Antara a Corsa už mieria k zákazníkom
O novinkách značky Opel – Antara a Corsa – sme už informovali. V polovici marca 2011 sme sa zúčastnili na prezentácii značky Opel v Rakúsku, neďaleko od Bratislavy, pri Neusiedlerských jazerách, kde sme si mohli s oboma modelmi, prichádzajúcimi aj na slovenský trh, dosýta zajazdiť.
Najprv sme siahli po kľúčiku od modelu Corsa OPC, potom sme „preskúmali“ jazdné vlastnosti najsilnejšieho dieselového agregátu pod kapotou Corsy. Na kľukatej ceste plnej serpentín (medzi Viedňou a Eisenstadtom) si obe verzie počínali suverénne a ich stabilita v zákrutách nás potešila.
Opel Corsa je na slovenskom trhu v ponuke od 7 990 €, čo platí o verzii s jednolitrovým motorom (48 kW/65 k), ktorého priemerná spotreba v meste je 6,3 litra. Mimo mesto je to iba 4,2 litra a celkový priemer uvádza výrobca 5 litrov. Spomínaný OPC s výkonom 74 kW / 100 k dokáže priemerne skonzumovať 6 l na 100 km.
Dieselové agregáty sú, pochopiteľne, skromnejšie – v meste asi 5,5 litra, v priemere 4,2 – 4,5 litra, pričom motor 1,7 CDTI disponuje výkonom 96 kW/130 k a výborne sa s ním predbieha v kolóne.
Dizajnéri preštylizovali prednú časť karosérie, takže najmenší Opel získal športovejší vzhľad a nový dizajn ho okamžite identifikuje ako člena rodiny aktuálnych modelov značky Opel. Spodná mriežka je teraz širšia a vyššia, čím vizuálne rozširuje vozidlo. Nové reflektory do hmly s integrovanou chrómovanou lištou dopĺňajú výraznú tvár novej Corsy.
S modernizovanou ponukou motorov, zmeneným vonkajším dizajnom a vylepšeným komfortom sa Antara stáva novým konkurentom v segmente športovo úžitkových automobilov. Kompletne prepracované agregáty, ktoré spĺňajú emisnú normu Euro 5, umožňujú lepšie jazdné výkony pri výrazne zníženej spotrebe paliva. Aj obidve prevodovky – šesťstupňová manuálna alebo automatická – boli kompletne rekonštruované v záujme zvýšenia ich účinnosti a dynamiky.
Najnovším prírastkom do ponuky motorov je novo vyvinutý štvorvalcový turbodiesel 2.2 CDTI, ktorý sa vyrába v dvoch výkonových modifikáciách. Základná s výkonom 120 kW (163 k) poskytuje o 26 kW (36 k) vyšší výkon ako predchodca. Výkonnejšia verzia dosahuje 135 kW (184 k), čo je o 25 kW (34 k) viac ako doteraz.
Motor s výkonom 135 kW (184 k) je na výber s manuálnou alebo automatickou prevodovkou a štandardne sa kombinuje s pohonom všetkých kolies.
Štandardné vybavenie Antary obsahuje elektrickú parkovaciu brzdu, asistenčný systém pre rozjazd do svahu HSA (Hill Start Assist), ako aj indikátor optimálneho radenia pre úspornú jazdu.
Viac o oboch modeloch uverejníme po testovacích jazdách.