Hirvonen: V minulosti tiež FIA nerobila rozhodnutia včas
Mikko Hirvonen poskytol serveru racingnewsflash.com zaujímavé interview, v ktorom hovorí o boji o titul, o svojej budúcnosti v tíme Ford, o svojich šanciach na asfalte a taktiež i o nových pravidlách, v rámci čoho sa nevyjadril o FIA práve pochvalne.
V Grécku ste sa nakoniec museli uspokojiť s tretím miestom a náskok Loeba na čele šampionátu sa opäť zväčšil. Je boj o titul prehraný?
Mikko Hirvonen: „Rozhodne nie. Boj je stále v plnom prúde. Rozhodne sa nehodláme vzdať v polovici sezóny. Proste na to musíme v každej rally poriadne tlačiť. Potrebujeme, aby sme všetky tri dni rally absolvovali bez problémov a potom bude možné i víťazstvo."
Po Fínsku budú v kalendári tri asfaltové rally. Môžete bojovať so Sébastienom Loebom a Citroenom i na asfalte?
Mikko Hirvonen: „Áno, verím a dúfam v to. Nová Fiesta je na asfalte značne rýchlejšia a lepšia ako starý Focus. Zatiaľ som ale na asfalte s Fiestou testoval iba jeden deň. Takže je pred nami stále veľa práce a veľa toho, čo sa musíme naučiť."
Pri pohľade na doterajší priebeh sezóny, Citroen vyhral šesť rally, vy iba jednu. Zvyčajne sa Fordu na šotoline viedlo dobre, ale tento rok vás Citroen porazil na každej šotolinovej rally. Pociťujete preto znepokojenie?
Mikko Hirvonen: „Nemôžem povedať, že by ma to znepokojovalo tak veľmi, ako ma to štve. V každej rally sme bojovali a nakoniec skončili druhí. Vážne ma to štve. Nevzdávame sa ale, nabudúce im to vrátime."
Ako veľmi je Fiesta v tejto chvíli hotová?
Mikko Hirvonen: „Viem, že z nej dokážeme vyžmýkať ešte oveľa viac. Stále dostávame nové diely. Čo sa týka nastavenia, tak som s autom na šotoline veľmi spokojný, ale na asfalte sme stále len na začiatku, ako som už povedal."
Váš manažér Timo Joukhi pred časom prezradil, že Ford má zmluvu s M-Sportom taktiež pre ďalší rok. Ak teda bude M-Sport pokračovať s Fordom, znamená to, že vy tiež. Je to tak?
Mikko Hirvonen: „Ak to hovorí Joukhi, tak to tak skutočne musí byť. Rozhodne dúfam, že budeme pokračovať v našej spolupráci, keďže s tímom som bol vždy skutočne šťastný. Ak dostanem možnosť pokračovať v spolupráci s Fordom, veľmi rád ju využijem."
Rozmýšľate vôbec o kontraktoch?
Mikko Hirvonen: „Vždy rozmýšľate o všetkom. S Fordom som šťastný a taktiež i máme konkurencieschopné auto. Ako som už povedal, rozhodne sa neponáhľam nikde z Fordu."
V Grécku sa udialo veľa taktických manévrov kvôli štartovacím pozíciám. Od budúcoročnej sezóny sa ale pravidlá ohľadne štartovacej pozície menia. Medzi jazdcami to muselo vyvolať kladnú odozvu?
Mikko Hirvonen: „Áno, určite. Je to dobrá vec. Stále sú tu ale pravdepodobne nejaké nedoriešené veci ako napríklad, ako sa bude odohrávať kvalifikácia. Je to trochu podobné riešenie, aké bolo FIA ponúknuté už pred dvoma rokmi. Samozrejme, i s novými pravidlami je stále možné na shakedowne trochu manipulovať s vašou štartovou pozíciou, ale ako náhle rally odštartuje, tak to bude pre každého rovnaké a každý pôjde na plno od začiatku do konca."
Prečo si myslíte, že FIA trvalo tak dlho spraviť v tomto ohľade nejaké rozhodnutie?
Mikko Hirvonen: „Tak, v minulosti tiež neurobili podobne pohotové rozhodnutia, teda aspoň nie včas. Takže v tomto ohľade sa nejednalo práve o prekvapenie."
V médiách prebehlo mnoho špekulácií o tom, že vzťahy medzi Sébastienom Loebom a Sébastienom Ogierom nie sú práve výborné. Myslíte si, že vám táto skutočnosť môže priniesť nejaké body navyše?
Mikko Hirvonen: „Určite to pomôže, áno. Napríklad v Grécku Ogier nechal Loeba za sebou a Loeb tým pádom nezískal maximum bodov. Je to lepšie, keď je medzi nimi konkurencia."