Druhý podnik Dakar Series: Premiéra pre nový „špeciál“ Mitsubishi
Pax (mier, pokoj) – tak znie z latinčiny použitý výraz pre druhý podnik Dakar Series. „Rallye mieru“ bude prechádzať územím Portugalska a Španielska. Uskutoční sa v termíne 10. – 14. septembra 2008, žiaľ bez účasti kamiónov – trať by vraj pre ne bola úzka. Čo k tomu dodať? Škoda! Viac-menej bude svedkom najväčšej technickej udalosti. Čo sa týka jednotlivých firiem, tam už taký pokoj, proklamovaný v názve súťaže, rozhodne nie je. Každá zo stajní horúčkovite pracuje na zdokonaľovaní svojich vozidiel...
Mitsubishi, ako dlhoročný vládca Dakaru a posledný z veľkých mohykánov preháňajúcich po púšti veľké benzínové motory, prechádza definitívne k nafte. Premiéru si odbije úplne nový automobil Mitsubishi Racing Lancer.
Mitsubishi predvádza ďalší z manévrov, ako sa udržať na vrchole. V posledných rokoch sa na Dakare presadzovalo predovšetkým perfektným podvozkom, vyrovnanou jazdeckou zostavou a kvalitnou tímovou organizáciou. Volkswagen ho prevalcoval v technickom nasadení, počte doprovodných vozidiel aj v počte víťazných etáp. Nie ale v počte víťazstiev! Príkladom bol Dakar 2007, kde Volkswageny vyhrali jedenásť etáp zo štrnástich, zatiaľ čo Mitsubishi ani jednu, ale diamanty brali prvé dve priečky. Pokračujúci vývoj dieselových motorov však naznačoval trend diaľkových maratónov.
Aj napriek väčšej zložitosti dieselové motory vykazovali skvelé parametre predovšetkým v točivom momente a schopnosti ho dlhodobo udržať, rovnako tak aj v nízkych otáčkach a pri prejazdoch dunovým terénom. V súkromnom rozhovore s Alešom Lopraisom sa pre zaujímavosť Stéphane Peterhansel vyjadril, že ideálne vozidlo by malo mať podvozok Mitsubishi a motor BMW.
Mitsubishi predstavilo svoj diesel dosť nenápadne pri Stredoeurópskej rallye (prvý diel Dakar Series), kde dieselové vozidlo pilotoval Hirosi Masuoka. Premiéra nebola veľmi presvedčivá, motoru chýbal ťah, aký bolo badať u Volkswagenu aj BMW a na prvý pohľad rýchlejší boli aj tradiční benzínoví kolegovia. Vývoj však nemilosrdne pokročil a Masuokove dojmy z ďalších testov sú viac než vynikajúce: „Nikdy som nemal z auta tak skvelý pocit. Točivý moment v nízkych otáčkach aj schopnosť udržiavať maximálnu rýchlosť sú priam fantastické.“ Nový agregát pôjde rovno do nového „špeciálu“, ktorého silueta karosérie síce zostala zachovaná, ale dostala charakteristické vzhľadové prvky z Lanceru, čo sa týka hlavne prednej masky.
V automobile použitý motor je vidlicový šesťvalec o objeme 2997 ccm, výkonu 260 konských síl a točivom momente cez 650 Nm. Technici ďalej zapracovali na zavesení kolies, znižovaní hmotnosti aj novej konfigurácii celého motorového priestoru, ktorá má zabezpečiť optimálne chladenie. Stajňa absolvovala hneď niekoľko testovacích skúšok v Španielsku a Maroku, v priebehu ktorých nový automobil najazdil cez 8000 ostrých kilometrov.
Mitsubishi teda vstupuje do novej doby maratónskych súťaží dobre pripravené. Spoľahlivosť poslednej verzie Pajero bola vynikajúca a stala sa rozhodujúcim faktorom úspechu v boji proti dieselovej presile. Teraz stojí francúzsko – japonský tím z Pont – de – Vaux na prahu úplne inej éry a vykročiť musí správou nohou. Aj tak si však po 25 rokoch fanúšikovia povedia: Adieu, Pajero! Tak dlho sa totiž legendárny typ objavoval na dakarskej súťaži.
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa III
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa II
14. 1. 2019
Rally Dakar 6. etapa
14. 1. 2019