Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Ford Mondeo 1,5 Eco Boost Titanium X

Friday, 08. 05. 2015 - 23:49, Ivan Václavík   

Ford Mondeo 1,5 Eco Boost Titanium X

Posolstvo pre pokojne jazdiacich šoférov: Náležitú dávku luxusu poskytuje v segmente CD (stredná trieda) medzi významnými konkurentmi aj Ford Mondeo. Liftback, ktorý sme testovali, pútal pozornosť okolia aj nádhernou červenou metalízou. Testovaný benzínový turbomotor 1.5 EcoBoost je najmenším agregátom, aký môžete mať pod kapotou Mondea, ak ho kupujete u dílerov na Slovensku. V zahraničí je v ponuke dokonca aj najmenšia alternatíva v podobe trojvalcového EcoBoostu o objemu jedného litru.

Celý článok si prečítajte tu.

mondeo-179g.jpg

Nevyskúšali sme ho, a teda nemôžeme poskytnúť informácie, ako si dokáže poradiť s relatívne veľkou limuzínou. V menšom Focuse však tento agregát, ozdobený titulom Motor roka, funguje veľmi dobre. Odporúčame prečítať si náš marcový test Focusu 1,0 EcoBoost. V ňom - okrem iného - konštatujeme: Tichý, dobre odhlučnený trojvalcový motor s objemom jedného litra má na prvé dva rýchlostné stupne zo šiestich len priemerné zrýchlenie, od trojky však akceleruje dostatočne dynamicky, takže so sedanom Focus sme hrali aj so silnejšími spoluúčastníkmi premávky vyrovnanú partiu.

mondeo-180g.jpg

EcoBoost je dnes u značky Ford obchodným označením zážihových pohonných jednotiek s preplňovaním turbodúchadlom a priamym vstrekovaním benzínu. Je to určite významný krok do budúcnosti. Hoci v prípade Mondea - i napriek výkonu 160 koní - je dynamika jazdy iba priemerná. Aj pri výraznom stlačení plynového pedálu nasleduje iba plynulé zrýchlenie, nijaké „trhanie asfaltu" alebo jeho gumovanie. Na športové odpichy z križovatky alebo na razantné predbiehanie táto kombinácia určite nie je stvorená.

mondeo-181g.jpg

Pri defenzívnej jazde je však dynamika dostačujúca. Navyše vás Mondeo prekvapí veľkou zotrvačnosťou. V skupine pokojne jazdiacich motoristov tento mohutný automobil určite splní očakávanie.

mondeo-190g.jpg

Ford Mondeo osloví záujemcov aj svojím interiérom. Napríklad zaujímavo sú zobrazené ručičky na kruhových prístrojoch. Kto si priplatí približne 4 200 € za balík Titanium X, dostane navyše napríklad tmavé sklá okien (za stĺpikom B), čelné sklo, ktoré odráža infračervené lúče, adaptívne svetlomety LED s osvetľovaním zákrut po natočení volantu, bezkľúčové zamykanie vozidla so štartovacím tlačidlom, elektricky ovládané veko batožinového priestoru, elektricky vyhrievaný kožený volant, aktívny automatický parkovací systém SAPP, pomocou ktorého môžete zaparkovať do medzery v rade stojacich áut alebo aj kolmo bez držania volantu - automatika urobí všetko za vás.

mondeo-182g.jpg

K pozitívam patrí veľká odkladacia priehradka pred spolujazdcom, ako aj priama nadväznosť medzi lakťovou opierkou a radiacou pákou, ktoré sú v jednej rovine doslova v ideálnej pozícii. Výrazným znamienkom mínus však hodnotíme malé ikonky na dotykovom farebnom informačnom displeji (8" obrazovka). Napríklad aktivácia Bluetooth alebo zmena rozhlasovej stanice si počas jazdy vyžaduje doslova presnú trefu, aby ste prstom stlačili práve tú ikonku, ktorú potrebujete.

mondeo-187g.jpg

Predné sedadlá sú aj na dlhej trase pohodlné, intenzitu ich vyhrievania meníte klasickým tlačidlom v troch stupňoch, najmä v zimných mesiacoch dobre padne vyhrievanie volantu. Na zadných sedadlách sa bez problémov usadia i pasažieri s výškou 190 cm. Komfort jazdy sa v tomto modeli dostal na nevídanú úroveň, na čom má určite zásluhu i nová zadná náprava. Podvozok je výborne odhlučnený a nerovnosti vozovky sú dostatočne tlmené, takže v kabíne vládne počas jazdy príjemná atmosféra. Brzdy reagujú s dostatočnou razanciou - až to môže prekvapiť vodiča za vami, najmä ak nedodržiava bezpečný odstup.

mondeo-185g.jpg

Indikátor radenia rýchlosti, ani systém stop&start sme počas testovania veľmi nevyužívali, avšak sú k dispozícii. Druhý z nich je vypínateľný. Najmä pre tých, ktorí si zakladajú na úspornej jazde, môžu byť užitočným doplnkom v atraktívne vyzerajúcom vozidle.
Užitočným pomocníkom - vzhľadom na veľkosť auta - je automatický parkovací asistent, ktorý zaparkuje vaše vozidlo nielen pozdĺžne, ale aj kolmo k vozovke, na pravú i ľavú stranu. Pri kolmom parkovaní však musíte na začiatku úkonu aktivovať smerovky na tej strane, kam hodláte zaparkovať. Avšak pozor: na obrubníky musí striehnuť vodič, ak nechce ošúchať disky svojho Mondea.

mondeo-186g.jpg

Výrobca udáva priemernú spotrebu v kombinovanom režime optimistických 5,9 litra na 100 km, skutočnosť je však vyššia - 7,5 litra na 100 km. S aktivovaným tempomatom sme pri ustálenej stovke zaznamenali priebežnú spotrebu 4,8 litra a na diaľnici (130 km/h) 6,5 litra. Celkový priemer citeľne zvyšuje jazda v meste, najmä pomalé posúvanie sa v kolóne. Dojazd 800 kilometrov spadá do lepšieho priemeru. Celkovo nám Ford Mondeo vychádza ako komfortný automobil pre rozvážne jazdiacich vodičov.

mondeo-183g.jpg

Technické údaje výrobcu auta
Ford Mondeo 1,5 Eco Boost

Objem motora (cm3) 1 598
Výkon (kW/k) 88/120
Krútiaci moment (Nm) 240
Max. rýchlosť (km/h) 222
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 9,2
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,9
(Skutočná spotreba pri teste 7,5)

Cena testovanej verzie 27 190 €
Najlacnejšia verzia 22 980 €

+ Výrazné plusy
Atraktívny vonkajší vzhľad, priestornosť
Presné radenie, malá hlučnosť v kabíne
Automatický parkovací asistent
- Najväčšie mínusy
Malé ikonky na dotykovom displeji
Iba priemerná dynamika jazdy

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri