Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

DMACK Tyres Rally 2011 - Majstrovstvá Slovenska

Tuesday, 15. 11. 2011 - 13:01, Daniel Mandzi   

DMACK Tyres Rally 2011 - Majstrovstvá Slovenska

Podujatia
V rámci slovenského šampionátu sa uskutočnilo šest podujatí. Štyri sa konali na Slovensku /v Prešove, v Topolčanoch, v Lubeníku a v Košiciach/, dve v zahraničí (v Maďarsku v Egri a v poľskom Rzeszowe).


Tibor Szabosi;co8c0239-3.jpg

Trať súťaži
Celková dlžka trate tohtoročných súťaži bola 2333 km, čo bolo o viac ako 300 kilometrov menej akom v minulej sezóne. Aj v dlžke RS prišlo tiež k úbytku ostrých kilometrov, keď viac ako 827 km zo sezóny 2010 sa scvrklo na tohtoročných necelých 741. Tieto úbytky boli spôsobené hlavne nahradením dvojdňového Šalgo-Gemer Rally jednodenných Tribečom.

Z hľadiska počtu RS sme tento rok dosiahli päťročné minimum. V časových harmonogramoch sme ich narátali 59, pričom po minulé sezóny ich počet vždy výrazne prevyšoval číslo 60.

Jozef Pisch;1t1u4270-3.jpg

niekoľko NAJ
- najdlhším podujatím boli 37. Rally Košice s 538 kilometrami
- najviac kilometrov rýchlostný skúšok bolo v itinerári hneď na prvom podujatí v maďarskom Egri (163 km)
- najviac rýchlostných skúšok museli posádky absolvovať na oboch zahraničných súťažiach, kde ich bolo pripravených 11
- najkratšiu celkovú dlžku trate pripravili organizátori v Lubeníku - 226 km
- najmenej kilometrov rýchlostných skúšok (83 km) bolo odjazdených počas Rally Tribeč
- najideálnejší pomer prejazdov a meraných úsekov poskytli v Lubeníku, kde rýchlostné skúšky tvorili skoro 40% celkovej dlžky trate
- najviac prejazdov si posádky užili v Topolčanoch, keď z celkovej dlžky trate len 25% tvorili RS
- najrýchlejšie trate pripravili tak ako každoročne v maďarskom Egri, kde najrýchlejší jazdci zdolali všetky rýchlostné skušky priemernou rýchlosťou cez 120 km/h
- najviac rôzných úsekov rýchlostných skúšok zaradili poľskí organizátori, jazdci si ich museli napísať až 6

Tibor Szabosi;co8c8350-4.jpg

Rýchlostné skúšky

Tak ako už bolo povedané v harmonogramoch sme tento rok narátali 59 rýchlostných skúšok. Z nich sa nakoniec jedna neuskutočnila. Bola ňou RS 5 Ratková-Chválová počas Rally Lubeník.

Tibor Szabosi;co8c7285-2.jpg

Niekoľko NAJ
- najdlhšou RS bola 25,6 kilometrov dlhá RS Terpes v rámci Rally Eger
- najdlhšou RS na území Slovenska bola RS Opiná počas Rally Košice s 24,35 km
- najkratšou RS bola Rzeszowská RS Nowy Swiat, ktorej dlžka bola 4,24 km
- najkratšou RS na Slovesnku bola, podobne ako tá poľská, okruhová RS Topolčianská so 6,00 km pri Rally Tribeč
- najrýchlejšou RS bola RS Egerszalog, kde mal víťaz pri druhom prejazde priemernú rýchlosť 128,71 km/h
- najrýchlejšou RS na území Slovenska bola RS Ratková-Chválová, kde mal víťaz pri druhom meranom prejazde priemernú rýchlosť 128,66 km/h
- najpomalšou RS bola najkratšia RS Nowy Swiat s priemerom 77,75 km/h
- najpomalšou RS na našom území bola okruhová skúška v Topolčanoch s priemerom 84,34 km/h pri jej trečom prejazde

Tibor Szabosi;co8c1053-4.jpg

Účasť na podujatiach
Celkovo na podujatiach zaradených do MSR bola priemerná účasť 54 posádok a spolu sme na nich mohli vidieť v akcii 173 rôzných jazdcov. V klasifikácii MSR bol priemer 35 a o body sa uchádzalo 79 jazdcov. Ak by nás zaujímali len slovenskí jazdci, dostali by sme priemernú účasť skoro 26 jazdcov na podujatie. Celkovo sa za volantom o body do celoročného hodnotenia uchádzalo 47 rôzných slovenských jazdcov.

