Ervideira Rali TT 2009
Česká a slovenská CCR scéna musí na svoj štart čakať do mája/května, International Baja Cup má prvý podnik na programe o týždeň (Northern Forest Baja, 26.2.-1.3.), do Italian Baja zostáva ešte mesiac. Výsadu zahájenia prvého CCR šampionátu roka tak uchmatlo Portugalsko s úvodným podnikom Ervideira Rali TT 2009. Na štart sa postavilo 43 výlučne domácich posádok, mená a hlavne technika však predznamenávali veľké veci. Štvrtý jazdec portugalského šampionátu minulého roka Miguel Farrajota predstavil novú evolúciu prototypu na báze Toyoty RAV4, o priečku lepší Pedro Grancha usadol do Nissanu Navara, dvojica najlepších Miguel Barbosa a Filipe Campos (majster 2008) spolu s Bernardom Monizom de Maiom tvorili malú armádu vozov BMW X3 od X-Raidu. Najväčšiu pozornosť však pútal Carlos Sousa, ktorý sa na tratiach domáceho šampionátu ukázal prvý raz od roku 2002. A rovnako ako pred siedmymi rokmi, aj teraz to bolo za volantom Mitsubishi. Konkrétne Mitsubishi Racing Lancer. Hoci Mitsubishi ukončilo svoje účinkovanie vo forme továrenského tímu, nové Lancery bude možné vídať na tratiach práve vďaka súkromníkom.
Carlos Sousa dostal svoj Lancer do rúk krátko pred štartom, na zoznámenie s technikou mal len pár hodín. Piatkový 5-kilometrový prológ ukončil na treťom mieste so stratou 6 sekúnd na najrýchlejšieho Barbosu, na druhú priečku sa vtlačil Campos. Štvrtý Grancha napriek problémom s riadením zaznamenal čas len o 2 sekundy horší ako navrátilec Sousa. Vôbec sa nedarilo Farrajotovi, už v prológu stratil viac ako 11 minút kvôli štrajkujúcej elektronike motora BMW. V sobotu sa ešte stihol blysnúť štvrtým časom na CP1, po ňom sa však jeho účinkovanie na súťaži skončilo. Pedro Grancha sa na každom meranom úseku zmestil do prvej päťky, kvôli zlému výberu pneumatík to však nestačilo na lepšie ako štvrté miesto celkovo. S rovnakou situáciou sa potýkali aj Filipe Campos a Miguel Barbosa, obaja na trati museli opravovať defekt a to umožnilo Sousovi dostať sa do vedenia. Merané úseky druhej časti špeciálky sa stali korisťou Camposa, zo straty však zmazal len 11 sekúnd a musel sa uspokojiť s druhým miestom. To bolo pre skúseného matadora Camposa sklamanie, tento rok mal v pláne vyhrať všetky súťaže domáceho šampionátu. Na Sousu s bezchybne fungujúcim Lancerom však hneď na úvod sezóny nestačil. Prvý podnik portugalského šampionátu teda vyhral Carlos Sousa (Mitsubishi Racing Lancer), druhý bol Filipe Campos, tretí Miguel Barbosa (obaja BMW X3cc), štvrtý Pedro Grancha (Nissan Navara) a prvú päťku uzavrel Bernard Moniz de Maia (BMW X3cc).
Portugalský šampionát cross country rally pokračuje 20.-21.3. druhým podnikom Rali TT Serras do Norte.
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa III
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa II
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa
14. 1. 2019