Igor Drotár konečne spokojný
Technické problémy Fabie WRC nedovolili posádke Drotár - Bánoci dokončiť ani jeden súťažný deň na Rally Eger 2010 a Igor veru veľa dôvodov na spokojnosť nemal. Na smútok však nebol čas, už nasledujúci piatok sa totiž postavil na štart ďalšej rally, tentoraz krátkeho rallyšprintu v susednej Českej republike. Tieto podujatia charakterizuje krátky počet rýchlostných skúšok, v ktorých vás aj tie najmenšie chyby nemilosrdne vytrestajú a pravidelne sa tu na štarte schádzajú tí najlepší piloti z Čiech a Moravy. Nie inak tomu bolo aj na 21. Horáckej rally Třebíč. Mená ako Kresta, Orsák, Odložilík či Sýkora vzbudzujú na každej súťaži rešpekt, Igor Drotár však nemal v úmysle byť len do počtu.
„S presvedčením, že všetko zlo sme si vybrali už v Maďarsku sme vyrazili do Třebíča na Horácku rally. Mal som mierne obavy z trate, ktorá bola pre nás úplne nová. V piatok od 8. do 11. hod. sme si všetky skúšky prešli tri-krát, snažili sme sa na rally pripraviť čo najlepšie. Vedeli sme, že to nebude ľahké, no chceli sme sa napriek silnej konkurencii pobiť o dobré umiestnenie. Náš hlavný sponzor sídli neďaleko miesta konania súťaže a o to bola naša motivácia urobiť dobrý výsledok väčšia.
Vyštartovali sme do prvej skúšky a objavili sa problémy. Tentoraz nefungovalo poriadne radenie rýchlostí a v cieli „RZ-ety" som zistil, že z auta vyteká olej. Nešťastný som hneď volal mechanikom a po dlhom rozhovore sme sa rozhodli pokračovať ďalej. Malé úpravy nás žiaľ zdržali do časovej kontroly a chytili sme 10-sekundovú penalizáciu. Počas nasledujúcich skúšok som stále laboroval s radením rýchlostí, striedal som radenie pod volantom s klasickým manuálnym radením, chceli sme rally aspoň dokončiť. V preskupení sa však ukázalo, že sme na celkom dobrom 9.mieste a tak sme si povedali, že po servise skúsime ešte zatiahnuť a uvidíme, ako to pôjde. Mechanici v servise prišli na to, že problém sa ukrýval v poškodenej poistnej skrutke, ktorá vyradila z činnosti čidlo radenia. Závadu rýchlo odstránili a my sme vyštartovali do druhého kola.
Snažil som sa znovu objaviť stratený súťažný rytmus a dôveru v auto a viditeľne sa mi to podarilo. Začali sme jazdiť dobré časy a preteky sme si naozaj užívali. V cieli z toho bolo nakoniec 4.miesto a veľká spokojnosť mechanikov, celého teamu, sponzorov a samozrejme aj nás. Konečne sme prelomili tú smolu nedokončených rally a ten pohľad na šťastné oči mechanikov stál naozaj za to. Asi hodinu po skončení pretekov a odovzdávaní cien nám volal riaditeľ pretekov, že súťažiacemu, ktorý skončil vo výsledkoch pred nami, prirátali penalizáciu a posunuli sme tak sa na bronzovú priečku. Domov na Slovensko sme odchádzali naozaj spokojní a s pocitom dobre vykonanej práce. Nedá mi ešte nespomenúť vynikajúcu prácu organizátorov tejto súťaže. Bola pripravená na vysoko profesionálnej úrovni a ak nám to kalendár a budúcnosť dovolí, určite sa sem ešte radi vrátime.
Verím, že sa nám bude v podobnom duchu dariť aj naďalej. „Vrchárska Baba" bola žiaľ zrušená a tak sa naším fanúšikom a všetkým slovenským divákom predstavíme až 1.mája pri domácej Rally Prešov. Očakávam tradične veľký počet divákov a dobrú atmosféru, do ktorej sa budeme snažiť prispieť aj my svojím výkonom."