Jozef Pisch;1t1u4490-1.jpg


Prehľad štartujúcich v MSR podľa národností

  Jazdci
Spolujazdci
Súťažiaci
 Slovensko 47 44 35
 Česko 8 15 9
 Poľsko 12 13 10
 Maďarsko 11 13 8
 Taliansko 1 1
1

 

Tibor Szabosi;co8c5737-3.jpg

Okrem týchto jazdcov uvedených v tabuľke, ktorí bojovali o body do slovenského majstrovstva sa podujatí, na ktorých sa MSR jazdilo zúčastnili aj jazdci z týchto ďalších krajín: Francúzsko, Ukrajina, Švédsko.

Tibor Szabosi;co8c1235-2.jpg

niekoľko NAJ
- najviac obsadeným podujatím bola Rally Eger, kde sa na štart postavilo 89 posádok, z ktorých ale len 29 bolo klasifikovaných v rámci MSR
- najväčšia účasť posádok v rámci MSR bola na poslednom podujatí v Košiciach, kde štartovou rampou prešlo 44 posádok
- najviac slovenských posádok sa postavilo na štart Rally Lubeník, kde ich bolo 33
- najmenej posádok sa zúčasnilo Rally Tribeč a Rally Prešov, na oboch súťažiach štartová listina obsahovala 39 mien
- najmenej posádok v rámci MSR bojovalo o body počas Rally v Rzeszowe, boli ich tam 25
- najmenej slovenských jazdcov vycestovalo do Poľska, kde sa súťaže zúčasnili len 14ti
- najpestrejšie jazdecké pole mali v Prešove, kde sa na štart postavili jazdci zo siedmych krajín (Slovensko, Poľsko, Česko, Maďarsko, Ukrajina, Švédsko, Francúzsko)
- najviac vozidiel WRC bolo na štarte Rally Prešov, pričom každé bolo inej značky (Ford Focus WRC, Subaru Impreza WRC, Mitsubishi Lancer WRC, Škoda Fabia WRC, Citroen C4 WRC)
- najpestrejšie zastúpenie z hľadiska tried bolo v Košiciach, ktoré boli jediným podujatím, na ktorom bolo aspoň jedno vozidlo v každej triede, v ktorej boli vyhlásené Majstrovstvá Slovenska

Tibor Szabosi;co8c1298-1.jpg

Súťažiaci

Spolu sme v štartových listinách MSR narátali 63 rôzných súťažiacich. Najviac posádok do bojov vysielal Beti Racing Team, za ktorý v priebehu celého roka bojovalo spolu 18 posádok, čo je v priemere 3 na jedno podujatie. V rámci sezóny vystriedal vo svojích službách deväť jazdcov. Tento team je jediným, ktorý na každom podujatí nasadil aspoň dve posádky do súťaže. Rovnaký priemer dosiahol aj rožňavský L Racing s.r.o., ten však vynechal dve podujatia v sezóne. Najviac posádok na jednom podujatí do súťaže odštartovalo na Rally Košice, kde Beti Racing Team a aj L Racing s.r.o. zastupovalo po päť posádok.

Najviac súťažiacich "vystriedal" Grzegorz GRZYB, ktorý postupne reprezentoval teamy Rufa Sport, Rufa Club a Rufa Club - Peugeot Sport Polska Rally Team.

