Dravec striehne od jari
Model RS 3 Sportback je najmladším členom dynamickej rodiny RS značky Audi. Jeho turbokompresorom prepĺňaný benzínový päťvalec s objemom 2,5 litra dosahuje výkon 250 kW (340 k) a krútiaci moment 450 Nm. Audi RS 3 Sportback udeľuje dynamické vlastnosti výkonných športových automobilov a pritom priemerne spotrebuje iba 9,1 litra benzínu na 100 km.
Krútiaci moment motora 2.5 TFSI sa prenáša prostredníctvom 7-stupňovej prevodovky S tronic a permanentného pohonu quattro na všetky štyri kolesá. Blatníky z uhlíkového laminátu (karbónu) a 19-palcové kolesá zdôrazňujú výnimočné postavenie Audi RS 3 Sportback.
Mimoriadne výkonné benzínové päťvalce majú pri značke Audi dlhú tradíciu - v 80. rokoch dvadsiateho storočia priviedli mnohé modely Audi na svetovú špičku.
Teraz značka pokračuje v klasickej línii: päťvalec 2,5 litra s priamym vstrekovaním benzínu FSI a prepĺňaním turbokompresorom udeľuje RS 3 Sportback znamenité jazdné výkony.
Motor 2.5 TFSI, v roku 2010 zvolený za motor roka (Engine of the year), dosahuje z objemu 2 480 cm3 maximálny výkon 250 kW (340 k) - čomu zodpovedá merný výkon 100,8 kW (137,1 k) na liter. Maximálny krútiaci moment 450 Nm je k dispozícii konštantne v širokom rozsahu otáčok od 1 600 do 5 300 za minútu.
Audi RS 3 Sportback akceleruje z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 4,6 sekundy - čo je najlepšia hodnota v triede. Elektronicky limitovaná maximálna rýchlosť 250 km/h ani zďaleka nevyjadruje dynamický potenciál motora. Napriek tomu sa kompaktný automobil priemerne uspokojí s 9,1 litra benzínu na 100 km, čo zodpovedá ekvivalentu emisie CO2 212 gramov na kilometer.
V ľavej koncovke výfuku je namontovaná klapka - keď vodič stlačí sériové tlačidlo Sport na stredovom tuneli, charakteristický zvuk výfuku sa zintenzívni a motor ešte spontánnejšie reaguje na zmenu polohy pedála akcelerátora. Audi RS 3 Sportback má sériovo 7-stupňovú prevodovku S tronic. Kompaktná prevodovka s dvoma spojkami preraďuje takmer nepozorovane - extrémne rýchlo a komfortne.
Permanentný pohon všetkých kolies quattro zabezpečuje Audi RS 3 Sportback optimálnu trakciu, fascinujúcu dynamiku a suverénnu stabilitu. Základom systému quattro je elektronicky ovládaná multilamelová spojka, ktorá je kvôli optimálnemu rozloženiu hmotnosti na nápravy umiestnená v bloku s diferenciálom zadných kolies. Spojka v priebehu niekoľkých milisekúnd mení podľa adhéznych podmienok podiel krútiaceho momentu prenášaného na kolesá jednotlivých náprav.
Audi RS 3 Sportback sa začne predávať na jar 2011.