Druhý podnik Dakar Series: Premiéra pre nový „špeciál“ Mitsubishi


Mitsubishi, ako dlhoročný vládca Dakaru a posledný z veľkých mohykánov preháňajúcich po púšti veľké benzínové motory, prechádza definitívne k nafte. Premiéru si odbije úplne nový automobil Mitsubishi Racing Lancer.

Mitsubishi predvádza ďalší z manévrov, ako sa udržať na vrchole. V posledných rokoch sa na Dakare presadzovalo predovšetkým perfektným podvozkom, vyrovnanou jazdeckou zostavou a kvalitnou tímovou organizáciou. Volkswagen ho prevalcoval v technickom nasadení, počte doprovodných vozidiel aj v počte víťazných etáp. Nie ale v počte víťazstiev! Príkladom bol Dakar 2007, kde Volkswageny vyhrali jedenásť etáp zo štrnástich, zatiaľ čo Mitsubishi ani jednu, ale diamanty brali prvé dve priečky. Pokračujúci vývoj dieselových motorov však naznačoval trend diaľkových maratónov.

Aj napriek väčšej zložitosti dieselové motory vykazovali skvelé parametre predovšetkým v točivom momente a schopnosti ho dlhodobo udržať, rovnako tak aj v nízkych otáčkach a pri prejazdoch dunovým terénom. V súkromnom rozhovore s Alešom Lopraisom sa pre zaujímavosť Stéphane Peterhansel vyjadril, že ideálne vozidlo by malo mať podvozok Mitsubishi a motor BMW.

Mitsubishi predstavilo svoj diesel dosť nenápadne pri Stredoeurópskej rallye (prvý diel Dakar Series), kde dieselové vozidlo pilotoval Hirosi Masuoka. Premiéra nebola veľmi presvedčivá, motoru chýbal ťah, aký bolo badať u Volkswagenu aj BMW a na prvý pohľad rýchlejší boli aj tradiční benzínoví kolegovia. Vývoj však nemilosrdne pokročil a Masuokove dojmy z ďalších testov sú viac než vynikajúce: „Nikdy som nemal z auta tak skvelý pocit. Točivý moment v nízkych otáčkach aj schopnosť udržiavať maximálnu rýchlosť sú priam fantastické.“ Nový agregát pôjde rovno do nového „špeciálu“, ktorého silueta karosérie síce zostala zachovaná, ale dostala charakteristické vzhľadové prvky z Lanceru, čo sa týka hlavne prednej masky.

V automobile použitý motor je vidlicový šesťvalec o objeme 2997 ccm, výkonu 260 konských síl a točivom momente cez 650 Nm. Technici ďalej zapracovali na zavesení kolies, znižovaní hmotnosti aj novej konfigurácii celého motorového priestoru, ktorá má zabezpečiť optimálne chladenie. Stajňa absolvovala hneď niekoľko testovacích skúšok v Španielsku a Maroku, v priebehu ktorých nový automobil najazdil cez 8000 ostrých kilometrov.

Mitsubishi teda vstupuje do novej doby maratónskych súťaží dobre pripravené. Spoľahlivosť poslednej verzie Pajero bola vynikajúca a stala sa rozhodujúcim faktorom úspechu v boji proti dieselovej presile. Teraz stojí francúzsko – japonský tím z Pont – de – Vaux na prahu úplne inej éry a vykročiť musí správou nohou. Aj tak si však po 25 rokoch fanúšikovia povedia: Adieu, Pajero! Tak dlho sa totiž legendárny typ objavoval na dakarskej súťaži.
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie

Offroad trial Brezno
13. 4. 2025

H6 Rally I. kolo Tarnobrzeg
31. 3. 2025

Offroad Trial Brezno 2024
20. 10. 2024

Offroad trial Červená skala II
29. 9. 2024

Offroad trial Červená skala
29. 9. 2024

Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024

Off road trial Hruštín
20. 5. 2024

Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024

Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024

Offroad Tisovec III
29. 4. 2024

Offroad Tisovec II
29. 4. 2024

Offroad Tisovec
29. 4. 2024

Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023

Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023

Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023

Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023

Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022

Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022

Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022

Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021

Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021

Hungarian Baja
10. 8. 2021

Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021

Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021

Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021

Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020

Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019

Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019

Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019

Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019

Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019