Dakarské čriepky V – Really fast assistance
Nemecký tím KS Tools sa na Dakare 2010 predstaví s vozidlom, ktoré si väčšina jeho márnotratných majiteľov nevie predstaviť ani len mimo mesta, nieto ešte uprostred púšte. A pritom Porsche Cayenne svoje terénne schopnosti už viackrát dostatočne preukázalo počas náročnej Transsyberia Rally. Model Cayenne S Transsyberia vznikol na počesť prvého víťazstva v tejto súťaži a tímu KS Tools poslúžil ako základ pre ich nové asistenčné vozidlo. To vzniklo v súlade s technickými predpismi FIA pre triedu T2 (sériové vozidlá) a obsahuje nevyhnutnú súťažnú a bezpečnostnú výbavu. Ochranný rám, súťažné sedačky so šesťbodovými pásmi či prídavná nádrž, všetko je na svojom mieste presne ako litera predpisu káže.
Okrem Porsche si bude služby takzvanej „ťažkej" asistencie plniť aj trojnápravový Mercedes-Benz Actros 3346 AK s niekoľkými tonami materiálu a jedno Mitsubishi Pajero. Do samotnej súťaže nasadí nemecký tím tri ostré vozidlá. Do Mitsubishi Pajero V60 DiD usadne Stephan Schott so spolujazdcom Holmom Schmidtom. Spolu absolvovali už viacero súťaží a napríklad na UAE Desert Challenge sa tri razy umiestnili v prvej dvadsiatke. Stephan Schott absolvoval svoj prvý Dakar až v Južnej Amerike, pre Holma Schmidta to bol štvrtý pokus a po troch neúspechoch sa konečne dostal až do cieľa.
Druhé tímové Pajero V60 4.0 bude mať na starosti poľská posádka Robert Szustkowski a Jaroslaw Kazberuk. Druhý menovaný sa na Dakare predstavil tri razy, s troma rôznymi pilotmi a s troma dojazdmi do cieľa. Jeho skúsenosti tak prídu debutujúcemu Robertovi Szustkowskému mimoriadne vhod. V roku 2008 spolu úspešne absolvovali Transsyberia Rally.
Čisto poľskú posádku bude mať aj MAN TGA triedy T4 v pozícii rýchlej asistencie pre Pajerá. Grzegorz Baran v úlohe pilota, aj z českých tratí známy Rafal Marton ako navigátor a napokon Pawel Zborowski, mechanik z Ralliartu. Medzinárodný charakter tímu potvrdzujú francúzski mechanici a španielsky manager.