Ďalší ostrý test za nami
Po testovaní nových štvorkoliek na podujatí Baja Spain sa Quad Extrem Team Slovakia vydal na ďalšiu súťaž v seriáli európskych podujatí baja s názvom HunGarian Baja.
Pôvodne mali odštartovať traja jazdci, Róbert Jarolím na Polaris Outlaw 500, Martin Antal na EATV 990 Adventure a Miroslav Abrahám na rovnakom stroji. Prvému z menovaných však nedovolilo vycestovať zranenie a na štart sa tak opäť postavili iba Martin a Mirko. Centrum bolo ako zvyčajne v meste Veszprém a vo vojenských priestoroch organizátor pripravil 550 km meraných úsekov. Po technických a administratívnych preberaniach v Balatonfured čakal našich jazdcov krátky prológ, určujúci štartovné poradie do ďalšieho dňa. Hungarian Baja je jedno z divácky najatraktívnejších podujatí vôbec. Ostré trate sú totiž namotané v tesnej blízkosti servisného parkoviska a sú pre fanúšikov, ako aj pre ostatných členov tímov veľmi dobre prístupné.
Výsledky prológu zaradili slovenskú dvojicu na popredné priečky. Radosť však netrvala dlho. Martin Antal urobil hneď na prvých kilometroch chybu v navigácii a hodinová penalizácia bola na svete. Šanca na dobrý výsledok bola z posledného miesta nemožná. Neostávalo tak iné, ako sa pustiť do testovania jednotlivých nastavení a následnej konfrontácii časov so súpermi.
Po skúsenostiach pozbieraných na španielskej baji a domácich testoch sa viac darilo Mirkovi. Ten sa držal neustále na popredných priečkach. Druhý deň prialo našim jazdcom počasie. Celú noc pršalo, prach ustúpil a vystriedalo ho blato a chladné počasie, ktoré vyhovovalo Mirkovi aj Martinovi. O to viac však komplikovali život, a to nie len našim, rozbité trate a hlboké koľaje po autách i kamiónoch. V kombinácii s vysokými rýchlosťami, ktoré sú pre maďarské trate typické, tak nebola núdza o ľahšie i ťažšie pády. Po nájazde do hlbokej koľaje plnej vody sa jednému nevyhol ani Miro Abrahám, čo ho bezpochyby stálo niekoľko priečok v konečnom hodnotení .
Po dlhom skúšaní nastavenia podvozku sa konečne podarilo doladiť stále nové stroje na dané podmienky. Vo vysokých rýchlostiach boli teraz omnoho stabilnejšie a ovládateľnejšie. Akékoľvek technické problémy sa nám tentoraz vyhýbali, oblečenie Geof Anderson opäť raz ukázalo svoje kvality a oboch jazdcov držalo v absolútnom pohodlí aj v tom najväčšom blate.
V rámci československého majstráku tak naši chlapci obsadili štvrtú a piatu pozíciu.
Štefan Malák
Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie
Offroad Trial Brezno 2024
20. 10. 2024
Offroad trial Červená skala II
29. 9. 2024
Offroad trial Červená skala
29. 9. 2024
Offroad trial Lúky 2024
9. 9. 2024
Off road trial Hruštín
20. 5. 2024
Off road trial Vyšný Slavkov
6. 5. 2024
Offroad Tisovec IV
30. 4. 2024
Offroad Tisovec III
29. 4. 2024
Offroad Tisovec II
29. 4. 2024
Offroad Tisovec
29. 4. 2024
Offroadtrial Brezno II
15. 10. 2023
Offroadtrial Brezno
15. 10. 2023
Offroadtrial Vyšný Slavkov
29. 9. 2023
Offroad Tisovec 2023
5. 5. 2023
Eurotrial Červená skala nedeľa
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala sobota
1. 8. 2022
Eurotrial Červená skala piatok
1. 8. 2022
Jakeš vs Miloň II
19. 9. 2021
Jakeš vs Miloň
19. 9. 2021
Hungarian Baja
10. 8. 2021
Vyhlásenie ankety Zlatý volant
18. 2. 2021
Dakarské víťazstvo tímu Honda
2. 2. 2021
Tomeček na Dakaru
28. 1. 2021
Hungarian Cross-Country Rally 2019
21. 3. 2020
Rally Dakar cieľ
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa II
18. 1. 2019
Rally Dakar 10. etapa
18. 1. 2019
Rally Dakar 9. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa II
17. 1. 2019
Rally Dakar 8. etapa
17. 1. 2019
Rally Dakar 7. etapa
15. 1. 2019