Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Hyundai Grand Santa Fe 2,2 CRDi 4WD

Thursday, 17. 07. 2014 - 21:21, Ivan Václavík   

Hyundai Grand Santa Fe 2,2 CRDi 4WD

Mimoriadne komfortný cestovný automobil: Hneď na prvý pohľad sa Grand Santa Fe odlišuje od svojho menšieho brata, päťmiestneho modelu Santa Fe. Nielen rozmermi, ale aj celkovou koncepciou. Väčší, väčší a ešte väčší. Aj taká je súčasná tendencia pri výrobe nových automobilov a jedným z dôkazov tohto trendu je práve Grand Santa Fe; teda veľký model osvedčeného SUV, ktorý pohodlne odvezie sedem osôb.

hy-grand-santa-fe-9445g.jpg

Sedemmiestne SUV má rázvor predĺžený o 10 cm na 2,8 metra, zadný previs karosérie sa posunul o ďalších 12,5 cm. Výsledná dĺžka veľkého Santa Fe atakuje hranicu 5 metrov (4 915 mm). To už vytvára dobré predpoklady na rozmerný interiér.

Pravda, dvaja pasažieri v treťom rade sedadiel by sa na dlhšej trase zrejme museli uskromniť, napríklad sedák majú nízko nad podlahou, no päť cestujúcich pred nimi má k dispozícii dostatočný komfort a dostatok miesta všetkými smermi vrátane výborného výhľadu z auta. Na dverách si môžu vytiahnuť roletky, aby na nich zboku nepražilo slnko.

hy-grand-santa-fe-9448g.jpg

Nad hlavami cestujúcich je po celej dĺžke strechy panoramatické okno s elektricky ovládanou clonou. Jej prvá polovica sa dá vyklopiť alebo otvoriť až do polovice strechy. Ani tí, ktorí sedia v treťom rade však neprídu o dostatočný výhľad do boku vďaka zmysluplnému preskleniu karosérie.

hy-grand-santa-fe-9439g.jpg

Pochopiteľne, batožinový priestor sa v prípade obsadenia siedmich sedadiel výrazne zmenší, no ak sa vezie len päť dospelých, na batožinu zostáva dosť miesta. Veľké piate dvere sa otvárajú a zatvárajú elektricky. V základnom 5-miestnom usporiadaní interiéru je objem kufra 634 litrov, no po sklopení operadiel v druhom rade až 1 842 litrov. Pasažieri majú navyše k dispozícii dostatočne veľké odkladacie priehradky po celom aute (vo dverách, na stredovej konzole, pod lakťovou opierkou). Výborným riešením je predĺžený spodok dverí, ktoré prekrývajú prahy a tie tak zostanú čisté aj v daždivom počasí.

hy-grand-santa-fe-9443g.jpg

Karoséria pôsobí aj vďaka maske chladiča mohutne, v štýle amerického vkusu, kam je Grand Santa Fe prioritne určený. Kompletne je prepracovaný nárazník, zmenil sa dizajn denného svietenia a chválime veľké vonkajšie zrkadlá, v ktorých má šofér výborný prehľad o situácii na ceste. Čo sa týka úrovne vybavenia - v ponuke je jediná alternatíva Premium, tá je však obsiahla: o bezpečnosť pasažierov v prípade havárie sa stará sedem airbagov vrátane kolenného pre vodiča, pred opustením jazdného pruhu varuje akustický signál, k väčšiemu komfortu patria parkovacie senzory vpredu i vzadu a kamera, ktorá prenáša farebný obraz na 7" dotykový monitor.

hy-grand-santa-fe-9438g.jpg

Ultrazvukové senzory v zadnom nárazníku monitorujú priestor za vozidlom a asistenčný parkovací systém automaticky ovláda riadenie, čo uľahčuje zaparkovanie veľkého vozidla.