Tibor Szabosi;co8c8555-2.jpg

Jazdci/Spolujazdci
Sedem jazdcov vyštartovalo do všetkých uskutočnených podujatí, boli to Jozef BÉREŠ ml., Grzegorz GRZYB, Jaroslav MELICHÁREK, Igor DROTÁR, Mário CSENTE, Pavol NAGY a Peter JUREČKA. Spolujazdcov s plnou účasťou bolo tiež sedem, menovite Róbert MULLER, Richar LASEVIČ, Vladimír BÁNOCI, Július LAPDAVSKÝ, Lukáš ZÁMEČNÍK a Vojtech BAČINSKÝ. Už pri pohľade na toto obsadenie je jasné, že aj keď počet jazdcov a spolujazdcov je rovnaký, nedostaneme aj rovnaký počet posádok s maximálne možným počtom účastí. V tejto štatistike sú len štyri posádky: BÉREŠ ml.-MULLER, MELICHÁREK-LASEVIČ, DROTÁR-BÁNOCI, NAGY-ZÁMEČNÍK.

Tibor Szabosi;co8c8927-2.jpg

V tejto sezóne sa ani jednému jazdcovi nepodarilo úspešne dôjsť do cieľa na každom podujatí. Najúspešnejším v tomto ohľade tak je Marek ŽEŇUCH, ktorý došiel do cieľa všetkých 5 podujatí, na ktorých štartoval do cieľa, vynechal len podujatie v Prešove. Medzi spolujazdcami nájdeme jedného, ktorý všade štartoval a vždy dokázal svojho jazdca úspešne odnavigovať až do cieľa. je ním Žeňuchov spolujazdec Vojtech BAČINSKÝ, ktorý si počas Rally Prešov sadol k Alexandrovi BAFFYMU.

Tibor Szabosi;co8c8659-3.jpg

Opačne tiež nemáme žiadného jazdca, ktorý by štartoval všade a nikdy by nedošiel do cieľa. Najhoršie potom na tom je Miroslav KRUPKO, ktorý ani pri jednom zo svojích 4 štartov nedoviedol svoje vozidlo do cieľa. Miro je v tomto smere už dlhodobo veľmi neúspešný, keď za posledné tri sezóny sa do  cieľa dostal len jeden krát pričom odštartoval do 12tich podujatí.

Tibor Szabosi;co8c8415-3.jpg

Piati jazdci v priebehu sezóny zmenili značku svojho vozidla. Boli nimi GRZYB, PAVLÍK, ŠPAVELKO, VAŠKO, BAFFY. Jedenásť jazdcov v priebehu sezóny zmenilo svojho spolujazdca, spolujazdcov s rôznymi jazdcami sme narátali štyroch.

Traja jazdci si počas sezóny presadli aj na miesto spolujazdca. Boli nimi Martin KOIŠ, Jaroslava PAVLÍKOVÁ a Juraj BALLA.

Tibor Szabosi;co8c5842-2.jpg

V rámci MSR sme v priebehu sezóny zaznamenali štart jednej čisto ženskej posádky: PAVLÍKOVÁ - ZEMANOVÁ, k tomu ešte jednu posádku, kde volant držala žena: DEBNÁROVÁ - DEBNÁR, dve otcovsko-dcérske posádky: SZENDERÁKOVCI a DEBNÁROVCI a jednej manželskej: PAVLÍKOVCI. Spolu aj s týmito posádkami súťažilo tento rok 12 zmiešaných posádok. Podľa národnostného zloženia evidujeme 6 slovensko-českých a jednu slovensko-maďarskú posádku.

Vo výsledkoch nájdeme štyroch rôzných víťazov RS: GRZYB, BÉREŠ ml., MELICHÁREK a KAJETANOWICZ, títo istí jazdci sa v priebehu sezóny dostali aj do vedenia v súťaži.

