Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Trendy

Honda vyvíja nový ľahký a kompaktný hybridný systém s názvom „Sport Hybrid Intelligent Dual Clutch Drive“

Wednesday, 14. 11. 2012 - 10:18, Daniel Mandzi   

Honda vyvíja nový ľahký a kompaktný hybridný systém s názvom „Sport Hybrid Intelligent Dual Clutch Drive“

Spoločnosť Honda Motor Co., Ltd. vyvinula inteligentný športový hybridný systém s dvoma spojkami (SPORTS HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive system) - ľahký a kompaktný hybridný systém s jedným motorom, ktorý bol optimalizovaný pre malé vozidlá. Tento nový hybridný systém je najnovším prírastkom radu pohonných jednotiek novej generácie Earth Dreams Technology, ktoré sú charakteristické vynikajúcimi jazdnými výkonmi a nízkou spotrebou paliva.

Okrem nového systému SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive bude rad hybridných systémov Honda pre rôzne kategórie vozidiel zahŕňať taktiež systém SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive, najúspornejší*1 dvojmotorový hybridný systém na svete, optimalizovaný pre automobily strednej veľkosti a hybridný systém SPORT HYBRID SH-AWD® (SPORT HYBRID Super Handling - All Wheel Drive) s tromi motormi optimalizovaný pre veľké vozidlá, ktorý umožňuje nezávislé riadenie distribúcie krútiaceho momentu medzi pravé a ľavé zadné koleso. Honda bude pokračovať v rozširovaní aplikácie týchto hybridných systémov v závislosti na charakteristikách jednotlivých vozidiel.

*1 podľa interného výskumu spoločnosti Honda (k august 2012)

Rad systémov SPORT HYBRID
Jednomotorový inteligentný dvojspojkový systém SPORT HYBRID (SPORT HYBRID Intelligent Dual Clutch Drive):
Okrem veľmi nízkej spotreby paliva v danej triede*2 systém ponúka mimoriadne potešenie z jazdy vďaka akcelerácii, ktorá je výraznejšia než u súčasných modelov a taktiež vďaka rytmickému a lineárnemu nárastu výkonu. Táto pohonná jednotka kombinuje novo vyvinutý 1,5litrový radový štvorvalcový motor s Atkinsonovým obehom a sedemstupňovou prevodovku DCT*3 so zabudovaným výkonným elektromotorom a s lithium-iontovou batériou, ktorá oproti konvenčným jednomotorovým hybridným systémom znižuje spotrebu paliva o viac než 30 %.
*2 hybridný systém pre 1,5l motory
*3 dvojspojková prevodovka

18047-earth-dreams-technology.jpg

Základné informácie o systéme
・ Pohonná jednotka tvorená kombináciou hybridného systému s jedným elektromotorom a spaľovacieho motoru, ponúka športové jazdné vlastnosti počas akcelerácie a pri jazde vysokou rýchlosťou vďaka pripojeniu motora pomocou spojok.
・ Pri rozjazdoch a pri jazde nízkou až strednou rýchlosťou je používaný vysoko úsporný režim jazdy na elektrický pohon (EV), kedy je spaľovací motor spojkami odpojený.
・ Tento systém prispieva ku znižovaniu spotreby paliva tým, že pri spomaľovaní zvyšuje rekuperáciu energie - spaľovací motor je v takomto prípade spojkami odpojený.

 Dvojmotorový inteligentný multimodálny pohon/Plug-in systém SPORT HYBRID (Two-motor SPORT HYBRID Intelligent Multi Mode Drive / Plug-in):
Vďaka použitiu úsporných a zároveň výkonných elektromotorov sú vozidlá vybavené týmto pohonom schopné dosiahnuť dynamickú akceleráciu porovnateľnú s elektromobilmi a zároveň veľmi nízku spotrebu paliva. Tento hybridný systém sa vyznačuje najnižšou spotrebou paliva na svete*1 vďaka kombinácii novo vyvinutého motoru určeného pre hybridné vozidlá, elektronicky riadenej prevodovky CVT spojenej s dvoma zabudovanými elektromotormi a vybavenej uzatváracou spojkou meniča momentu, lithium-iontovou batériou a optimálnym prepínaním jazdného režimu medzi tromi rôznymi programami, v závislosti na aktuálnej situácii. Tento hybridný systém, ktorý môže byť využitý taktiež ako plug-in systém, bude použitý v severoamerickej verzii modelu Accord, ktorá bude na trh uvedená v januári 2013.

Základné informácie o systéme
Systém v závislosti na jazdných podmienkach a úrovni nabitia batérií prepína medzi nasledujúcimi tromi jazdnými režimami:
・ „EV Drive" (elektrický pohon) pre pohon elektromotorom; k pohonu slúži energia z batérií, pri spomaľovaní sa batérie opäť dobíjajú.
・ „Engine Drive" (pohon spaľovacím motorom) pre jazdu strednou a vysokou rýchlosťou. V tomto režime je motor priamo spojený s nápravou pomocou uzatváracej spojky a jeho výkon je mechanicky prenášaný na kolesá vozidla.
・ „Hybrid Drive" (hybridný pohon) pre jazdu v meste a pre dynamickú akceleráciu pomocou elektromotora, pričom elektrická energia je vyrábaná spaľovacím motorom.

Trojmotorový systém SPORT HYBRID SH-AWD® (SPORT HYBRID Super Handling - All Wheel Drive):
Kombinácia motora V6 a tohto výkonného trojmotorového systému umožňuje dosiahnutie akcelerácie porovnateľnej s vozidlami vybavenými motorom V8, pričom spotreba paliva je nižšia než u radového štvorvalcového motora. Nový 3,5litrový motor V6 s priamym vstrekovaním paliva je umiestnený na prednej časti vozidla a je spojený s novo vyvinutou sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou so zabudovaným elektromotorom. Táto unikátna technológia značky Honda využíva dva elektromotory na zadnej náprave, ktoré regulujú prenos krútiaceho momentu na pravé a ľavé zadné koleso.

Základné informácie o systéme
・ Vďaka nezávislým elektromotorom poháňajúcim pravé a ľavé zadné koleso je na vonkajšie koleso v zákrute prenášaný pozitívny krútiaci moment a na vnútorné koleso je prenášaný negatívny krútiaci moment, čo umožňuje nezávislú reguláciu prenosu krútiaceho momentu na zadné kolesá bez toho, aby bolo nutné spoliehať sa na výkon spaľovacieho motora.
・ V závislosti na polomere zákruty je energia generovaná vnútorným kolesom premieňaná na elektrinu, ktorá je použitá k pohonu vonkajšieho kolesa, čím vzniká krútiaci moment potrebný pre zatočenie vozidla.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri