárov organizátori upriamia terén viac do piesočných polí a to nášmu najúspešnejšiemu reprezentantovi vyhovuje: „Minulý rok bol veľmi ťažký a tvrdý tým, že to bolo hodne po kameňoch, vo vysokých horách,“ hovorí Jaro Katriňák a pokračuje: „Pád v piesku podstatne menej bolí než na kameňoch, preto túto zmenu rád privítam.“


Druhý Slovák v histórii na štarte Ivan Jakeš, ktorý v poslednom ročníku dosahoval pekné výkony, ale o dobytie brán dakarského cieľa ho pripravila porucha inštalácie na motocykli KTM, zákerný terén charakterizuje takto: „Usporiadatelia hovoria o prevahe piesočných pasáží, ale to vraveli už vlani a nakoniec ho nebolo až toľko. Necháme sa prekvapiť.“ V blížiacom sa 30. ročníku má byť až 6 000 km špeciálnych vložiek, čo je podľa „Katra“ veľmi náročné: „To je neskutočná porcia dávok. Záleží ale aj na tom, ako bude trať postavená. Ak terén bude rýchlo ubiehať, bude to v pohode. V poslednom ročníku som išiel dvadsaťkilometrovou rýchlosťou dve hodiny a prešiel 60 kilometrov...“ O jazdca, ktorý kedysi jazdil za švédsky továrenský tím Husaberg (v roku 1991 s týmto strojom vybojoval titul majstra sveta v endure) a v roku 1998 ho zase angažovala talianska stajňa Vertemati (v sedle tohto motocykla skončil v seriáli MS dva razy tretí) krátko po vybojovanom skvelom 9. mieste oslovila japonská značka Suzuki: „Dizajnovo je to veľmi pekný motocykel, motoricky na úrovni, so slušným výkonom. O motore toho ale veľa neviem. Má veľmi dobre prepracovanú geometriu rámu,“ zhodnotil prednosti lákavej ponuky Jaro Katriňák. „Nemám však dvadsať rokov, aby som šiel bez dôkladného zváženia do nejakého nepremysleného experimentu,“ naráža na výmenu stroja za osvedčenú značku KTM martinský rodák. „V každom prípade ma ponuka potešila.“


Tretím motocyklistom a šiestym Slovákom na štarte v histórii je Ivan Figura

Štart jubilejného ročníka „Dakaru“ sa závratným tempom blíži a prípravy organizátorov i účastníkov súťaže pomaly vstupujú do finále. Nie inak je tomu aj v prípade slovenských motocyklistov, ktorí pred pár dňami zintenzívnili prípravu. V marockých terénoch tavili svoje stroje KTM, tentoraz tri. V mestečku Erfurt počas siedmich dní totiž popri Jaroslavovi Katriňákovi a Ivanovi Jakešovi päťdesiatstupňovým horúčavám odolával aj Ivan Figura, ktorý by sa mal stať tretím slovenským motocyklistom v histórii (a celkovo šiestim), ktorý sa postaví voči výzve zvanej „Dakar“. Osemčlenná výprava Environ Servis Moto Teamu pod vedením jeho menežéra Mariána Novikmeca absolvovala zhruba 4 000 kilometrovú anabázu, z čoho cca 1 500 km „pohltil“ samotný africký piesočnatý terén. Trénovali sa najmä prejazdy dún, v prípade Ivana Figuru to bolo samotné zžívanie sa s nástrahami čierneho kontinentu. Podľa jeho slov je prioritné dôjsť najmä bez škôd na tele aj technike do cieľa. Ďalší africký kemp čaká trojicu motocyklistov ešte v decembrových dňoch.




Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri