Jama levová
Prvý júlový víkend patril, v centre rumunského mesta Deva, burácaniu motorov vyše stovky extrémne upravených terénnych áut z pätnástich krajín Európy. Väčšina z nich je zaradená do kategórie „Extrem“, iba 26 posádok odštartuje v turistickej triede. Slovenským farbám patrili štartovné čísla dvoch tímov tj. štyroch áut 34a – 34b a 36a – 36b, s posádkami Miroslav Koncoš/Erik Kormoš – Luboš Manica/Peter Šablatúra a Štefan Malák/Mikuláš Borovský – Stanislav Andraščík/Richard Špánik.
Rétorika
organizátora posledných týždňov sa nemení ani počas úvodného brífingu.
Každodenné výdatné lejaky predznamenávajú mimoriadne náročné podmienky,
s množstvom blata a nesmierne šmykľavého podkladu, kde je nebezpečná
aj bežná chôdza a nie to pohyb dvojtonového auta. Výsledkom je nekonečné
uväzovanie a istenie áut oboma navijakmi. Zlaňovanie v zjazdoch,
uväzovanie striech v náklonoch, a nekonečné navijakovanie sa nevyhne
nikomu. Čím hlbšie v štartovom poli sa tím pohybuje, tým sú preňho
podmienky náročnejšie. Štartovné poradie do jednotlivých etáp, dlhých 35 až
Slovákom
sa bohužiaľ od samého začiatku nedarí obhajoba vlaňajšieho piateho miesta
celkovo. Trápi ich technika. Hneď po štarte jeden z diferenciálov
Samuraia, následne prídavná prevodovka SamTrola, hlavná prevodovka na Jeepe
a napokon odtrhnuté skrutky kolesa JimUazu a úchytu rozvodovky.
Neskoré štarty po niekoľkých hodinách servisu znamenajú následne dlhé hodiny v tom najťažšom teréne. Situáciu na dennej báze komplikujú silné podvečerné búrky.
Osemdesiat
kilometrov v lese môže znamenať 30 hodín nepretržitej namáhavej práce.
Napriek nesmiernej únave však stále nechýba dobrá nálada, ktorá vyúsťuje do
vysokej morálky kolektívu a bojovnosti. Predovšetkým vďaka nej sa obom
slovenským tímom napokon po šiestich dňoch podarí prísť do vytúženého cieľa
Niekoľkým
kotrmelcom sa nevyhla dokonca ani turistická kategória, jeden z najväčších
favoritov na celkové prvenstvo skončil po odtrhnutom lane v hlbokej
priepasti s totálne zdemolovaným autom. Našťastie i na počudovanie sa
TAT2009 zaobišla bez vážnejšieho úrazu.
Z prvenstva sa po tretí krát za sebou tešili Maďari. Csaba Boros to po tretí krát dokázal s tretím tímovým autom a bezpochyby sa tak zaryl hlboko do histórie podujatia, ktoré napísalo tohto roku svoj ôsmy diel.
Viac
informácií o 1. slovenskom Superwinch Off Road Trophy Teame sa dozviete na
tímovej stránke www.protech4x4.sk. Informácie
o
Štefan Malák
Superwinch Trophy Team