Drotár si užíval rely aj kopce
V priebehu dvoch týždňov absolvoval skúsený Igor Drotár so svojim Subaru Imprezra WRC tri podujatia. Najskôr sa predstavil na rely u našich severných susedov, ktorej výsledky sa zaratúvali aj do slovenského šampionátu, potom dve súťaže automobilov do vrchu. Bol to náročný a vyčerpávajúcu mikrocyklus, ktorý však ostrieľaný pretekár opäť zvládol veľmi dobre. Súťaž na poľských cestách bola pre Drotára v znamení pätnástok, keď si po oba dni pripísal do absolútneho poradia aj triedy 11 dvakrát po 15 bodov.
„Bola to náročná rely, počas ktorej hrozila možnosť vypadnutia či poškodenia techniky. Jazdilo sa počas dvoch dní a tomu sme podriadili aj taktiku, aby sme prešli cieľom druhého dňa, hoci sa každý súťažný deň bodoval samostatne. Počas súťaže sme mali niekoľko menších problémov, ale všetko sme zvládli a došli v porovnaní našou s konkurenciou po oba dni do cieľa," povedal na margo ostatnej súťaže rely v Poľsku.
Počas toho istého víkendu ako sa konala rely u našich severných susedov pokračoval slovenský šampionát pretekov automobilov do vrchu ďalším dielom. Ani kolízia termínov nezabránili pretekárovi Slovakia Rally System Igorovi Drotárovi aby sa rýchlo presunul na preteky na Jankovom vršku. „Ak vezmem do úvahy že som sa presúval v noci po nie najľahšej súťaži v Poľsku, tak sa mi jazdilo na tomto kopci viac dobre. Dosiahol som štvrtý absolútny čas, keď prvé dve priečky patrili formulkám a tretí bol Koiš. Auto fungovalo super, hoci ešte bolo zablatené po rely a veľmi nepasovalo k tým vylešteným kopcovým špeciálom. Vôbec mi to však nevadilo a dosiahol som dobré časy i celkové umiestnenie. Užíval som si jazdu tak ako deň predtým rely a výsledok ma potešil," vrátil sa podujatiu na Jankovom vršku.
V náhradnom termíne sa uskutočnili preteky na Dobšinskom kopci, ktoré nasledovali hneď počas ďalšieho víkendu. Organizátori aj jazdci sa dočkali nového asfaltového koberca na celej dĺžke kopca a tak všetci boli plný očakávania aké nástrahy im pripraví nový asfalt. Nielen on, ale aj počasie, ktoré už tradične dokáže sťažiť pozície jazdcom. V sobotu sa jazdilo na suchej i mokrej trati, čo vyhovovalo skôr plechovým autám ako formulkám. V prvý súťažný deň to využil Igor Drotár, ktorý vyhral absolútne a rovnako aj svoju skupinu A i triedu A+2000.
„Organizátori si zaslúžia absolutórium za to, že dokázali pripraviť pre nás jazdcov takúto trať. Verím, že to všetci ocenia čo pre nás urobili a v budúcnosti by sa tu mohli konať preteky európskeho formátu. Keď sme prišli o preteky na Pezinskej Babe, tak dobšinský organizátori zabojovali nachystali nový asfalt a súťaž sledoval aj pozorovateľ. Ešte som na takom ako sa hovorí čerstvom asfalte nejazdil, bol úplne čierny a nedal sa čítať, lebo nie je vidieť vodu či rozliaty olej. Ťažko sa odhadovala stopa, ale postupne som si zvykol hoci chvíľu som bol z toho aj zmetený. Tento kopec má dlhú rovinku na ktorej sa vyhráva a tým že v sobotu bolo mokro tak sa mi podarilo vyhrať. Potešilo ma to. Na druhý deň som divákov v tréningovej jazde pobavil hodinami a tomu potom zodpovedal aj čas. Nedeľa bola slnečná a svoju silu ukázali formulky, ktoré vyhrali. So svojim výkonom som spokojný a už sa teším na podujatie v Poľsku," dodal I. Drotár.
Jaroslav Glovičko