Ferrari je super

Po rokoch v motokáre ohlásil v minulej sezóne prestup do áut, na okruhy. Vyskúšal všetko čo sa dalo, od BMW1 až po Mercedes špecifikácie DTM. Od začiatku tohtoročnej sezóny sa upísal prestížnemu seriálu Ferrari Challenge Europe. Štartové pole tu tvoria výlučne vozidlá Ferrari F430, ktorých výkon je obmedzený na maximálnych 490 koní. Z pohľadu techniky vyrovnané štartové pole, v ktorom sa zákonite odzrkadlia schopnosti jednotlivých jazdcov.
O pocitoch, želaniach, plánoch do budúcnosti sme sa pozhovárali s účastníkom Ferrari Challenge Europe – Jankom Danišom.

Janko, vstúpil si po minuloročnej debutovej sezóne hneď do vrcholových okruhových pretekov Ferrari Challenge Europe. Aký bol vstup do tohto prestížneho šampionátu?
„Do šampionátu Ferrari Challenge Europe som vstupoval s veľkým nadšením, ale aj určitými očakávaniami. Tie prvé sa mi splnili už pri kvalifikačných jazdách, keď som si vyjazdil stabilné miesto v rýchlejšej skupine Trofeo Pirreli.“
Máš za sebou štvoricu pretekov, zisk 63 bodov a v priebežnom hodnotení uzatváraš prvú desiatku. Spokojnosť?
„Tu ani tak nejde o spokojnosť, stále vo mne pretrváva to samotné nadšenie z celého šampionátu.“
Ferrari Challenge, je to to čo Ťa uspokojuje ? Keby si sa rozhodoval teraz, v tejto chvíli išiel by si do toho opäť?
„Samozrejme, je tu určité uspokojenie, ale ja osobne vo svojom okolí nepoznám automobilového pretekára, ktorý by bol sám so sebou spokojný. Určite by som to skúsil znovu."

Porovnaj trochu preteky v rámci našich (českých) majstrovstiev. DTM alebo Ferrari?
„Na české DTM-ká nemôžem povedať nič zlé, bol som z nich taktiež veľmi nadšený, ale keby ich tam bolo aspoň desať bolo by to pre mňa omnoho zaujímavejšie. Bolo to fajn, ale vo Ferrari predsa len viacej vyniknú jazdecké schopnosti jednotlivých jazdcov.“
Čaká Ťa ešte v tejto sezóne trojica pretekov vo Ferrari. Máš pre ne pripravenú nejakú špeciálnu taktiku?
„Nie, nemám žiadnu taktiku, som tu vlastne ešte stále nováčik a tak sa budem hlavne sústrediť na nastavenie podvozku, a na moju fyzickú kondíciu.“
Ferrari Challenge Europe, to je len jedna séria pretekov. Ostaneš v tejto sezóne len pri nich, alebo sa na Teba Tvoji fanúšikovia môžu tešiť aj niekde inde?
„Ak sa mi podarí dohodnúť s jedným tímom súťažiacich v ME GT3 tak ma budete mať možnosť sledovať v Brne a v Dubaji. Nejaké rokovania už prebehli, ale nerád by som predbiehal. Ak to bude na 100 % isté, určite sa o tom verejnosť dozvie.
Ďakujem za rozhovor a prajem veľa šťastia.
Miroslav Majláth
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie

Majstri volantu 2024 Nitra III
1. 12. 2024

Majstri volantu 2024 Nitra II
1. 12. 2024

Majstri volantu 2024 Nitra
1. 12. 2024

SLOVAKIA RING oslávil 15 rokov
12. 10. 2024

ARC Bratislava Masaryk RD Brno
11. 9. 2024

Kazarka team Masaryk RD Brno
10. 9. 2024

Aries Racing Masaryk RD Brno
10. 9. 2024

Aries Racing VCSR Slovakia Ring
3. 9. 2024

ARC Bratislava VCSR Slovakia Ring
3. 9. 2024

VCSR Slovakia Ring nedeľa III
27. 8. 2024

VCSR Slovakia Ring nedeľa II
27. 8. 2024

VCSR Slovakia Ring nedeľa
27. 8. 2024

VCSR Slovakia Ring Endurance race III
25. 8. 2024

VCSR Slovakia Ring Endurance race II
25. 8. 2024

VCSR Slovakia Ring Endurance race
25. 8. 2024

VCSR Slovakia Ring sobota II
24. 8. 2024

VCSR Slovakia Ring sobota
24. 8. 2024

VCSR Slovakia Ring piatok
24. 8. 2024

P. Dobšinský Brezno – Čierny Balog
9. 7. 2024

Slovakia Ring ETRC
14. 6. 2024

Slovakia ring FIA ETRC nedeľa
10. 6. 2024

Slovakia ring FIA ETRC sobota
9. 6. 2024

Slovakia ring FIA ETRC piatok
8. 6. 2024

Slovakia ring FIA ETRC Race Taxi
7. 6. 2024

Slovakia ring FIA ETRC tlačovka
6. 6. 2024

CT Slovakia ring
23. 3. 2024

Večer Majstrov Nitra 2023 III
26. 11. 2023

Večer Majstrov Nitra 2023 II
26. 11. 2023

Večer Majstrov Nitra 2023
26. 11. 2023

RS Team Ostrá lúka
12. 9. 2023

Aries Racing VCSR Slovakia Ring
28. 8. 2023