Dravec striehne od jari
![Dravec striehne od jari](/images/art/audi-rs3-01-mediumg-1.jpg)
Model RS 3 Sportback je najmladším členom dynamickej rodiny RS značky Audi. Jeho turbokompresorom prepĺňaný benzínový päťvalec s objemom 2,5 litra dosahuje výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 450 Nm. Audi RS 3 Sportback udeľuje dynamické vlastnosti výkonných športových automobilov a pritom priemerne spotrebuje iba 9,1 litra benzínu na 100 km.
Krútiaci moment motora 2.5 TFSI sa prenáša prostredníctvom 7-stupňovej prevodovky S tronic a permanentného pohonu quattro na všetky štyri kolesá. Blatníky z uhlíkového laminátu (karbónu) a 19-palcové kolesá zdôrazňujú výnimočné postavenie Audi RS 3 Sportback.
Mimoriadne výkonné benzínové päťvalce majú pri značke Audi dlhú tradíciu - v 80. rokoch dvadsiateho storočia priviedli mnohé modely Audi na svetovú špičku.
Teraz značka pokračuje v klasickej línii: päťvalec 2,5 litra s priamym vstrekovaním benzínu FSI a prepĺňaním turbokompresorom udeľuje RS 3 Sportback znamenité jazdné výkony.
Motor 2.5 TFSI, v roku 2010 zvolený za motor roka (Engine of the year), dosahuje z objemu 2 480 cm3 maximálny výkon 250 kW (340 k) - čomu zodpovedá merný výkon 100,8 kW (137,1 k) na liter. Maximálny krútiaci moment 450 Nm je k dispozícii konštantne v širokom rozsahu otáčok od 1 600 do 5 300 za minútu.
Audi RS 3 Sportback akceleruje z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 4,6 sekundy - čo je najlepšia hodnota v triede. Elektronicky limitovaná maximálna rýchlosť 250 km/h ani zďaleka nevyjadruje dynamický potenciál motora. Napriek tomu sa kompaktný automobil priemerne uspokojí s 9,1 litra benzínu na 100 km, čo zodpovedá ekvivalentu emisie CO2 212 gramov na kilometer.
V ľavej koncovke výfuku je namontovaná klapka - keď vodič stlačí sériové tlačidlo Sport na stredovom tuneli, charakteristický zvuk výfuku sa zintenzívni a motor ešte spontánnejšie reaguje na zmenu polohy pedála akcelerátora. Audi RS 3 Sportback má sériovo 7-stupňovú prevodovku S tronic. Kompaktná prevodovka s dvoma spojkami preraďuje takmer nepozorovane - extrémne rýchlo a komfortne.
Permanentný pohon všetkých kolies quattro zabezpečuje Audi RS 3 Sportback optimálnu trakciu, fascinujúcu dynamiku a suverénnu stabilitu. Základom systému quattro je elektronicky ovládaná multilamelová spojka, ktorá je kvôli optimálnemu rozloženiu hmotnosti na nápravy umiestnená v bloku s diferenciálom zadných kolies. Spojka v priebehu niekoľkých milisekúnd mení podľa adhéznych podmienok podiel krútiaceho momentu prenášaného na kolesá jednotlivých náprav.
Audi RS 3 Sportback sa začne predávať na jar 2011.
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
![IAA Frankfurt 2017 IAA Frankfurt 2017](/images/gallery/iaa-frankfurt-2017/tiny/img-20170916-142427663-hdr.jpg)
![McLaren future technology McLaren future technology](/images/gallery/mclaren-future-technology/tiny/track22-02.jpg)
![Panamera Travel Tour Panamera Travel Tour](/images/gallery/panamera-travel-tour/tiny/06-budapest-04.jpg)
![Maserati Alfieri Concept Maserati Alfieri Concept](/images/gallery/maserati-alfieri/tiny/10-34.jpg)
![Autosalón Bratislava II Autosalón Bratislava II](/images/gallery/autosalon-bratislava-ii/tiny/dsc0069-1.jpg)
![Autosalón Bratislava Autosalón Bratislava](/images/gallery/autosalon-bratislava-2/tiny/salon-bl-2655.jpg)
![Predstavenie Ford Focus ST Predstavenie Ford Focus ST](/images/gallery/predstavenie-ford-focus-st/tiny/co8c1184-4.jpg)
![Chevrolet Cruze SW - Portorož Chevrolet Cruze SW - Portorož](/images/gallery/portoroz-chevrolet-cruze-wagon/tiny/portoroz-3130.jpg)
![Autosalón Bratislava Autosalón Bratislava](/images/gallery/autosalon-bratislava-1/tiny/co8c7078-1.jpg)
![Peugeot 508 Peugeot 508](/images/gallery/peugeot-508/tiny/508-1007pc016.jpg)
![Seat Alhambra Seat Alhambra](/images/gallery/seat-alhambra/tiny/25317.jpg)
![Mazda 3 Mazda 3](/images/gallery/mazda-3/tiny/mazda3-sap-action4-jpg300.jpg)
![SEAT Ibiza ST SEAT Ibiza ST](/images/gallery/seat-ibiza-st/tiny/22746.jpg)
![Mitsubishi Lancer Ralliart Sportback Mitsubishi Lancer Ralliart Sportback](/images/gallery/mitsubishi-lancer-ralliart/tiny/img-8273.jpg)
![McLaren MP4-12C McLaren MP4-12C](/images/gallery/mclaren-mp4-12c/tiny/mp4-12c-001-1-2.jpg)
![Mégane Renault Sport Mégane Renault Sport](/images/gallery/megane-renault-sport/tiny/20852-hd-7e9761e4.jpg)
![Nissan GT-R 2011 Nissan GT-R 2011](/images/gallery/nissan-gt-r/tiny/41321-3-6.jpg)
![Toyota Auris Toyota Auris](/images/gallery/toyota-auris/tiny/008493.jpg)
![Saab 9-4X Saab 9-4X](/images/gallery/saab-9-4x/tiny/1400505.jpg)
![Renault Mégane Grandtour Renault Mégane Grandtour](/images/gallery/renault-megane-grandtour/tiny/20141-hd-f39fc4d3.jpg)
![Opel Meriva Opel Meriva](/images/gallery/opel-meriva/tiny/264544.jpg)
![Subaru Impreza WRX STi 2011 Subaru Impreza WRX STi 2011](/images/gallery/subaru-impreza-wrx-sti-2011/tiny/10tdi-nyasb004x.jpg)
![Honda CR-Z Honda CR-Z](/images/gallery/honda-cr-z/tiny/005-cr-z-rear-3-4.jpg)
![Renault Twingo Renault Twingo](/images/gallery/renault-twingo/tiny/21844-hd-b5e46a84.jpg)
![Suzuki Alto Suzuki Alto](/images/gallery/suzuki-alto/tiny/7-suzuki-alto-04-l.jpg)
![Opel Corsa Opel Corsa](/images/gallery/opel-corsa/tiny/256451.jpg)
![Renault Mégane CC Renault Mégane CC](/images/gallery/renault-megane-cc/tiny/21639-hd-b3e9b7cd.jpg)
![Nissan GT-R Nissan GT-R](/images/gallery/nissan-gt-r-1/tiny/1626-1-5.jpg)