Druhé podujatie Slovenského Okruhového Pohára s rekordnou účasťou!
Slovenský Okruhový Pohár zavítal do Brna. Na Masarykov okruh sa s legendárnou traťou prišlo 25. apríla popasovať 64 jazdcov. Mraky nad areálom síce naznačovali všeličo, no okrem pár kvapiek v dopoludňajších hodinách počasie pretekárom prialo. Okruh kopíruje terén a jazdci sa museli vysporiadať s klesaniami, stúpaniami a rôznymi profilmi zákrut. Nováčikovia sa zoznamovali počas voľných tréningov s 5403 m dlhou traťou, ktorá je prehľadná, má svoj rytmus a jazdec v každom momente vidí, čo sa pred ním deje. Rozmanité štartové pole sľubovalo zaujímavé boje vo všetkých skupinách. Pretekári aj diváci si prišli na svoje.
Prvé preteky
Skupina A - STC (Small Touring Car)
Medzi malými autami s objemom do 1600 cm3 a do 2000 cm3 si prvý rad na štarte vybojoval Jiří Konečný na Renaulte Clio pred Stefanom Schafhauserom na Lotuse Exige. Po letmom štarte sa pretekári natlačili do prvej zákruty, kde si chcel každý vybojovať čo najlepšiu pozíciu. Do bojov o pozície zasiahlo aj počasie. Mrholenie naznačovalo príchod dažďa, ktorý by mohol zamiešať poradím. Okrem pár kvapiek v strednej časti pretekov však nepršalo a jazdilo sa na prakticky suchej trati. Tuhé boje medzi sebou zvádzala skupina vedúcich pretekárov Jiří Konečný, Stefan Schafhauser, Mário Bobošík a Pavol Dlugoš. Z víťazstva v triede do 2000 cm3 sa nakoniec tešil Jiří Konečný na Renaulte Clio, ktorý zdolal Stefana Schafhausera na Lotuse Exige a Milan Gregušku na Renaulte Clio. V triede do 1600 cm3 si prvé miesto vybojoval Mário Bobošík na VW Polo pred Pavlom Dlugošom na Škode Felicia a Jozefom Šormanom na Škode 130RS.
Skupina B - BTC (Big Touring Car)
Kvalifikáciu v skupine veľkých áut, ktorá združuje triedy do 3000 cm3, do 3500 cm3 a nad 3500 cm3 vyhral a prvé miesto na štarte si zabezpečil Petr Vacik na Ferrari 430 pred Rudolfom Machánkom na Mercedese SLS AMG GT3. Letmý štart začal tvrdý 20 minútový boj medzi Mercedesom a Ferrari. Jazdci si nič nedarovali, bojovali o každú zákrutu, stále nárazník na nárazník, koleso na koleso. Tvrdý, no férový boj vyhral Petr Vacik na Ferrari 430, ktorý okrem pretekov zvíťazil aj v triede nad 3500 cm3. Druhý v tejto triede skončil so stratou len 0,138 s Rudolf Machánek na Mercedes SLS AMG GT3 a tretie miesto vybojoval Jan Merdicky na Forde Roush Mustang. V triede do 3500 cm3 zvíťazil Tomáš Pospíšil na BMW Z4 pred druhým Liborom Šichtařom na BMW M3 a tretím Karlom Kováčom na BMW Z3M Coupe. Triedu do 3000 cm3 vyhral André Mašek pred Petrom Kochtom a Mariánom Polónyim, všetci na BMW 130i.
Skupina C - OFC (Open and Formula Cars)
Skupina C združuje otvorené autá a formule. Tu si v kvalifikácii najlepšie počínal Filip Zelenský na formule Dallara F394, ktorý porazil Jana Ondráka na KTM X-Bow. Filip využil pole position, dobre odštartoval a udával tempo pretekov. V triede otvorených áut o tretie miesto bojovali Martin Prihoda na Radicale SR4, Sergej Paulavets na KTM X-Bow a Ladislav Deák na Radicale SR 4. Po 20 minútach si bronzovú priečku medzi otvorenými autami vybojoval Martin Prihoda na Radicale SR4, druhý skončil Karel Bednář na KTM X-Bow a triedu otvorených áut vyhral Jan Ondrák tiež na KTM X-Bow. Po víťazstvo v triede formúl si prišiel Filip Zelenský na Dallare F394, ktorý porazil Miroslava Nižnanského na formule Opel-Lotus.
Druhé preteky
Skupina A - STC
Aj štartový rošt druhých pretekov určila kvalifikácia. Technické problémy však nedovolili nastúpiť jednému z favoritov triedy do 1600 cm3, Pavlovi Dlugošovi. V pretekoch sa na prvé miesto prepracoval Stefan Schafhauser na Lotuse Exige. Pozíciu si udržal až do konca pretekov a nedovolil Jiřímu Konečnému na Renaulte Clio vziať si prvé miesto späť. Zaujímavé súboje zvádzali Michal Kumiega na Renaulte Clio RS a František Kuča na Honde Civic Type-R, alebo Roman Vesílek na Forde Fiesta a Drahomír Osvald na Citroëne C2 VTS. V triede do 2000 cm3 si po prvé miesto prišiel Stefan Schafhauser na Lotuse Exige, za ním skončil Jiří Konečný na Renaulte Clio a Franz Vogel na Lotuse Exige. Triede do 1600 cm3 dominoval Mário Bobošík na VW Polo, ktorý zdolal druhého Jozefa Šormana na Škode 130RS a tretieho Petra Holečka na Forde Fiesta.
Skupina B - BTC
V skupine veľkých áut si Petr Vacik na Ferrari 430 a Rudolf Machánek na Mercedes SLS AMG GT3 zopakovali boj o prvé miesto. Rovnako ako v prvých pretekoch chceli obaja vyhrať a nič si nedarovali. To však nebol jediný súboj o prvé miesto. V triede do 3000 cm3 sa o prvé miesto bili Petr Kochta a André Mašek, obaja na BMW 130i. Preteky a triedu nad 3500 cm3 nakoniec vyhral Petr Vacik na Ferrari 430 pred Rudolfom Machánkom na Mercedese SLS AMG GT3, tretí skončil Milan Kodídek na Porsche GT3. V triede do 3500 cm3 získal prvé miesto Tomáš Pospíšil na BMW Z4, druhé miesto si vybojoval Libor Šichtař na BMW M3 a na treťom mieste prišiel Radek Hort na BMW M3 E46. Víťazom triedy do 3000 cm3 sa stal Petr Kochta, ktorý zdolal Andrého Mašeka a Mariána Polónyiho, všetci jazdili na BMW 130i.
Skupina C - OFC
Skupinu C opäť ovládol Filip Zelenský s Dallarou F394, ktorý so svojou formulou postupne utekal otvoreným autám. KTM X-Bow mali prevahu v triede, no bravúrnou jazdou sa pomaly prepracovával dopredu Ladislav Deák na Radicale SR4. Podarilo sa mu dostať až na tretie miesto medzi otvorenými autami. Druhé miesto si vybojoval Karel Bednář a triedu vyhral Jan Ondrák, obaja na KTM X-Bow. Najrýchlejším medzi formulami bol Filip Zelenský na Dallare F394, druhý skončil Miroslav Nižnanský na formule Opel-Lotus.
Tešíme sa na stretnutie s pretekármi a priaznivcami motoršportu na treťom podujatí, ktoré uzavrie prvú polovicu sezóny 29. mája na Slovakia Ringu.