História Rally Košice sa začala ....
... 8. mája 1971, keď 28 posádok odštartovalo na 145 km dlhú trať s jednou rýchlostnou skúškou prvého ročníka súťaže, ktorej názov bol Rallye VSŽ Košice
... prvé zahraničné posádky sa zúčastnili 6. ročníka súťaže v roku 1976
... v roku 1982 sa Rallye VSŽ Košice stala súčasťou seriálu majstrovstiev Československa a na štarte sa objavili známe teamy - Škoda Mladá Boleslav, Barum, Agroteam Slušovice Chemopetrol Litvínov, Stavba Praha a známe mená - Sedlář, Blahna, Sivík, Trajbold, Pavlík, Sibera, Křeček, Abrahám, Arazim
... v roku 1987 počet súťažiacich prvýkrát prekročil číslo sto, keď do súťaže odštartovalo 101 posádok a do cieľa došlo 71
... po prestávke v rokoch 1989 až 1993 sa tradícia košickej rally obnovila v roku 1994 a to s novými ambíciami o zaradení do seriálu FIA majstrovstiev Európy
... v roku 1995 sa v spolupráci so štábom košickej STV uskutočnil prvý priamy prenos z rally (minimálne v strednej Európe) a to z divácky veľmi obľúbenej a zaujímavej mestskej okruhovej rýchlostnej skúšky pod sídliskom Dargovských hrdinov
... v rokoch 1996 – 1998 sa košická rally stala súčasťou maďarského majstrovstva, v roku 1998 aj českého
... na základe správy pozorovateľa medzinárodnej automobilovej federácie FIA bol XXIII. ročník Rallye VSŽ Košice v roku 1997 zaradený do seriálu FIA majstrovstiev Európy. Bol to aj ročník s najdlhšou traťou rýchlostných skúšok – až 237,60 km RS.
... XXIV. ročník 1998 sa stal najúspešnejším podujatím. Prvýkrát v histórii sa jedna súťaž započítavala do majstrovstiev troch štátov - Slovenska, Česka, Maďarska. Na štarte sa zišla ozajstná jazdecká a motoristická špička: Enrico Bertone - majster Európy spoločne s viacnásobným majstrom Slovenska Michalom Kočim, úradujúci majstri Českej republiky posádka Milan Dolák – Jaroslav Palivec, úradujúci majstri Maďarska Tóth János – Gergely Ferencz, vtedajšia maďarská „jednotka“ Kiss Ferencz – Büki Ernő, majstri Slovenska Jozef Béreš – Henrich Kurus. Na súťaži sa akreditoval aj rekordný počet 98 novinárov a 25 zástupcov TV. Na štarte sa prvýkrát objavili vozidlá WRC a to hneď štyri. Dve z nich boli Toyoty Corolly WRC (Tóth János jun. a Milan Dolák), Kiss Ferenc na Subaru Impreza WRC a Szelechý Tamáš na Forde Escotte WRC..
... v roku 2000 sa Rallye VSŽ vrátila k názvu Rally Košice
... 1997 – 2004 rally bola zaradená do seriálu FIA majstrovstiev Európy a neskôr po reorganizácii v systéme FIA majstrovstiev do FIA Európskeho pohára
... 31. ročník Rally Košice 2005 sa opäť započítaval do seriálu majstrovstiev Maďarska čím sa podarilo na štart priviesť široké a kvalitné štartové pole (na štarte 138 posádok) a mnoho zaujímavých vozidiel
... 32. ročník Rally Košice 2006 bol zaradený do FIA CEZ Trophy a do seriálu Majstrovstiev Slovenska sa na žiadosť SAMŠ započítal ako 2 súťaže – každá etapa zvlášť
... 33. a 34. ročník Rally Košice (2007 a 2008) sa niesol v znamení spolupráce so spoločnosťou Tempus. Obe ročníky boli veľmi úspešné, s vysokou diváckou návštevnosťou, výbornou propagáciou a boli aj veľmi dobre hodnotené odbornou verejnosťou.
.... jubilejný 35. ročník (2009) súťaže sa uskutočnil v nezvyčajne neskorom novembrovom termíne. Náročné podmienky na trati preverili schopnosti súťažného poľa, ktoré pozostávalo zo súťažiacich zo šiestich európskych štátov. Organizátori po viacročnej prestávke opäť umiestnili centrum súťaže do centra mesta, čo prispelo k vysokej návštevnosti a k popularizácii podujatia.
...... 36. ročník (2010) súťaže bol výnimočný v tom, že okrem tradičného zaradenia súťaže do seriálu FIA CEZ Trophy a Majstrovstiev Slovenska sme po prvýkrát privítali kompletné jazdecké pole z Poľskej republiky, pretože tento ročník súťaže bol zaradený do Platinum Majstrovstiev Poľska pre rok 2010. Absolútnym víťazom po prvý krát na Rally Košice sa stala francúzska posádka Boufier – Panseli na vozidle Peugeot S 2000.
..... poľské posádky súťažili o body v poľskom šampionáte na košických tratiach aj v rokoch 2011 a 2012
…… v roku 2012 sa po tretí krát obnovila spolupráca s maďarskou národnou asociáciou MNASZ a súčasťou košickej rally sa v nasledujúcich rokoch 2012, 2013, 2014, 2015 a 2016 stali aj Majstrovstvá Maďarska.
Po osemročnej prestávke sa na košické trate vrátil v rokoch 2021 a 2022 aj poľský šampionát, tentoraz navyše aj v kategórii historických automobilov.
Trochu štatistiky:
Najdlhšia RS: 24,35 km (2011-Opiná, 2012-Dubník, 2013-Opál)
Najkratšia RS: 1,25 km (mestský okruh)
Najdlhšia trať rally: 761 km v 1998
Najkratšia trať rally: 145 km v 1971
Najdlhšia trať RS: 237,6 km v 1997
Najviac štartujúcich: 137 v 2005
Najviac odstúpených: 51% v roku 2009
(nedošlo 26 z 51) a tak isto v roku 1998 (nedošlo 43 z 85)
Najviac došlých: 90% v roku 1984 (73 z 81)
Najvzdialenejšia posádka: Petros Panteli – Leonidas Christofi z Cypru v roku 2005
1. ženská posádka: Stanková – Janošová v roku 1972
1. zahraničná posádka: dve poľské posádky v roku 1976
1. priamy prenos v TV: mestská okruhová rýchlostná skúška pod sídliskom Dargovských hrdinov v roku 1995 (STV)
1. vozidlo WRC na štarte: 1998
Trojnásobnými víťazmi sú títo jazdci :
Ivan Pallag - Eugen Jurkovič – 1975, 1976, 1980
Tibor Cserhalmi – Karol Bodnár / Martin Krajňák – 2002, 2003, 2004
Jozef Béreš jun. - Róbert Müller – 2008, 2009, 2011
Martin Koči – Filip Schovánek / Radovan Mozner – 2017, 2018, 2019
Z archívu Auto klubu Košice