Tibor Szabosi;co8c0223-4.jpg

niekoľko NAJ

- najviac podujatí vyhral BÉREŠ ml., ktorí zvíťazil v rámci MSR v Egri, v Prešove a v Košiciach
- najviac RS v rámci MSR vyhral BÉREŠ ml., ktorý bol najrýchlejší na 21 úsekoch, ak berieme súťaže ako celok, tak najviac prvenstiev získal MELICHÁREK, ktorý bol 15x najrýchlejší
- najviac spolujazdcov vystriedal Mário CSENTE, ku ktorému si postupne sadali úlius LAPDAVSKÝ, Gábor TOTH a Petr TEŠINSKÝ, zaujímave je aj to, že všetci sú inej národnosti
- najviac spolujazdkýň vystriedal István RADO, ktorý povozil Irisz MADARASI a Szilviu KOVÁCS
- najviac rôznych značiek vozidiel vystriedal Grzegorz GRZYB, ktorý postupne závodil so Škodou, Fordom a Peugeotom

Tibor Szabosi;t2c2518.jpg

Vozidlá a triedy
Najvyuživanejším vozidlom v MSR bola značka Mitsubishi so 49 štartami, nasledovalo Subaru s 31. Spolu sme na tratiach mohli vidieť 17 rôzných značiek. Najúspešnejšia ale bola Škoda s troma víťazstvami, po jednom zaznamenali Ford, Mitsubishi a Peugeot.

Najobsadenejšou bola trieda 3 nasledovaná triedou 11, takže tento rok dominovali štvorkolky. V počte vyhraných podujatí je to medzi triedami 2 a 11 remiza 3:3, v počte vyhraných RS vedie jednoznačne trieda 11 v pomere 42:16.
 
Tibor Szabosi;t2c2308.jpg

Slovenský Rally Pohár

Do kalendári SRP boli zaradené len podujatia konané na našom území, takže po zrušení Rally Bratislava sa odjazdili štyri. Výsledky dojetapových Rally Košice sa započítavali zvlášť za každý deň, čiže posádkam sa do záverečného hodnotenia započítavalo päť výsledkov.  Trať menšieho z našich rally seriálov mala celkovú dlžku necelých 700 km z čoho bolo 176 km rýchlostných skúšok.

V štartových listinách figurovalo 55 jazdcov z nich sa 14 zapojilo do bojov na každom podujatí, pričom ich navigovalo tých istých 14 spolujazdcov. 31 jazdcov z 55 malo vystavenú celoročnú licenciu, zvyšní jazdci jazdili na licenciu dennú.

Tibor Szabosi;co8c6563-4.jpg

Najviac posádok štartovalo v Prešove - 39, čo je doterajší "pohárový" rekord. Najmenej posádok sa v tomto roku postavilo na štart v Topolčanoch a to 25, čo zodpovedá zhruba minuloročným maximám.

Piati jazdci absolvovali celú tohtoročnú trať SRP. Boli to HALUŠKA, FABIÁN, PIGULA, KOŽEJ a ŠVEC.

Tibor Szabosi;co8c6590-3.jpg

Štyria jazdci sa v priebehu sezóny presunuli zo SRP do MSR - historici KUNDIS, KRAVÁRIK a LORINCZ, ktorí toho už v MSR mali predtým veľa odjazdené a DEBNÁROVÁ, ktorá mala v Košiciach svoju "majstrovskú" premiéru.

Víťazstvá v RS si rozdelila šestica jazdcov. Najviac - 5 dosiahli KRIŠKA a HALUŠKA, 3 si vyjazdil KYSUCKÝ a po jednom úspechu zaznamenali DANIELIS, PALKO a FABIÁN.

Tibor Szabosi;co8c5929-2.jpg

V priebehu sezóny značku vozidla vymenil len CIREŇ (išiel so Seatom a s Peugeotom), triedu vymenil len PIGULA (Favorit triedy RP2 vymenil pri poslednom podujatí za Fabiu triedy RP1).

Spolujazdcov v priebehu sezóny menili len boli CIREŇ a SEMAN, dvoch jazdcov navigoval iba LIESKOVEC.

Tibor Szabosi;co8c4011-1.jpg

V SRP sme na štarte mohli vidieť 14 značiek vozidiel, najpočetnejšia bola značka Škoda.

Obsadenosť tried bola dosť vyrovnaná: v RP1 bolo 44 štartujúcich, v RP2 37 a v RP3 44.

V SRP štartovalo 10 zmiešaných posádok, na štarte sa ukázala len jediná jazdkyňa, už spomínaná Miška DEBNÁROVÁ.

Tibor Szabosi;co8c6115-1.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri