F1 znova na staniciach Sport1 a Sport2
Nová sezóna Formuly 1 štartuje už tento víkend. A najrýchlejšie motoristické preteky na svete budú môcť diváci na Slovensku a v Českej republike opäť sledovať exkluzívne na staniciach Sport1 a Sport2. Nové štúdio F1, upravené krídla, nové dvojice jazdcov, ale aj klasická zostava komentátorov, rovnaká rivalita a obľúbené pretekárske okruhy. Novinky aj tradície… dôvodov, prečo sledovať kráľovnú motoršportu, je skrátka veľa.
„Formula 1 na staniciach Sport1 a Sport2, to je po štyroch rokoch plných priamych prenosov už tradičné spojenie. AMC Networks International – Central and Northern Europe ako prevádzkovateľ týchto športových staníc si už roky klade za cieľ prinášať športovým fanúšikom to najlepšie zo svetového športu a preteky Formuly 1 to napĺňajú vrchovatou mierou. Vďaka našim staniciam neprídu milovníci najrýchlejších monopostov na svete ani o sekundu pretekov, kvalifikačných zápolení a tréningov,“ hovorí Marcel Mareš, Country manažér AMC Networks International pre Českú republiku a Slovensko.
Každý víkend pretekov v sezóne 2019, ktorá sa tento rok pretiahne od polovice marca až do decembra, sa začne priamymi prenosmi štvrtkových a piatkových tréningov na stanici Sport1. Počas samotného víkendu pretekov diváci na Sport1 uvidia urputné boje v kvalifikáciách a na sesterskej stanici Sport2 budú môcť sledovať samotné preteky. „Každej Veľkej cene bude samozrejme predchádzať predpretekové štúdio, ktorým bude fanúšikov sprevádzať osvedčená zostava komentátorov. A tu sa diváci už od úvodnej Veľkej ceny Austrálie dočkajú atraktívnej zmeny. Tradiční a obľúbení komentátori Tomáš Richtr, Števo Eisele, Josef Král a Richard Gonda totiž divákov privítajú v úplne novom štúdiu Formuly 1,“ dodáva Mareš.
Zmeny zaregistrujú diváci nielen v štúdiu, ale aj na trati počas samotných pretekov. Už tradične totiž došlo k úpravám monopostov. Tou najmarkantnejšou je úprava rozmerov predného aj zadného krídla. Predné sa posunulo dopredu a narástlo do výšky aj do šírky. A nárastu veľkosti sa dočkalo aj to zadné. Všetky tieto zmeny majú za cieľ jediné, uľahčiť predbiehanie prostredníctvom redukcie vzdušných turbulencií za monopostmi a tým preteky zatraktívniť. Jednou z vecí, ktorá sa od vlaňajšej sezóny zmenila, je aj povolená hmotnosť jazdcov. Tí si už nemusia tak prísne sledovať svoju štíhlu líniu a namiesto toho sa môžu venovať naberaniu svalov. Po novom musia vážiť minimálne 80 kilogramov vrátane sedačky, zatiaľ čo v minulosti mohli stajne kompenzovať ľahších jazdcov rozložením rozdielnej hodnoty minimálnej hmotnosti vo vozidle tak, aby zlepšili jeho stabilitu.
Posledné týždne mohli stajne skúšať nové monoposty na okruhu v Barcelone. A tieto testy naznačili jedno – Ferrari je opäť vo forme. Po závere vlaňajšej sezóny, keď tím z Maranella bojoval sám so sebou, sa totiž zdá, že by Mercedes tento rok mohol mať problém s obhajobou titulu. To nakoniec naznačili aj komentáre, vychádzajúce z britskej stajne, ktoré priznávali, že Ferrari lepšie zvládlo prechod na nové technické špecifikácie a momentálne má náskok približne pol sekundy na kolo. Ako na tom však tímy sú v skutočnosti, to ukáže až nadchádzajúci víkend pretekov. Mercedes mohol počas testov blafovať a testovať vyladenie monopostu bez snahy o čo najrýchlejšie kolá.
Ferrari však má dôvod na optimizmus. A nielen kvôli výborným výkonom svojej jednotky, Sebastiana Vettela, ktorý jazdil najrýchlejšie časy testov. Výborné výkony totiž predvádza aj nováčik v tíme Charles Leclerc. Áno, ten Leclerc, ktorému v minuloročnej sezóne s najväčšou pravdepodobnosťou zachránil život kontroverzný ochranný prvok HALO. Vzadu bude číhať vždy nebezpečný (súperom a občas aj sebe) Max Verstappen zo stajne Red Bullu. Tá po rokoch ukončila spoluprácu s Renaultom a prešla k Honde. Pomôže nová spolupráca stajni s býkom v znaku prerušiť hegemóniu dua Mercedes – Ferrrari? Nová sezóna Formuly 1 na staniciach Sport1 a Sport2 je tu!
Števo Eisele, Jan Huk