Zabrousili jsme vyzpovídat mladý sympatický rally team ze Slovenska
Zabrousili jsme vyzpovídat mladý sympatický rally team ze Slovenska.
Minulý rok jste slavili úspěchy a odnesli jste si titul mistra Slovenska v NP PAV v třídě P-1400 a také třetí místo ve Slovenském rally poháru ve skupině RP1-1400,jak hodnotíte sezónu 2011?
Sezónu 2011 hodnotíme v celku veľmi úspešne. Ak by nám niekto pred sezónou povedal, že získame titul majstra Slovenska v NP PAV P-1400 a v rally tretie miesto v triede RP1, asi by sme mu neverili. Ľutujeme odstúpenie z Rally Tríbeč, kde nám vypovedal službu motor. Strata bodov znamenala pokles v celkovom hodnotení seriálu. Až na toto malé zakopnutie fungovala fiatka na rally veľmi spoľahlivo, mali sme radosť z jazdy, jazdec sa od preteku k preteku neustále zlepšoval.
Závodíte s vozem Fiat 127 jak jste ho připravovali na letošní sezónu ?
Celý sme ho rozobrali a znova poskladali. Dostal novú prevodovku, synchrónnu, zatiaľ bez samosvoru a do zadu kotúčové brzdy. Samozrejme bežný repas, výmena oleja, nastevenie podvozku atď.
Co se skrývá pod kapotou tohoto stroje ?
Pod kapotou sa skrýva atmosférický motor s objemom 1116 ccm, vačka 300/300, karburátory štvorklapka Suzuki R1 a ktorý je schopný točiť cca 10 tis. ot/min.
Prozraďte nám jak vznikl název týmu Inhu rally team a kdo a kdy se podílel na jeho vzniku?
Pôvodne to bol názov !!! INHU racing team, ktorý vznikol už pred pár rokmi a za vznikom ktorého bol náš kamarát a mechanik Gari. S jeho dovolením sme si názov upravili a kedže sme prevažne rally team, z racing vzniklo rally. Dúfame, že ľudia si náš !!! INHU rally team postupom času budu spájať s nami a našim žltým Fiatom 127.
Které podniky bude Ihnu rally team absolvovat v letošní sezóně?
V plánoch na tohtoročnú sezónu je celý seriál Slovenskeho rally pohára, ak budú financie tak aj Slovenské kopce v národnom pohári. Pre potešenie a pobavenie možno nejaký malý rallyšprint buď na fiatke alebo na našej tréningovej Mazde 323 GTR.
Na který závod sezóny se vždy těšíte nejvíc ?
Pišta: Na ten najbližší. Z minuloročnej sezóny sa mi najviac páčila Rally Lubeník. Striedali sa tam rýchle pasáže s technickými, do kopca aj z kopca. Veľká časť z rýchlostných skúšok bola v lese, veľmi zaujímavé boli rýchle zjazdy z kopca
Johny: Ja osobne sa teším na každy pretek, avšak asi najviac som sa tešil na Rally Košice. Je to asi najťažšia rally na Slovensku. Avšak nezabudnuteľné spomienky som si odniesol z každého preteku, vďaka skvelej partií ľudí, ktorí tvoria náš tím.
Všimli jsme si, že nejen rally je Vaším koníčkem, co všechno mají Štefan a Jánko ve svém jezdeckém portfoliu ?
Pišta: Keď mám voľný čas pripravujem auto na rally, auto je staršieho roku výroby, takže potrebuje skoro po každom preteku menší repas, čiže v podstate všetok voľný čas strávim prípravou auta na rally.
Johny: Janko ma vo svojom portóliu prevažne úlohu navigátora. Poslednú sezónu sa mi však ušlo aspoň raz usadnúť za volant fiatky na amatérskom rallyšprinte v Opave (SK). Obsadil som 2.miesto v triede hneď za Pištom. Pretek som absolvoval s našim mechanikom Miňom.
Sledujete dění na závodech do vrchu ?
Pišta: Veľmi nie, nemám natom popri pretekoch a príprave auta veľmi čas.
Johny: Slovenské kopce sledujem veľmi pozorne, na väčšine podujatí sa zúčastňujem osobne. Medzi jazdcami mám veľa priateľov, takže niekedy sa dozviem aj zopár zákulisných informácií a pikošiek. Pre mňa sú slovenské kopce akousi srdcovou záležitosťou spoločne s rally a aj určítým druhom oddychu.
Co by jste popřáli všem jezdcům do letošní sezóny?
Samozrejme veľa športového štastia a úspechov, štastných kilometrov na trati a v osobnom živote a hlavne veľa štedrých sponzorov.
Jménem Berg týmu Vám velmi děkuji za rozhovor a přejeme spoustu úspěchů v letošní sezóně bez komplikací a krásné sportovní zážitky!
Ďakujeme Berg týmu za tento rozhovor a za možnosť ktorú nám dal na propagovanie nášho !!! INHU rally teamu.
Tereza Mazanková