DS3 Racing inšpirovaný pretekármi
Posilnená obchodným úspechom modelu DS3 rozširuje automobilka Citroën líniu DS ďalej a uvádza DS3 Racing. Štýlový zjav a vysoká úroveň výbavy sú určené najmä náročnejším klientom, aby umocnili zážitok z jazdy. A pripomenuli nielen 6 titulov majstra sveta konštruktérov v rely, ale aj sedem titulov majstrov sveta v rely medzi jazdcami posádky Sébastien Loeb a Daniel Elena.
Citroën DS3 Racing má dĺžku 3,96 m a dopĺňa pôvodný DS3 o rýdzo športové prvky, akým je napríklad zadný difúzor, dvojitá chrómovaná koncovka výfukového potrubia, či karbónová povrchová úprava karosérie (zadný difúzor, poloohybná lamela v prednom nárazníku, pás v spodnej časti karosérie, či rozširujúce sa lemy blatníkov).
Toto športovo vyladené auto jazdí na veľkých 18-palcových kolesách s jedinečným dizajnom a dodáva sa vo dvoch farebných vyhotoveniach - v čiernej farbe Obsidien s oranžovou strechou, alebo v bielej farbe Banquise so šedou strechou. Športového ducha podporuje aj ponuka ďalších individuálnych úprav.
Interiér vychádza z modelového radu DS3, ale rovnako ako exteriér dostal viacero špecifických športových prvkov. Niektoré, napríklad stredová konzola, palubná doska, stred volantu, či podpery štítu palubnej dosky sú vo farbe vozidla.
Motor, ktorý prešiel úpravami oddelenia Citroën Racing, využíva všetky skúsenosti šesťnásobných majstrov sveta v rely kategórie WRC medzi konštruktérmi. Základom je motor 1,6 litre THP 150 a konštruktérom sa podarilo jeho výkon pozdvihnúť zo 115 kW (156 k) až na 148 kW (202 k). Spolu s tým výrazne stúpol aj krútiaci moment. V reči čísel to znamená nárast z 240 Nm na 275 Nm, čo predstavuje nárast o vyše 15 %, pričom je k dispozícii v širokom spektre otáčok, čo zaručuje pružnosť a príjemné jazdné vlastnosti.
Podvozok a nápravy tiež prešli viacerými úpravami. Konštruktéri sa zamerali na výrazné zlepšenie prenosu reakcií a spätnej väzby medzi vodičom a vozovkou. Vozidlo dostalo špeciálne tlmiče a rozšírenú prednú a zadnú nápravu.
Zároveň sa o 15 mm znížila svetlá výška. To všetko výrazne zmenilo pôvodné jazdné vlastnosti Citroënu DS3. Predné kolesá brzdia štvorpiestikové brzdiče, kotúče sú odolnejšie a vyhovujú požiadavkám oddelenia Racing.