Vyhrievané sú nielen predné, ale aj zadné sedadlá (v 2. rade), pričom u predných je tiež účinné odvetrávanie, čo sme si pochvaľovali najmä v horúcich letných dňoch. Dokonca aj v treťom rade je možnosť individuálneho nastavenia klimatizácie. Predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné, dostatočne pohodlné a nechýba ani v 4 smeroch nastaviteľná bedrová opierka. Sedadlá v 2. rade sú posuvné a ich operadlá sa dajú sklápať aj dozadu. Zaujímavým detailom je otváranie veka palivovej nádrže páčkou na dverách vodiča.

hy-grand-santa-fe-9444g.jpg

Do auta je bezkľúčový vstup, stačí dotknúť sa obdĺžnika na kľučke ktorýchkoľvek dverí. Už keď sa osoba s ovládacím segmentom priblíži k vozidlu, vyklopia sa vonkajšie zrkadlá a priestor pod nimi sa osvetlí. Štartuje sa tlačidlom. Sedadlo vodiča má dve pamäte nastavenia. Na trojramennom volante sú tlačidlá na ovládanie rádia, tempomatu, informačného systému i telefónu. Vyhrievanie volantu príde vhod v zimných mrazivých dňoch. Škoda, že niektoré tlačidlá v interiéri nemajú nočné podsvietenie.

hy-grand-santa-fe-9436g.jpg

Pod prednou kapotou má Grand Santa Fe rovnakú pohonnú jednotku ako 5-miestny Hyundai Santa Fe - teda naftový štvrovalec 2.2 CRDi s výkonom 145 kW. V prípade Grand Santa Fe je k dispozícii len šesťstupňová automatická prevodovka, naladená skôr komfortne. Po stlačení pedálu teda nemôžete očakávať nejaké prudké zrýchlenie, ale v každom prípade je dostatočné a primerané k tomuto mohutnému automobilu. Brzdy reagujú dostatočne účinne, podvozok je však troška tvrdší, takže na nerovnej vozovke auto občas poskočí. Vodič si môže zvoliť ekonomický charakter jazdy, k dispozícii má brzdenie zo svahu i ďalšie moderné elektronické systémy.

hy-grand-santa-fe-9441g.jpg

Na diaľnici sa Grand Santa Fe predvádza ako mimoriadne komfortný cestovný automobil. Riadenie je vybavené známym systémom FlexSteer, ktorý pri komfortnom nastavení nekladie posilňovaču prakticky žiadny odpor. Na bežnú jazdu sa lepšie hodí režim Normal a ešte vhodnejší je Sport, ktorý vonkoncom nepôsobí športovo. Príslušné tlačidlo je integrované na volante pri ovládačoch tempomatu.

hy-grand-santa-fe-9446g.jpg

V meste sme dokázali s moderným turbodieselom udržať priebežnú spotrebu pod 10 litrov nafty, na diaľnici to bolo 7,9 litra. Pri stovke a s aktivovaným tempomatom nám ukázal displej okamžitú spotrebu pod päť (!) litrov. Celkový priemer bol 8,5 litra a dojazd 700 km.

Sedemmiestny Grand Santa Fe odporúčame ako všestranný rodinný automobil pre početnejšie rodiny. Diskutabilná je len jeho vyššia cena.

hy-grand-santa-fe-9440g.jpg

Údaje výrobcu o testovanom aute
Hyundai Grand Santa Fe 2,2 CRDi

Objem motora (cm3) 2 199
Výkon (kW/k) 145/197
Krútiaci moment (Nm) 436
Max. rýchlosť (km/h) 200
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 10,3
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,6
(Skutočná spotreba pri teste 8,7)

Cena testovanej verzie 47 390 €
Najlacnejšia verzia 43 990 €

+ Výrazné plusy
Veľkorysý priestor pre pasažierov
Vyhrievanie / chladenie sedadiel
Veľké panoramatické strešné okno
Veľké vonkajšie zrkadlá, účinné brzdy
- Najväčšie mínusy
Diskutabilná je vyššia cena

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri