Janko Daniš vybojoval po smolnom úvode druhú priečku vo vytrvalosti
Bratislavčan Janko Daniš sa v tohtoročnej sezóne pretekov automobilov na okruhu predstavil domácim divákom iba na jar, na okruhu v Brne, okrem toho sa zúčastňoval iba zahraničných pretekov, vrátane podujatia zaradeného do seriálu FIA GT1. Premiérovú Cenu Slovenska na Slovakia Ringu si však nenechal ujsť a vyplatilo sa.
Uplynulý víkend na Slovakia Ringu nezačal pre Janka Daniša úplne najšťastnejšie. Zatiaľ čo tréningové, ale aj kvalifikačné jazdy prebiehali bezproblémovo, do sobotňajších šprintových pretekov síce vyštartoval v spolupráci s vozidlom Audi A4 DTM na výbornom treťom mieste, avšak okolo hlavnej tribúny, ktorá stojí v priestore štartu prešiel z celkového počtu desiatich kôl iba jeden krát. Dôvodom totiž bola prasknutá pneumatika, čo znamenalo okamžité odstúpenie z pretekov.
Janko si však smolu vynahradil hneď v sobotu podvečer, keď presedlal do ďalšieho vozidla špecifikácie DTM, v tomto prípade však sa však jednalo o Mercedes Benz C klasse DTM. Tu v spolupráci s Antonínom Charouzom a Jarekom Janišom dojazdil do cieľa pretekov na druhej priečke v celkovom hodnotení vytrvalostných pretekov. „S druhým miestom som nadmieru spokojný. Škoda len, že sme mali problémy pri striedaní, keď som nemohol naštartovať auto, určite by to bolo oveľa zaujímavejšie a boli by sme útočili na prvú priečku. Napriek tomu som s výsledkom v tak ťažkej konkurencii aká sa na Slovakia Ringu zišla spokojný," povedal Janko Daniš po pretekoch.
V nedeľu pokračovali preteky druhým desaťkolovým šprintom. Tu sa na štart Janko postavil opäť s Audi A4 DTM. Do nich štartoval Daniš z piateho miesta štartového roštu. Už úvod pretekov však poznamenala havária jedného z poľských jazdcov, ktorý svoje Ferrari GT3 v prvej zákrute po štarte katapultoval cez zvodidlá až na obslužnú komunikáciu, kde po dopade Ferrari začalo navyše horieť. Napriek tomu, ýe jazdec z tohto incidentu vyviazol až na zopár popálenín so zdravou kožou. Po už spomínanej nehode boli preteky približne na hodinu prerušené. Po ich reštarte už pokračovali bez problémov až do cieľa, v ktorom Jankovi patrila šiesta pozícia v celkovom hodnotení, ale aj štvrtá v rámci podujatia zaradeného do slovenského šampionátu.
Po pretekoch Janko Daniš prejavil aj určité sklamanie nielen z vývoja pretekov: „Ako som sa neskôr dozvedel, po havárii poľského jazdca síce vyrazil na trať Safety Car, no o tom som nemal ani tušenia, bol som v prvej pätorke najrýchlejších a my sme prirodzene bojovali o čo najlepšie umiestnenie. Žltú vlajku som videl iba na jednom mieste, pred horizontom a v ďalšej zákrute som už nevidel nikoho mávať. Mysliac si, že sa nič nedeje som predbehol Tomáša Kostku, ktorý však išiel v tom momente úplne mimo trať. Myslel som že má nejakú poruchu, alebo prepískol zákrutu a vynieslo ho von. Tomáš bol najskôr nahnevaný, ale po pretekoch sme si túto situáciu spoločne vysvetlili. Čo ma však mrzí je to, že mám dojem, že traťový komisári reagovali pri nehode oneskorene, čo situáciu ešte viacej vyostrilo. Jednoducho jazdec pri pretekoch musí mať jasnú signalizáciu, čo však bohužiaľ tu nebolo úplne jasné. Za predbiehanie pod žltou vlajkou som dostal v rámci predpisov penalizáciu dvadsaťpäť sekúnd, ktorú samozrejme prijímam. Vôbec však ku tomu nemuselo prísť, ak by traťoví komisári reagovali rýchlejšie. Je to už za nami a ostáva nám všetkým už iba dúfať, že v budúcnosti bude všetko fungovať rovnako ako na ostatných okruhoch v Európe."