Ford Team RS Slovakia - Dobšinský kopec 2008

Problémy z predchádzajúceho preteku v Ústi nad Orlicí boli po mnohých testovacích jazdách odstranené, a tak celý team netrpezlivo očakával ďalšie vystúpenie nového pretekárskeho vozidla Ford Focus skupiny E1.

Dobšinský kopec je špecifický svojou dĺžkou - je to najdlhší kopec na Slovensku v rámci seriálu pretekov automobilov do vrchu, má veľmi veľké stúpanie a jazdí sa v najteplejšom období roka. To sú všetko faktory, ktoré dokonale preveria spoľahlivosť pretekárskych vozidiel. Táto náročná skúška ukázala, že nový Focus je veľmi rýchly a dokáže konkurovať najrýchlejším vozidlám skupiny E1 v rámci Majstrovstiev Európy, ale zároveň je ešte potrebné popracovať na spoľahlivosti niektorých motorových častí vozidla.

V sobotu v oboch tréningových jazdách praskali tlakové hadice turba v dôsledku extrémneho tepla sálajúceho z výfukového potrubia. To sa samozrejme prejavilo aj na dosiahnutom čase, pretože po roztrhnutí hadice motor nedosahoval zvyčajný výkon. Pred prvou závodnou jazdou, v najdlhšej prestávke, sa mechanici pokúsili vyriešiť problém v rámci svojich časových a materiálnych možností; napriek ich veľkej snahe bol problém odstránený iba dočasne a hadice opäť roztrhlo v oboch jazdách. Nakoniec sa z tejto situácie podarilo vytažiť aspoň druhé miesto v skupine E1 vrámci Majstrovstiev Slovenska.

Do druhého dňa mechanici spravili maximum v danej situácii, vymysleli a zrealizovali náhradné riešenie systému hadíc turba a zabezpečili ho tepelnou izoláciou, aby sa problém zo soboty nezopakoval a tiež preventívne vymenili nové turbo. S napätím sme očakávali čas z tréningovej jazdy, ktorého hodnota nás potešila a povzbudila, pretože dosiahnutý čas bol najlepší čas spomedzi kapotovaných vozidiel. Situácia po tréningovej jazde nasvedčovala tomu, že problémy zo soboty sú konečne vyriešené. Sklamaním bol ale čas z prvej ostrej jazdy - zhoršenie o 9 sekúnd oproti tréningu, ktorého dôvodom bol odtrhnutý rotor výfukovej časti úplne nového turba Do druhej závodnej jazdy mechanici opäť vymenili turbo a preprogramovaním počítača znížili výkon motora, v snahe dôjsť za každú cenu do cieľa a získať aspoň nejaké body do hodnotenia . Táto stratégia vyšla, jazdec a jeho Focus prešli cieľom bez problémov, a tak si pripísali svoje prvé víťazstvo v skupine E1 vrámci MSR.
Dosiahnutý výsledok bol odmenou celému teamu, ktorý počas víkendu odviedol výbornu prácu.
Ford Team RS Slovakia
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie

Mini Sport CZ HC Race Slovakia Ring
11. 4. 2025

TRNKA Racing HC Race Slovakia Ring
10. 4. 2025

Igor Hupka HC Race Slovakia Ring
9. 4. 2025

Roziak racing HC Race Slovakia Ring
9. 4. 2025

OK Sport HC Race Slovakia Ring
9. 4. 2025

Stanislav Raška HC Race Slovakia Ring
9. 4. 2025

Yevhen Kozar HC Race Slovakia Ring
9. 4. 2025

Lukáš Luknár HC Race Slovakia Ring
9. 4. 2025

PD Team Perf. HC Race Slovakia Ring
9. 4. 2025

Dovato Slovakia HC Race Slovakia Ring
9. 4. 2025

MAX Motorsport HC Race Slovakia Ring
9. 4. 2025

Peter Salon HC Race Slovakia Ring
9. 4. 2025

MTB Racing HC Race Slovakia Ring
9. 4. 2025

Keko Racing HC Race Slovakia Ring
9. 4. 2025

Autokomplex LC HC Race Slovakia Ring
8. 4. 2025

Pfeifer Motoršp. HC Race Slovakia Ring
8. 4. 2025

RS Team HC Race Slovakia Ring
8. 4. 2025

Jaromír Malý HC Race Slovakia Ring
8. 4. 2025

Jaro Dubóczi HC Race Slovakia Ring
8. 4. 2025

Martin Jerman HC Race Slovakia Ring
8. 4. 2025

BRP Motorsport HC Race Slovakia Ring
8. 4. 2025

Komvet Racing HC Race Slovakia Ring
8. 4. 2025

David Dědek HC Race Slovakia Ring
8. 4. 2025

Aries Racing HC Race Slovakia Ring
8. 4. 2025

HILL CLIMB RACE Slovakia Ring
8. 4. 2025

PAV Slovakia Ring testovanie IV
4. 4. 2025

PAV Slovakia Ring testovanie III
4. 4. 2025

PAV Slovakia Ring testovanie II
4. 4. 2025

PAV Slovakia Ring testovanie
4. 4. 2025

PAV Slovakia Ring štvrtok
3. 4. 2025

CT Nový svet Banská Bystrica
29. 3. 2025