Fantastický úspech Gondu vo Svetovej sérii Renaultu
Automobilový pretekár Richard Gonda má za sebou veľmi vydarenú sezónu v podujatí World Series by Renault. Pre slovenský motorizmus spravil výbornú reklamu, ako jeho jediný zástupca v štartovom poli patril medzi najvýraznejšie postavy šampionátu Renault Sport Trophy. V unikátnom prototype RS01, ktorý bol súčasťou prestížnej série vôbec po prvýkrát, absolvoval od 30. mája do 18. októbra šesť zastávok na slávnych európskych okruhoch a dovedna dvanásť pretekov (šesť vytrvalostných a šesť šprintových). Vo svojej kategórii Prestige skončil v celkovom hodnotení so 123 bodmi na skvelom druhom mieste.
Pre banskobystrického rodáka išlo o premiérovú sezónu, v ktorej sa objavil v kapotovanom aute. Novej výzvy v pretekárskom špeciáli sa zhostil skutočne excelentným spôsobom. Dvadsaťjedenročný Gonda dokázal svoj talent a jazdecké schopnosti a na novinku v motošporte s výkonom vyše 500 koní sa úspešne adaptoval od prvého podujatia. Svojou rýchlosťou a profesionálnym prístupom si získal medzi súpermi veľký rešpekt.
Oprávnene, bilancia Gondu vo farbách francúzskeho tímu ART Junior bola štyri pole positions v kvalifikáciách, v jednej skončil druhý a jednu po chybe bŕzd a havárii nedokončil. Vo vytrvalostných pretekoch s tímovým kolegom Andreom Pizzitolom sa tešili z dvoch víťazstiev (Le Mans a Jerez) a trikrát skončili tretí.
V šprinte oslnil Gonda najmä na Hungaroringu, kde nedal konkurencii žiadnu šancu. Aj s podporou početnej skupiny slovenských fanúšikov finišoval s takmer polminútovým náskokom na čele. Do posledného kola bojoval o víťazstvo v Le Mans, Talian Dario Capitanio, celkový víťaz série, ho tesne zdolal. O bodový zisk v pretekoch v Spa, v šprinte pripravila Gondu kolízia na štarte a kontakt so súperom mu zmaril šance na body aj v Silverstone.
Veľkú húževnatosť ukázal v poslednom podujatí sezóny v Jereze, kde predviedol fantastickú stíhaciu jazdu. Z jedenásteho miesta sa v priebehu niekoľkých kôl prebojoval až na pódium, skončil na bronzovom stupienku. Vyslúžil si uznanie nielen na tribúnach a v padoku, ale aj na záverečnom slávnostnom ceremoniáli World Series by Renault, kde bol v rámci pretekov Renault Sport Trophy Gonda ocenený finálnymi trofejami pre top 3 jazdcov.
Sezónu Renault Sport Trophy priniesla slovenským fanúšikom stanica Digi Sport. V rámci víkendov World Series by Renault sa uskutočnili aj dramatické súboje v sériách ako Formula Renault 3.5 či Formula Renault 2.0. Počas sezóny 2015 si spolu 500-tisíc návštevníkov vychutnalo tieto pretekárske víkendy.
Richard Gonda: Som veľmi šťastný, že sa mi v ďalšej sezóne podarilo vychutnať si triumfy. Bola to pre mňa veľká skúsenosť po sezónach vo formulových seriách s odlišným typom veľmi rýchleho a špecifického auta, na ktoré som si musel zvykať. Čakal ma nový tím, nový formát pretekov, na trati som zažil množstvo šťastných, ale aj smoliarskych momentov. Veľmi sa teším, že od prvých až po posledné preteky v sezóne som mal skvelú rýchlosť a bojoval o popredné priečky. Mrzí ma, že sme nezískali celkové prvé miesto, pretože sme naň naozaj mali. Nevyhlo sa mi však aj niekoľko smolných pretekov, kde som toho veľa zmeniť nemohol a kvôli kontaktom na trati som musel odstúpiť. Stratili sme tak množstvo cenných bodov. Každopádne je všetko skvelé tak, ako to je a ďalšia fantastická sezóna je za nami. Musím sa srdečne poďakovať všetkým, ktorí ma podporujú a fandia, je to neskutočná motivácia. Veľká vďaka patrí našim partnerom a sponzorom. Samozrejme, najväčšia zásluha na tomto úspechu patrí mojej úžasnej rodine, priateľke, tímu Sophidea a všetkým v mojom blízkom okolí, bez ktorých by to absolútne nešlo!
Finálne poradie kategórie Prestige
1. Dario Capitanio ITA Oregon Team 162 b.
2. Richard Gonda SVK ART Junior Team 123 b.
3. Diederik Sijthoff NED V8 Racing 109 b.
Finálne poradie kategórie Endurance
1. Dario Capitanio/ David Fumanelli ITA/ITA Oregon Team 115 b.
2. Andrea Pizzitola/ Richard Gonda FRA/SVK ART Junior Team 95 b.
3. Luciano Bacheta/ Niccoló Nalio GBR/ITA Oregon Team 72 b.
Šampionát tímov
1. Oregon Team 454 b.
2. ART Junior Team 424 b.
3. V8 Racing 315 b.