Ford Team RS Slovakia - Dobšinský kopec 2008
Martin Koiš, jazdiaci za Ford Team RS Slovakia, vybojoval svoje prvé body v novej sezóne MSR – PAV na Dobšinskom kopci, a to za prvé a druhé miesto v skupine E1 za pozoruhodných a zložitých okolností.
Problémy z predchádzajúceho preteku v Ústi nad Orlicí boli po mnohých testovacích jazdách odstranené, a tak celý team netrpezlivo očakával ďalšie vystúpenie nového pretekárskeho vozidla Ford Focus skupiny E1.
Dobšinský kopec je špecifický svojou dĺžkou - je to najdlhší kopec na Slovensku v rámci seriálu pretekov automobilov do vrchu, má veľmi veľké stúpanie a jazdí sa v najteplejšom období roka. To sú všetko faktory, ktoré dokonale preveria spoľahlivosť pretekárskych vozidiel. Táto náročná skúška ukázala, že nový Focus je veľmi rýchly a dokáže konkurovať najrýchlejším vozidlám skupiny E1 v rámci Majstrovstiev Európy, ale zároveň je ešte potrebné popracovať na spoľahlivosti niektorých motorových častí vozidla.
V sobotu v oboch tréningových jazdách praskali tlakové hadice turba v dôsledku extrémneho tepla sálajúceho z výfukového potrubia. To sa samozrejme prejavilo aj na dosiahnutom čase, pretože po roztrhnutí hadice motor nedosahoval zvyčajný výkon. Pred prvou závodnou jazdou, v najdlhšej prestávke, sa mechanici pokúsili vyriešiť problém v rámci svojich časových a materiálnych možností; napriek ich veľkej snahe bol problém odstránený iba dočasne a hadice opäť roztrhlo v oboch jazdách. Nakoniec sa z tejto situácie podarilo vytažiť aspoň druhé miesto v skupine E1 vrámci Majstrovstiev Slovenska.
Do druhého dňa mechanici spravili maximum v danej situácii, vymysleli a zrealizovali náhradné riešenie systému hadíc turba a zabezpečili ho tepelnou izoláciou, aby sa problém zo soboty nezopakoval a tiež preventívne vymenili nové turbo. S napätím sme očakávali čas z tréningovej jazdy, ktorého hodnota nás potešila a povzbudila, pretože dosiahnutý čas bol najlepší čas spomedzi kapotovaných vozidiel. Situácia po tréningovej jazde nasvedčovala tomu, že problémy zo soboty sú konečne vyriešené. Sklamaním bol ale čas z prvej ostrej jazdy - zhoršenie o 9 sekúnd oproti tréningu, ktorého dôvodom bol odtrhnutý rotor výfukovej časti úplne nového turba Do druhej závodnej jazdy mechanici opäť vymenili turbo a preprogramovaním počítača znížili výkon motora, v snahe dôjsť za každú cenu do cieľa a získať aspoň nejaké body do hodnotenia . Táto stratégia vyšla, jazdec a jeho Focus prešli cieľom bez problémov, a tak si pripísali svoje prvé víťazstvo v skupine E1 vrámci MSR.
Dosiahnutý výsledok bol odmenou celému teamu, ktorý počas víkendu odviedol výbornu prácu.
Ford Team RS Slovakia
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Ján Šima Jankov vŕšok
7. 8. 2024
OK Sport Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Peter Salon Jankov vŕšok
7. 8. 2024
MTB Racing Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Jakub Zalega Jankov vŕšok
7. 8. 2024
BRP Motorsport Jankov vŕšok
7. 8. 2024
ph Motorsport Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Ladislav Mokran Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Marian Czapka Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Aries Racing Jankov vŕšok
7. 8. 2024
MKars racing Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Autokomplex LC Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Zoolia racing Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Samuel Leitman Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Keko Racing Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Jaro Dubóczi Jankov vŕšok
7. 8. 2024
MAX Motorsport Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Luboš Ziman Jankov vŕšok
7. 8. 2024
RS Team Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Marek Rybníček Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Roman Baran Jankov vŕšok
7. 8. 2024
Michal Žiak Jankov vŕšok
7. 8. 2024
OK Sport Pezinská Baba
24. 7. 2024
Peter Salon Pezinská Baba
24. 7. 2024
Strong Racing Pezinská Baba
24. 7. 2024
ZOOLIA Racing Pezinská Baba
24. 7. 2024
LeitTDIman Pezinská Baba
24. 7. 2024
Viliam Liedl Pezinská Baba
23. 7. 2024
Jaro Dubóczi Pezinská Baba
23. 7. 2024
MAX Motorsport Pezinská Baba
23. 7. 2024
RS Team Pezinská Baba
23. 7. 2024