F1 sa vracia do Európy
Španielskou GP sa tento víkend začína európska časť MS F1.
Asi neexistuje v súčasnosti iný okruh, ktorý by piloti a tímy F1 poznali tak dokonale, ako je katalánska trať na predmestí Barcelony. Dobrá poloha a priaznivé poveternostné podmienky z neho robia ideálne miesto na predsezónne testy počas ktorých tu všetci najazdia stovky kôl. No aj napriek tomu sa môže počas májového víkendu niekedy ľahko stať, že pilot nedokáže nájsť optimálne nastavenie. Oproti testom je oveľa teplejšie (tento víkend sa očakávajú teploty okolo 25-28°C a povrch trate dosiahne cca 50°C) a hlavne sa tam často mení vietor. A tak čo platilo dopoludnia, už vôbec nemusí fungovať popoludní. Každopádne však platí, že sa tu vyžaduje vyšší prítlak, čo neprospieva pneumatikám. Aj preto Pirelli nominovalo pneumatiky hard, medium a soft. Vlani Nico Rosberg vyhral tak, že odštartoval na medium, ktoré vymenil v 15.kole za ďalšiu sadru medium a nakoniec do posledného stintu v 44.kole prezul na hard. Hamilton, ktorý vlani skončil druhý, išiel alternatívnu stratégiu, keď aj on vyštartoval na použitých medium, ktoré však prezul za nové v 14.kole a hrd obul v 32.kole, aby sa v 51.kole znova vrátil na použité medium. Hamilton teda jazdil tri zastávky, kým Rosberg dve. Ktorá stratégia bude úspešnejšia tento rok?
O favoritoch na víťazstvo ani netreba veľmi pochybovať. Mercedes ťahá víťaznú šnúru a vyhral tu aj v posledných dvoch rokoch (vlani Rosberg, predvlani Hamilton). A Ferrari? Tým tvrdšie pneumatiky veľmi nesedia a tak môžu len prekvapiť a vyťažiť z nepredvídaných okolností o ktoré v F1 nie je núdza. Nemali by sme však zabúdať, že vlani tretí Vettel na ferrari strácal v cieli 45 sekúnd a štvrtý Bottas vo williamse prakticky celú minútu.
Zaujímavé bude sledovať, ako sa utrasú pomery v tábore „červených býkov", ktorý využili humbuk okolo Kvyatovej hrúbky v Soči a rýchlo ho presunuli do Toro Rosso, aby si poistili talentovaného Verstappena. Preteky v Barcelone naznačia pre koho to bude užitočnejšie, pretože STR bolo v úvode sezóny v lepšej kondícii ako RB. Rozvádzať ďalej túto tému však zjavne nemá zmysel, pretože čo fanúšik, to iný pohľad.
Dobrou správou je, že európske preteky sa jazdia pre nás v pohodlnom popoludňajšom čase, keď štart kvalifikácie aj nedeľňajšie preteky si vychutnáme od 14.00 nášho času. Odporúčame kanály Sport1 a Sport2. Kto ovláda, tak ten si to môže pozrieť aj na nemeckej RTL.