Jankov vŕšok mal ten správny adrenalín
Trať na Jankovom vŕšku, neďaleko Bánoviec nad Bebravou, ani tento rok nesklamala svojou náročnosťou a pretekári dubnického tímu LAMA RACING si preteky len pochvaľovali.
A pritom víkend nezačal vôbec najšťastnejšie pre Fera Ančíka. „Asi tridsať metrov po štarte do prvého meraného tréningu sa mi odtrhol držiak diferenciálu aj so silenblokom,“ opisuje Ančík štartujúci na BMW M36 v Triede E1 nad 2000 cc, ktorý zvádza pekný súboj o titul v „dvojkolkách“ s Jarom Duboczim. „Pomaly som zacúval naspäť na štart a namiesto dopoludňajších tréningov som cestoval do Kysuckého Nového Mesta pre náhradné súčiastky. Chlapci to potom rýchlo opravili a ešte sme stihli štart do popoludňajších súťažných jázd.“ Fero Ančík síce trať na Jankovom vŕšku dobre pozná, no chýbajúce tréningové jazdy so silným BMW sa nedali oklamať. „Môj najväčší konkurent Jaro Duboczi mi dával nejaké tri sekundy a to vôbec nebol dobrý pocit. Považoval som svoj výkon za slabý a v nedeľu som si chcel napraviť chuť.“
Ale ani nedeľa Ferovi nezačala najlepšie. „Tréningové jazdy mi nesadli a tak som rozmýšľal nad traťou, kde sa ešte dá niečo zmeniť a zlepšiť.“ A podarilo sa. Ančíkovo BMW zajazdilo v prvej nedeľňajšej súťažnej jazde o sedem desatín sekundy rýchlejšie ako Duboczi a postavilo základ dobrého výsledku. Potom však prišla druhá súťažná jazda. „Nastupoval som do nej pokojne. Mal som predsa sedem desatín k dobru. Keď som potom zaregistroval Jarov čas, tak som si vravel, že mi stačí ísť rovnako ako v prvej jazde a že to udržím. To však asi bola chyba. V cieli som z jazdy nemal dobrý pocit a pohľad na časomieru ukázal, že sme v súčte obidvoch súťažných jázd na tisícinu v rovnakom čase!,“ krútil hlavou Fero Ančík. „Taký čas sa nezajazdí každý deň a tak sme sa na tom s Jarom dobre pobavili. Malo to ten správny adrenalín.“ Prvenstvo z druhého súťažného dňa v „dvojkolkách“ však pripadlo nakoniec pretekárovi tímu LAMA RACING, keďže zajazdil rýchlejší čas v prvej jazde.
Krásne dramatická trať na Jankovom vŕšku však potrápila aj druhého pretekára dubnického tímu. Marek Húska síce vyhral po obidva dni vo svojej Triede do 1400 cc, no priznal, že sa poriadne natrápil. „Je to nádherná trať. Ešte nikdy som sa však na takom krátkom úseku tak nevytrápil, ako teraz,“ dušoval sa Marek. „Trať síce nie je najrýchlejšia, ale obrubníky a zvodidlá sú v hornej časti poriadne blízko a to dojem z trate ešte umocňuje.“ Húska dostal dokonca dvihnutý varovný palec, keď v sobotu v prvej súťažnej jazde zastavil tesne pred zvodidlami. „Brzdil som azda aj ušami,“ smeje sa Marek s odstupom času. „Neskoro som začal brzdiť a ledva som to ustál, no poučil som sa. Povedal som si, že nebudem robiť somariny.“ Pekné predsavzatie prinieslo pekný nedeľňajší výsledok. „V nedeľu som dokázal stlačiť čas pod vysnívaných 2:19. Poriadne som sa však pri tom vytrápil a mám naďalej veľký rešpekt pred týmto ťažkým kopcom,“ zhodnotil Marek Húska, ktorý vďaka dvom víťazným jazdám (aj v sobotu aj v nedeľu) upevnil svoje postavenie v priebežnom poradí MSR PAV v Triede do 1400 cc. „Myslím, že sme svojou jazdou potešili našich kamarátov aj partnerov, ktorí nás sem prišli povzbudiť. Ďakujeme všetkým a už sa tešíme na ďalšie preteky,“ zakončil Marek Húska za celý tím LAMA RACING.
Pozrite si aj galériu tímu z Jankovho vŕšku.
Ľuboš Kašický