Homola je Majster SR
Definitívne si Maťo titul Majstra SR v pretekoch automobilov na okruhu vybojoval počas ostatného dramatického víkendu v Brne.
Na okruh sme dorazili už vo štvrtok na obed, nakoľko sme chceli absolvovať voľné tréningové jazdy, ktoré boli iba v tento deň a poobede bolo aj preberanie do preteku. Prvé „bolesti hlavy" nastali vtedy, keď sme (už klasicky) nevedeli „rozchodiť motor" - nie a nie ho naštartovať. Nakoniec sa to však podarilo a Maťo vyrazil do voľnej tréningovej jazdy. Tréning prebiehal na starých pneumatikách v pohode. Takto sme vyrazili aj do druhého a aj tretieho voľného tréningu. V tomto však nastal zvrat udalostí - praskol nám výfuk, tento krát pri hlave valcov. A tak k slovu prišla zváračka a skvelé ruky mechanika Ľuboša. Pre istotu sme kontrolovali, a tiež zvárali, aj ďalšie časti výfuku. Pri tejto činnosti však motor vychladol a už sme ho viac nenaštartovali.
V týchto chvíľach nastala panika, nakoľko sme pred posledným dvojpretekom nemali istý titul a museli sme pretekať za každú cenu. Štyri hodiny celý tím hľadal závadu, skontrolovali a vymenili sme čo sa dalo - nepomohlo nič.
Ráno sme pre istotu priviezli starý motor, s ktorým sme absolvovali prvý pretek sezóny - Hungaroring. Po Hungaroringu sme ho vymenili a motor čakal na svoju repasiu. Ráno sme zistili, že motor v aute nemá skoro žiadnu kompresiu a okamžite sme sa rozhodli motory medzi sebou vymeniť. V tej chvíli mali oba motory cca. 170 km do repasie a nás čakalo brnenských 150 km, takže všetko vychádzalo. Výmena nám zobrala 4 hodiny a nestihli sme kvalifikáciu. Nepríjemné bolo, že bol iba jeden meraný tréning, ktorý sa započítaval pre oba preteky. Riaditeľ preteku uznal našu žiadosť a tak Maťo obidva dni štartoval z posledného - 14. miesta.
V sobotu ráno „starý" motor naštartoval a Maťo si po prvý krát v tejto sezóne vyskúšal aj letmý štart. Nakoľko však bol až za najpomalšími vozidlami musel ísť veľmi opatrne.
Maťo dôsledne dodržiaval taktické pokyny pred pretekom a trocha si nechal zájsť chuť pretekať iba srdcom. Bolo treba vziať rozum do hrsti a doviesť vozidlo pred našim konkurentom - po celú sezónu skvele jazdiacim Andrejom Barčákom (Renault Clio), ktorý celú sezónu vytrvalo zbieral body. Po prvom kole bol Maťo už na 6. mieste a v 7. kole sa prepracoval na 2. miesto pred Davida Palmiho (BMW E46 WTCC) a Tomáša Kusého (Lotus Exige). Maťo začal atakovať prvé miesto, na ktorom sa usadil František Došek (Škoda Octavia). Ten však rýchlejšieho Maťa nechcel pred seba pustiť za žiadnu cenu a keďže Maťo nechcel nič riskovať, brali sme druhé miesto. Nakoľko bol v cieli Andrej Barčák na 6. mieste, titul bol vybojovaný. V tej chvíli sa mohli začať „majstrovské" oslavy, ale čakala nás kontrola vozidla pred nedeľňajším pretekom, cesta domov, takže oslavy sa posúvali.
V nedeľu sa Maťo teda opätovne postavil na posledné miesto. Tento krát to však bolo oveľa ľahšie, nakoľko bol už titul doma. Taktické pokyny neboli žiadne, mohol si spraviť pekný pretek. Po prvom kole už bol na 4. mieste a v 3. kole sa dral na tretie miesto. Tu však zažil dramatický okamih, nakoľko tlačil pred sebou Davida Palmiho a spoločne dobehli na druhom mieste jazdiaceho Františka Došeka. Palmi „na brzdy" začal predbiehať Došeka a Maťo sa zavesil za Palmiho na kufor. Došek to však zavrel a pritom došlo ku kontaktu s Maťovou Alfou. Maťo ho však už o päť zatáčok predbehol. V ďalšom kole sa ešte dostal pred Davida Palmiho a začal atakovať na 1. mieste jazdiaceho Tomáša Kusého. V piatom kole sa Maťo definitívne usadil na 1. mieste a s náskokom viac ako 15 sekúnd vyhral.
Po preteku Maťo povedal: „Som nesmierne šťastný, že hneď úvodná kompletná sezóna v sedačke cestovného automobilu bola taká úspešná. Ešte pred rokom, keď som jazdil motokáry, sa mi o tomto ani nesnívalo. Som veľmi šťastný, ale je to výsledok nielen môj, ale vlastne celého tímu, sponzorov, rodiny. Chcem poďakovať mechanikom: Ľubošovi, Dušanovi a Rišovi, že tvrdo makali na tomto úspechu. Chcem sa poďakovať za dôveru reklamným partnerom, ktorí do tohto projektu išli s nami. Ešte raz ďakujem."
Výsledky:
1. pretek: 2. miesto v triede D4-2000 cm³ (FIA Zóna Strednej Európy)
1. miesto v triede D4-2000 cm³ (Majstrovstvá Slovenskej Republiky)
1. miesto v triede D4-2000 cm³ (Majstrovstvá Poľskej Republiky)
2. miesto v triede D4-2000 cm³ (Majstrovstvá Českej Republiky)
2. miesto v kategórií Junior
2. pretek: 1. miesto v triede D4-2000 cm³ (FIA Zóna Strednej Európy)
1. miesto v triede D4-2000 cm³ (Majstrovstvá Slovenskej Republiky)
1. miesto v triede D4-2000 cm³ (Majstrovstvá Poľskej Republiky)
1. miesto v triede D4-2000 cm³ (Majstrovstvá Českej Republiky)
2. miesto v kategórií Junior