Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Testy

Ford Focus 1,0 EcoBoost Spirit X

Saturday, 24. 11. 2012 - 18:46, Ivan Václavík   

Ford Focus 1,0 EcoBoost Spirit X

Trojvalec robí divy až sa človek diví: Sen špecialistov, konštruktérov motorov, dosiahnuť vyšší výkon i krútiaci moment a súčasne nižšiu spotrebu paliva sa realizuje. Prvé pokusy smerovali k takzvanému downsizingu (zmenšovanie veľkosti objemu motora), ale Ford posunul hranice možností ešte ďalej. Svetu predstavil iba trojvalcový motor s litrovým objemom, ktorý svojou dynamikou a zároveň úspornosťou doslova vyráža dych.

focus-ecoboost-7393g.jpg

Výkon 92 kW a točivý moment 200 Nm sú v tomto prípade veľmi pôsobivé údaje. Výrobcom avizovaná priemerná spotreba 5,1 litra na 100 km taktiež. Logicky sme sa teda o to viac tešili na testovanie Fordu Focus s týmto revolučným agregátom, ktorý nedávno získal titul Motor roka 2012.

focus-ecoboost-7386g.jpg

Malé turbo a priame vstrekovanie paliva dokážu hotové čary. Focus EcoBoost má nečakane dobrú dynamiku, podvozok na nerovnej vozovke je - obrazne povedané - príjemným vankúšom. Pre šoféra je bonusom neuveriteľne výborná zotrvačnosť vozidla a pasažierov určite príjemne prekvapí mimoriadne nízka hladina hluku v kabíne (i vďaka tichému chodu motora). Najviac hluku sa prenáša do kabíny paradoxne od kolies.

focus-ecoboost-7396g.jpg

Ak si k spomínaným prednostiam pripočítate systém stop&start, prestanete sa čudovať, že priemerná spotreba v kombinovanom režime sa dá udržať na uzde v rozmedzí 5 - 6 litrov. V takom prípade je s plnou nádržou paliva možný dojazd aj 700 kilometrov. Pravda, realita sa môže mierne odchyľovať od deklarácie výrobcu, no my sme na rovine dosiahli - s využitím tempomatu a pri zaradenej šestke - priebežnú spotrebu pri rýchlosti 100 km/h iba 5,3 litra. Na diaľnici (130 km/h) to bolo 6,6 litra, čo je takisto sympatický údaj.

focus-ecoboost-7402g.jpg

Dobrým pomocníkom najmä pre neskúsených vodičov je indikátor radenia, ktorý však nabáda iba na preradenie vyšších stupňov. Ďalšou milou drobnosťou je stíšenie rádia po zaradení spiatočky, ako aj cúvacie senzory. Takéto maličkosti vedia byť veľmi užitočnými pomocníkmi.

focus-ecoboost-7385g.jpg

Rovnako ako napríklad ochranný plast na dverách, ktorý sa automaticky vysunie po ich otvorení, aby chránil pred priamym kontaktom s karosériou vedľa stojaceho auta. Otázne však je, čo v prípade kolízie - plastový kryt je totiž veľmi zraniteľný.

focus-ecoboost-7397g.jpg

Focus tretej generácie má nízku karosériu s výrazným športovým dizajnom. Vzadu upúta pozornosť mohutný spojler a tiež veľké zadné svetlá, ktoré sa nemusia páčiť každému. Na dĺžku meria 4,4 metra a na šírku 1,8 m, takže rozmermi patrí v segmente medzi najväčšie automobily. Zásluhou anatomicky tvarovaných, pohodlných predných sedadiel sme necítili únavu ani po absolvovaní dlhšej trasy, zároveň sme však konštatovali, že ak sú vpredu pasažieri vyšších postáv, nezostane cestujúcim na zadných sedadlách dostatok miesta na nohy.

focus-ecoboost-7398g.jpg

Mohutný prístrojový panel nie je podľa nás najlepším riešením, aj keď vpredu zostane dosť miesta. Takisto miniatúrny informačný displej pred vodičom nás veľmi nenadchol. Jeho ovládanie tlačidlami na dobre tvarovanom volante je síce bez problémov, no ovládanie tempomatu na tom istom ľavom ramene už trošku robí problémy. Tempomatové tlačidlá sú totiž ťažko nahmatateľné aj cez deň, takže od šoféra si to vyžaduje sklopiť zrak a na zlomok sekundy stratiť sústredenie na jazdu. Na pravom ramene volantu môžete podobnými tlačidlami ovládať rádio a telefón.

focus-ecoboost-7392g.jpg

Efektné tyrkysové podsvietenie prístrojov dopĺňa v kabíne červené podsvietenie kľučiek a stredovej konzoly. Pod sklenou strechou je posuvná clona.

focus-ecoboost-7390g.jpg

Základné údaje testovaného auta
Ford Focus 1,0 EcoBoost

Objem motora (cm3) 999
Výkon (kW/k) 92/125
Krútiaci moment (Nm) 200
Max. rýchlosť (km/h) 193
Zrýchlenie 0 - 100 km (s) 11,5
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,1

Cena testovanej verzie 14 990 €
Najlacnejšia verzia 12 990 €

+ Plusy
Nízka spotreba, ticho v kabíne, zotrvačnosť
Anatomicky tvarované pohodlné sedadlá
Komfortný podvozok, pružný motor, brzdy
Výborné dynamické jazdné vlastnosti
- Mínusy
Sťažené ovládanie tlačidiel tempomatu
Zbytočne masívny prístrojový panel

 



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri